  • Data: 2011-06-26 17:14:46
    Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "pm" <x...@w...pl> napisał

    > a o przyspieszeniu ziemskim słyszał?
    >
    > widzę, że z wyroczni w dziadzinie fizyki stałeś sie specjalistą językowym ;-)
    > przyznaję, sformułowanie niezgrabne wyszło.

    Nieladnie jest kopac lezacego, ale skoro sie prosisz...

    Nie jestem specjalista jezykowym, ale w przeciwienstwie do Ciebie
    znam m. in. II zasade dynamiki. Ty twierdzisz ze cialo sie rozpedza
    pod wplywem przyspieszenia. To nie lapsus jezykowy, bo
    nie odsylal bys mnie do przyspieszenia ziemskiego :[
    Przyjmij do wiadomosci ze przyspieszenie jest pierwsza
    pochodna predkosci wzgledem CZASU. Inaczej - jest skutkiem
    zmiany predkosci w czasie wywolanej dzialaniem sily.
    Podobnie jest w wypadku przyspieszenia ziemskiego. Te
    przyspieszenie to nie jest tajemnicze cos otaczajace Ziemie i
    powodujace wzrost predkosci spadajacych przedmiotow.
    To grawitacja powoduje ten upadek, a przyspieszenie
    ziemskie mozesz sobie wyliczyc jako wartosc wtorna.
    Nie nalezy mylic skutku z przyczyna!
    Obrazowo - jesli walniesz lbem w sciane i nabijesz sobie guza,
    to guz powstanie od uderzenia a nie uderzasz w sciane bo
    powstal guz...Postaraj sie ogarnac chociaz to.

    A cala reszta twojego dziela jest bez sensu. Przy
    zderzeniu jest zbyt wiele zmiennych i trywialnie prosty
    model przyjety do obliczen swiadczy tylko o indolencji.

    Jesli chcesz - mozesz dalej natezac intelekt, ale
    przedtem postaraj sie zrozumiec sens trzech zasad dynamiki
    niejakiego Newtona.
    Milej lektury.

    --
    Hinek