  • Date: Mon, 31 Aug 2009 13:27:10 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: skazani na megazoom czy bycie choinka? ;)

    dominik pisze:

    > Najlepszym do tego typu zdjęć jest tele, ale sporego zakresu i
    > stosunkowo jasne. W sony jest 70-400G, w canonie 100-400L, a w nikonie

    Canon-puzon? Chyba widziałem kogoś z tym obiektywem.

    [ciach]

    > Do ekstremalnych zbliżeń niestety tylko ekstremalne szkiełka jak np
    > 600/4, dodatkowo może z TC. Dość rozsądne są również jasne stałki -

    Przez chwilę kusiło mnie zabranie zwierciadlanego MTO1000 ;)

    Dość ciemny (1:10) ale w sumie i tak ustawiałem przysłonę na 1:8 i
    migawkę na 1/800-1/1250.

    > 300/2.8 albo 135/1.8 (/2), ale to oczywiście nie jest w kategorii
    > uniwersalnych. Raczej w kategorii najlepsza jakość, ale pod warunkiem że
    > trafisz z kadrem, bo za szybko zmienić tego nie zmienisz.. :)

    Ano niestety ;)

    > Szkiełko które Ty masz czyli 70-200mm (/4?) może mieć zbyt mały zakres

    Tak, ten mniejszy mam.

    > rzeczywiście. Ultra zoomy raczej nie są dobrą opcją - ciemne to i na
    > długim końcu mocno mydlane, zwłaszcza jak nieprzymknięte.

    No właśnie... Chociaż do pełnoklatkowych jest ultrazoom L-ka - ktoś się
    tym bawił własnoręcznie?