-
11. Data: 2011-08-31 04:38:33
Temat: Re: serwis gwarancyjny Seagate
Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>
On 2011-08-30 22:35, JoteR wrote:
> "Rafał Łukawski" napisał:
>
>>>> Jakis konkretniejszy namiar, ktory to garaz w PL? ;)
>
>>> Gwarancja realizowana jest przez sklep :)
>
>> Sklep realizuje niezgodnosc towaru z umowa lub opcjonalna gwarancje.
>
> Twój nie realizuje gwarancji? Zaczynam współczuć twoim klientom.
Dobrze, że klienci sobie nie współczują (bo nie mają powodów) :) PS. Sam
sobie zadałeś pytanie i sam na nie odpowiedziałeś, ja się nie włączam do
dyskusji pomiędzy JoteR'em i JoteR'em ;)
>
> JoteR
--
Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/
-
12. Data: 2011-08-31 08:30:31
Temat: Re: serwis gwarancyjny Seagate
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2011-08-30 22:34, Michal Kawecki pisze:
> Dnia Tue, 30 Aug 2011 22:22:35 +0200, Irokez napisał(a):
>
>> Użytkownik "Michal Kawecki"<k...@o...px> napisał w wiadomości
>> news:1bbl7gbsl7soo$.dlg@kwinto.prv...
>>
>>> A'propos tego "serwisu gwarancyjnego" - dysk się wysyła kurierem
>>> bezpośrednio do przedstawiciela Seagate w Polsce. Nigdy nie dostałem
>>> zwrotnie tego samego egzemplarza. Oni nie naprawiają dysków, tylko je
>>> wymieniają na sprawne.
>>
>> Czyli jednak naprawiają.
>> Ja 2 lata temu dostałem używany, naprawiany czyjś dysk.
>> Widać to było po nim oraz miał naklejkę znamionową Seagate z napisem że to
>> fabrycznie naprawiany itp itd.
>> Nie mam go już, poszedł dalej (250GB chyba seria 7200.7 albo wyżej).
>
> No tak, generalnie je naprawiają, dyski jakie dostawałem też miały takie
> nalepki (choć nie wszystkie). Jednak jest to długotrwały proces i nie ma
> on związku z bieżącą realizacją zgłoszenia gwarancyjnego. Klientowi
> odsyłany jest inny sprawny dysk wzięty z półki magazynowej.
Takie numery ze sprzedażą towarów po naprawie u producenta jako
fabrycznie nowych to robił swego czasu Action.
Doszło do tego, że jak jakiś klient chciał naprawić padnięty komputer (w
znaczeniu ogólnym: hardware i/lub software), a zobaczyłem
charakterystyczne stickersy ze znaczkiem A, to często rezygnowałem z
usługi, odsyłając klienta gdzie indziej :(
--
Pozdrawiam.
Adam
-
13. Data: 2011-08-31 10:51:40
Temat: Re: serwis gwarancyjny Seagate
Od: nolina <n...@g...pl>
Dysk ma taki SMART http://tinypic.com/r/n9bgy/7
Chodzi mi o parametr 05. Czy taki dysk kwalifikuje się do naprawy/wymiany
gwarancyjnej?
-
14. Data: 2011-08-31 11:07:25
Temat: Re: serwis gwarancyjny Seagate
Od: "Zyla" <z...@g...com>
Użytkownik "nolina" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
news:j3l3ns$qgm$1@inews.gazeta.pl...
> Dysk ma taki SMART http://tinypic.com/r/n9bgy/7
> Chodzi mi o parametr 05. Czy taki dysk kwalifikuje się do naprawy/wymiany
> gwarancyjnej?
>
>
Raczej nie, producenci/serwis gwarancyjny glównie patrzy na badsectory...
jesli ich nie ma a dysk nie działa jakos niestabilnie to duze
prawdopodobienstwo odrzucena gwaranci.
-
15. Data: 2011-08-31 11:16:40
Temat: Re: serwis gwarancyjny Seagate
Od: nolina <n...@g...pl>
Zyla wrote:
> Raczej nie, producenci/serwis gwarancyjny gl?wnie patrzy na
badsectory...
> jesli ich nie ma a dysk nie dzia?a jakos niestabilnie to duze
> prawdopodobienstwo odrzucena gwaranci.
Hmmm...to o czym mówi ten atrybut 5ty w SMART w takim razie? Gdzie można
odczytac bad sektory? Czy liczba 2006 relokowanych sektorów nie jest
niczym nie pokojącym?
-
16. Data: 2011-08-31 11:31:14
Temat: Re: serwis gwarancyjny Seagate
Od: "Zyla" <z...@g...com>
Użytkownik "nolina" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
news:j3l56p$1ov$1@inews.gazeta.pl...
> Zyla wrote:
>
>> Raczej nie, producenci/serwis gwarancyjny gl?wnie patrzy na
> badsectory...
>> jesli ich nie ma a dysk nie dzia?a jakos niestabilnie to duze
>> prawdopodobienstwo odrzucena gwaranci.
>
> Hmmm...to o czym mówi ten atrybut 5ty w SMART w takim razie? Gdzie można
> odczytac bad sektory? Czy liczba 2006 relokowanych sektorów nie jest
> niczym nie pokojącym?
>
Moze i jest ale dla pewnosci przejedz dysk HDD Regeneratorem i bedziesz
wszystko wiedzial.
-
17. Data: 2011-08-31 15:48:25
Temat: Re: serwis gwarancyjny Seagate
Od: Rafał <r...@l...pl>
On 2011-08-31 13:07, Zyla wrote:
> U?ytkownik "nolina"<n...@g...pl> napisa? w wiadomo?ci
> news:j3l3ns$qgm$1@inews.gazeta.pl...
>> Dysk ma taki SMART http://tinypic.com/r/n9bgy/7
>> Chodzi mi o parametr 05. Czy taki dysk kwalifikuje si? do naprawy/wymiany
>> gwarancyjnej?
>>
>>
> Raczej nie, producenci/serwis gwarancyjny gl?wnie patrzy na badsectory...
> jesli ich nie ma a dysk nie dzia?a jakos niestabilnie to duze
> prawdopodobienstwo odrzucena gwaranci.
Nie wymienia sie na tej podstawie, zauwazylem dwie tendencje:
90% przypadkow to liczba ta stale rosnie i dysk szybko pada
10% zatrzymuje sie i juz np. przez nastepny rok dysk dziala sprawnie.
Czym ta liczba jest dla OS? niczym, poniewaz z pkt widzenia OS dysk
teoretycznie dziala sprawnie, wszystkie sektory mozna zapisac/odczytac itp.
>
>
-
18. Data: 2011-08-31 18:45:38
Temat: Re: serwis gwarancyjny Seagate
Od: Michal Kawecki <k...@o...px>
Dnia Wed, 31 Aug 2011 12:51:40 +0200, nolina napisał(a):
> Dysk ma taki SMART http://tinypic.com/r/n9bgy/7
> Chodzi mi o parametr 05. Czy taki dysk kwalifikuje się do naprawy/wymiany
> gwarancyjnej?
Jedyną podstawą do wymiany gwarancyjnej może być błąd stwierdzony przez
program diagnostyczny producenta dysku.
--
M. [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/
https://mvp.support.microsoft.com/profile/Michal.Kaw
ecki
-
19. Data: 2011-08-31 20:55:07
Temat: Re: serwis gwarancyjny Seagate
Od: Salata <s...@n...interia.pl>
nolina <n...@g...pl> wrote:
> Zyla wrote:
>
>> Raczej nie, producenci/serwis gwarancyjny gl?wnie patrzy na
> badsectory...
>> jesli ich nie ma a dysk nie dzia?a jakos niestabilnie to duze
>> prawdopodobienstwo odrzucena gwaranci.
>
> Hmmm...to o czym mówi ten atrybut 5ty w SMART w takim razie? Gdzie można
> odczytac bad sektory? Czy liczba 2006 relokowanych sektorów nie jest
> niczym nie pokojącym?
Przejedz dysk seatools seagate'a to ci powie czy uznaja ci reklamacje. Jak
tak to dostaniesz numer RMA i adres do wysylki w Polsce.
--
Regards Marcin
-
20. Data: 2011-08-31 21:01:05
Temat: Re: serwis gwarancyjny Seagate
Od: nolina <n...@g...pl>
Salata wrote:
> nolina <n...@g...pl> wrote:
> Przejedz dysk seatools seagate'a to ci powie czy uznaja ci reklamacje.
Jak
> tak to dostaniesz numer RMA i adres do wysylki w Polsce.
Przejechałem seatoolem. Pokazał że OK. SMART mówi co innego. Stąd też
zwróciłem dysk do sklepu by zrealiować gwarancję. Dysk wrócił po
miesiącu, Pan w sklepie powiedział że to druga sztuka. W domu patrzę że
to moja stara sztuka i dalej ma 2006 relokowanych sektorów. Co mam
zrobić? Dac sobie spokój z gwarancją bo Seatools mówi że dysk jest ok i
czekać czy dysk padnie albo skończy się miejsce na te relokowane sektory?
Ktoś wie ile ich może być max?