  • Data: 2011-12-13 22:39:43
    Temat: Re: silnik Punto 1,2
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 13 Dec 2011 22:04:13 +0100, Czesław Wiśniak wrote:

    > Co to znaczy "bardzo slabe gwinty" ?

    Wartości momentów piszę z pamięci, bo literatura została w garażu.

    Ale z tego co pamiętam to instrukcja mówi żeby pokrywę zaworów dokręcać
    momentem 10Nm, a to bardzo lekko - za lekko, bo właśnie kończy się to
    poceniem, a czasami nawet się to potrafi rozkręcić.

    A ta wartość wynika właśnie z tego że próbując dokręcić to cokolwiek
    mocniej urywają się te aluminiowe gwinty (płytkie i jakoś kiepsko
    nagwintowane).

    Zrobiłem u mnie nowe gwinty na sprężynkach, uszczelkę posmarowałem
    silikonem (po którymś skręcaniu w ogóle z niej zrezygnowałem na rzecz
    silikonu), no i koniec problemów z tą uszczelką.

    > Fakt, ze pod deklami troche sie poci
    > ale nie wplywa to na 'nic szczegolnego", na moj gust mogli troche lepiej
    > rozlozyc otwory. Po 100tys czesto tez dosyc dlugo na zimnym slychac
    > popychacze hydr. ale to tez nie jest jakis wielki problem.

    No ja u siebie któregoś razu popychacze wymieniłem, ale drogo było - to
    chyba najdroższy zestaw części tego silnika.