-
71. Data: 2011-06-26 19:17:26
Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>
Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal
>
> Ale przyznaj ze Ogolnej Teorii Wzglednosci to nie ogarniasz :-)
>
>
Przyznaje szczerze.
nie ogarniam :)
--
Hinek
-
72. Data: 2011-06-26 19:47:45
Temat: Re: si?a uderzeniowa pasa?era to czasem 3 tony
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 26 Jun 2011 19:17:26 +0200, Hinek wrote:
>Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal
>> Ale przyznaj ze Ogolnej Teorii Wzglednosci to nie ogarniasz :-)
>>
>Przyznaje szczerze. nie ogarniam :)
Ja tez nie bardzo ogarniam, ale tam ponoc nie ma grawitacji, tam
Ziemie otacza Pole Przyspieszenia zwane czesciej Zakrzywieniem
Czasoprzestrzenii :-)
J.
-
73. Data: 2011-06-26 20:19:05
Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2011-06-26, Michał <m...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
>> > Przy koło 3g trudno jest utrzymać większa lustrzankę
>> > (nikon D60) na w miarę wyprostowanej ręce i robić fotki
>> > (testowałem ;) ) ale nie głowę.
>>
>> Na takiej kolejce zdecydowana większość przeciążenia działa po linii
>> kręgosłupa, a nie w poprzek niej jak w wypadku.
>
> tak, a tam (w tej osi) limity wytrzymałości (zwykłego) człowieka są 15g
> na boki 30g a przód 45g
Co innego limit wytrzymałości, co innego utrzymać głowę przy
różnie skierowanym i niespodziewanym obciążeniu.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
74. Data: 2011-06-27 11:46:21
Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
Od: "Massai" <t...@w...pl>
Kuba (aka cita) wrote:
>
> Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> news:iu1gds$7cu$1@news.onet.pl...
> > > Parę lat temu pod Opolem był wypadek, gdzie syn zabił własną
> > > matkę. Matka siedziała z przodu na fotelu pasażera, syn leżał
> > > bez pasów z tyłu. A to był zwykły zjazd do rowu.
> >
> > Dokładnie. Wcale szybko nie trzeba jechać. A w takich "reklamach"
> > siłę podają w tonach (choć to oczywiściebo to najbardziej trafia
> > do wyobraźni. Większość ludzi poczułaby się urażona gdyby z ekranu
> > usłyszała o jakichś niutonach, dynach czy m/s2 ;-)))
>
>
> chciałbym tylko zauważyć, ze kologram (czy też tona) to tak samo
> jednostka masy jak i ciężaru ale także siły.
Pełna nazwa tej jednostki to kilogram-siła, a kilogram to jednak tylko
masa.
Tyle że to już od dawna nie jest jednostka układu SI.
--
Pozdro
Massai
-
75. Data: 2011-06-27 16:42:28
Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2011-06-24 14:44, Robert_J pisze:
>> To są dwie różne rzeczy.
>> Pilot poddawany jest przeciążeniom przez długi czas, co powoduje problemy
krążeniowe.
>> Natomiast podczas wypadku przeciążenie działa przez bardzo krótki czas, problemy
krążeniowe nie są tu istotne, jedynie wytrzymałość mechaniczna ciała i sposób
przyłożenia siły.
>
> Oczywiście masz rację. Niemniej jednak organizm, bądź co bądź elitarnego, żołnierza
jest cokolwiek bardziej odporny fizycznie od przeciętnego Kowalskiego. Dlatego
porównywanie odporności na przeciążenia organizmu pilota i zwykłego kierowcy to
lekkie nadużycie :-).
Nie sądzę, żeby nawet najbardziej elitarny żołnierz poddawał dajmy na to trzustkę
czy śledzinę jakiemuś szczegónie intensywnemu treningowi szokowych przeciążeń.. :)
Prędzej bokser...
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
76. Data: 2011-06-28 09:55:13
Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
Od: MichałG <g...@w...pl>
W dniu 2011-06-23 23:42, ToMasz pisze:
> witam
>
>
> Tak wiec pytam, czy Waszym zdaniem, (zgaduje...) 90km/h "w ścianę" jest
> w stanie nie spowodować poważnych obrażeń u kierowcy, ale nadać takie
> przyśpieszenie pasażerowi żeby ten zabił szofera?
dlaczego zgadujesz? Policz to elementarna fizyka-mechanika.
Jaką predkością jechał samochód, który osiągnał opóżnienie 30g
(3000/100) na dystansie zgniotu (droga hamowania) 1 m?
--
Pozdrawiam
michał
-
77. Data: 2011-06-28 12:12:57
Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2011-06-28 09:55, MichałG pisze:
> W dniu 2011-06-23 23:42, ToMasz pisze:
>> witam
>>
>>
>> Tak wiec pytam, czy Waszym zdaniem, (zgaduje...) 90km/h "w ścianę" jest
>> w stanie nie spowodować poważnych obrażeń u kierowcy, ale nadać takie
>> przyśpieszenie pasażerowi żeby ten zabił szofera?
>
> dlaczego zgadujesz? Policz to elementarna fizyka-mechanika.
> Jaką predkością jechał samochód, który osiągnał opóżnienie 30g (3000/100) na
dystansie zgniotu (droga hamowania) 1 m?
Otóż bynajmniej nie jest to takie proste jak piszesz :)
W sytuacji zderzenia (strefa zgniotu 1m, opóźnienie pojazdu = 30g) porównaj co się
stanie gdy:
1) za twoją głową, przyklejony bezpośrednio do niej, znajduje się młotek o masie 1kg
2) za twoją głową w odległości 1.5m znajdował się przed zderzeniem nieumocowany
młotek o masie 1kg
W tym drugim przypadku pojazd wyhamuje na 1m, ale młotek leci nadal z Vo, i też za
chwilę
zahamuje z Vo do 0, ale na strefie zgniotu (czaszki) rzędu kilku cm... Oszacować
opóźnienie i siłę :)
Przypadek z pasażerem jest jeszcze trudniejszy - pośredni, zapewne pojazd nie zdąży
całkiem
wyhamować przed zderzeniem pasażera z fotelem kierowcy, ale i tak będzie spora
różnica prędkości
która będzie musiała wytracić się na bliżej nieokreślonej "strefie zgniotu fotela" -
wiele zależy
od jego konstrukcji, podatności itd.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.