  • Data: 2009-03-08 20:54:14
    Temat: Re: skanowanie kliszy - co daje przystawka do skanera ?
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    On 7 Mrz., 22:39, Dariusz Zygmunt
    <d...@c...homelinux.net> wrote:
    > W sobota 07 marzec 2009 12:22, EMPI wyraził następujacą opinię:

    > Zrób zdjęcie fragmentu gdzie jest nienaświetlony film, pobierz ten kolor
    > {średnia kolorów z iluś tam pikseli, nie punktowo}, utwórz nową warstwę o
    > tym kolorze, następnie ustaw tryb na "Różnica", zobaczysz pozytyw ze zdjętą
    > maską, połącz warstwy i wtedy dopiero możesz pobawić się krzywymi  :-)
    >
    > Z pozdrowieniami
    > Dariusz Zygmunt
    >
    > --
    > 53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

    ja robilem w ten sposob :
    1.najpierw raw wolalem jak zwykle
    nastepnie pipete do balansu bieli kierowalem na perforacje ( na
    fotografowanych zdjeciach zostawialem zawsze troche miejsca na
    perforacje ) . Perforacja robila sie przezroczysta , czyli zostala
    usunieta maska , ale zdjecie ciagle w negatywie .
    2. zapisalem zdjecie w tifie ( negatyw)
    3. otwarlem zdejcie gimpem i inwersja kolorow i pozniej automatyczny
    balans bieli jeszcze raz i ew korekty reczne kolorow i inne.

    w sumie z barw bylem zadowolony , udalo sie je poprawic np na
    zdjeciach , gdzie laboratorium schrzanilo odbitke.

    samo robienie zdjec aparatem i duplikatorem jest szybkie - obrobka
    pozniejsza dosyc czasochlonna.

    TRzeba miec aparat z LV . Ja robilem hybryda o duzej gestosci matrycy
    na 80 iso.
    wynik byl lepszy niz oczekiwalem ( w zasadzie calkime dobry ) choc
    ostrosc jednak nie byly idealna - pod tym wzgledem dobry scaner do
    negatywow daje lepsze wyniki.

    XXX