  • Data: 2011-12-13 09:24:54
    Temat: Re: silnik Punto 1,2
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik " Miromat" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    news:jc5p75$hpl$1@inews.gazeta.pl...
    > Przymierzam się do kupna Fiata Punto jako drugiego samochodu w rodzinie.
    > Zależy mi, aby był z instalacją gazową (wiadomo - obecne ceny paliw).
    > Jednak
    > roczniki, które mnie interesują 2002-2004 w znakomitej większości mają
    > przebiegi powyżej 150 tys. km. Nie dziwię się, bo mając gaz to się jeździ.
    > Ale
    > moje pytanie brzmi: jakie przebiegi znoszą silniki 1242 cm3? Czy kupując
    > auto
    > z takim przebiegiem dużo ryzykuję?

    Kiedyś kupiłem Punto I 1,2 8V rocznik 1996 z przebiegiem 96tys przy czym na
    moje oko miał wtedy ze 130tys. Sprzedałem go z przebiegiem 280tys. W tym
    czasie kiedy ja go miałem, wymieniony został jeden raz alternator na
    starszego typu z cienkiego (nie pękający), przy czym wymiany dokonałem sam w
    ciągu 30minut. w 2005r. Wymienione było sprzęgło 150zł robocizna (to już
    chyba normalne że trzeba wymienić). Dwa razy wymieniałem termostat.
    Fabryczny się zawieszał i dlatego go wymieniłem ale w wymienionym poszła
    uszczeleczka gumowa na obwodzie grzybka. Drugim wymieniony był z całym
    metalowym grzybkiem i działał do końca.
    Wymieniałem jeden raz akumulator. Jeden raz macpersony z przodu, dwa razy
    wahacze przednie, raz jeden, raz drugi, raz wymieniałem końcówkę drążka.
    Jeden robiłem zawieszenei z tyłu, czyli oba wahacze. Dwa razy podchodziłem
    do tylnych hamulców. Za pierwszym razem same cylinderki a za drugim także
    linki wymieniałem. Układ wydechowy wymieniałem jeden raz, za drugim razem
    wystarczyło tylko dospawać urwane końcowki od tłumików. Wymiany klocków to
    chyba normalne więc nie wyliczam.
    Wszystko oprócz sprzęgła robiłem sam. Auto miało na tyle prosta konstrukcję
    i łatwe dojście do wszystkiego że dłubanie przy nim nie stanowiło problemu.
    Od samego początku miało nadzwyczajny apetyt na olej, 0,5l/1000km
    Z przebiegiem 280tys bez problemu toczyło się 165kmh na autostradzie
    zużywając 7,8l/100km benzyny. Gazu nie miałem ale wiem że to uchroniło
    silnik przed poważnymi awariami, zwłaszcza wypalające się gniazda zaworów,
    pękające zawory, i wieczne problemy z regulacją luzu zaworów (liczne częste
    podparcia zaworów)

    Marek