eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysilnik Punto 1,2Re: silnik Punto 1,2
  • Data: 2011-12-14 20:40:15
    Temat: Re: silnik Punto 1,2
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Wed, 14 Dec 2011 11:55:45 +0100, Kuba (aka cita) wrote:

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    > news:df6qxa84ivqv.nyge1ganyl4w.dlg@40tude.net...
    >> On Tue, 13 Dec 2011 22:04:13 +0100, Czesław Wiśniak wrote:
    >>
    >>>> Winne są bardzo słabe gwinty w górnej części głowicy
    >>>
    >>> Co to znaczy "bardzo slabe gwinty" ?
    >>
    >> Wartości momentów piszę z pamięci, bo literatura została w garażu.
    >>
    >> Ale z tego co pamiętam to instrukcja mówi żeby pokrywę zaworów dokręcać
    >> momentem 10Nm, a to bardzo lekko - za lekko, bo właśnie kończy się to
    >> poceniem, a czasami nawet się to potrafi rozkręcić.
    >>
    >
    >
    > bo ja wiem....
    >
    > W omedze V6 pokrywy (plastikowe) przykręca sie 8Nm ... a mocniejsze
    > przykręcenie prawie natychmiast powoduje wykrzywianie sie pokryw i
    > wycieki...

    Inna konstrukcja góry głowicy.
    W Omedze masz wałki zamocowane do głowicy, a pokrywa to tylko pokrywa.
    A w Punto wałki są zamocowane do obudowy.

    To wygląda tak:
    http://allegro.pl/fiat-punto-i-1-2-16v-glowica-glowi
    czka-walki-i1948161776.html
    W tych dziurach są hydrauliczne popychacze które pchają zawory w głowicy.

    Więc te 10 śrub przenosi duże dynamiczne obciążenie pokonywania
    bezwładności zaworów i sprężynek zaworowych.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: