  • Data: 2009-04-24 06:20:04
    Temat: Re: sigma 10-20
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    On 23 Apr., 22:29, de Fresz <d...@N...pl> wrote:

    > Ech i znów pleciesz głupoty, żebyś chociaż dodał, że to przypuszczenia,
    > czy własne teorie...
    >
    > Prostując - tzw. "plastyki" ni hu hu nie da się zobaczyć na MTF-ach,
    > gdyż z rozdzielczością najzwyczajniej nie ma to nic wspólnego. Bo
    > plastyka, to sposób renderowania przez obiektyw kolorów i delikatnych
    > przejść tonalnych pomiędzy nimi. W erze cyfrowej w dużej mierze
    > pomijalna, ze względu na intensywną obróbke obrazu w korpusie, różnym
    > oprogramowaniu do wołania RAWów, czy obróbce kolorystyczne w
    > post-procesie.
    >
    > --
> [...]

    OKazuje sie , ze jednak " plastyka " istnieje !
    Mr de Fresz pisze wyraznie o plastyce.

    M Ludwin nie rozumie co to jest .

    Prosze nie jestem samotnikiem w uzywaniu tego pojecia na potrzeby dnia
    codziennego .

    Ale do rzeczy

    Mylisz sie powaznie.

    Jesli spojrzysz na krzywe MTF to ich wartosc przyjmuje ze wzrostem
    rozdzielczosci wartosci malejace.
    dla obiektywow marnych bardzo szybko i potem przebieg jest plaski ,
    dla obiektywow dobrze skorygowanych , przebieg jest bardziej plaski
    na poczatku - potem spada.

    Calka z tej krzywej jest miara jakosc odwzorowania obiektywu , ale ze
    wzgledow pragmatycznych okresla sie rozdzielczosc obiektywu jesli
    wartosc tej funkcji przyjmie okreslona umowna wartosc kontrastu ( np
    0,1)

    Sa jednak obiektywy gdzie na prawo wartosc funkcj MTF rosnie ,
    przekradza wartosc 1. Te obiektywy maja bardzo dobre przenoszenie
    kontrastu , nawet maja zdolnosc do lekkiego przesadzania - i wlasnie
    te obiektywy daju obraz jak nazywamy plastyczny. Krzywa MTF to nie
    pomiar rozdzielczosci tylko kontrastu i jesli kontrast przyjmie
    okreslona wartosc odczytuje sie rozdzielczosc graniczna.

    A wiec krzywa MTF to wykres kontrastu w funcji rozdzielczosci i
    dlatego te "plastyke " mozna na krzywej MTF zaobserwowac , gdyz
    potocznie to jest wlasnie wynik zdolnosci przenoszenia kontrastu
    przez obiektyw.
    Nic innego.

    Jasne ?

    Jesli nie to nie prostuj , gdyz tylko zakrzywisz

    XXX