  • 1. Data: 2011-08-30 00:56:09
    Temat: Jaki router DSL z wifi N i dobrym QoS
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    Witam
    Potrzebuję pomocy w
    wyborze routera w kwocie powiedzmy do ~200PLN/40GBP który ma służyć do podziału
    32Mbit łącza na kilka ~5 komputerów po wifi/lan ze sprawnie działającym QoS.
    Asusa rt-n16 jest pierwszy w kolejce z tym że on daleko przekracza założony
    budżet... Jest coś tańszego w tej klasie ? Założenie jest takie że jeden komp
    służy do pracy i na nim net ma śmigać jak błyskawica nawet jeśli pozostałe kompy
    ciągną warezy czy oglądają plebanię online - po to ten QoS głównie jest
    potrzebny, oczywiście wszystko ma działać stabilnie bez zwiech zacięć itp.
    Myślałem nad Linksysem WRT54G ale to już wiekowa konstrukcja i może nie dac rady
    poza tym nie ma N. Jakieś typy ?

    Pzdr
    Piotrek

  • 2. Data: 2011-08-30 05:40:04
    Temat: Re: Jaki router DSL z wifi N i dobrym QoS
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 30-08-2011 02:56, X-Man rzecze:

    > nie dac rady poza tym nie ma N. Jakieś typy ?

    Może TP-Link TL-WR1043ND + openwrt?

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 3. Data: 2011-08-30 08:01:46
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2011-08-30 02:56, X-Man pisze:
> [...]
    > itp. Myślałem nad Linksysem WRT54G ale to już wiekowa konstrukcja i może
    > nie dac rady poza tym nie ma N. Jakieś typy ?

    Netgear WNR3500L + Tomato.

    miab

  • 4. Data: 2011-08-30 08:36:47
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "miab" napisał w wiadomości grup
    > Netgear WNR3500L + Tomato.

    TP-Link WR1043ND + OpenWRT

  • 5. Data: 2011-09-03 07:00:27
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Wybór BARDZO trudny, bo w większości routerów musisz wybrać pracę ALBO n ALBO
    bg, nie mogą jednocześnie w dwóch pasmach.

    -----

  • 6. Data: 2011-09-04 14:19:11
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "_ąćęłńóśźż" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > Wybór BARDZO trudny, bo w większości routerów musisz wybrać pracę ALBO n
    > ALBO
    > bg, nie mogą jednocześnie w dwóch pasmach.

    Coś pomyliłeś. bg są podzbiorem n. A jeśli miałeś na mysli pasmo 5 GHz, to
    ono czesto nazywa sie 802.11a, ale takze jest podzbiorem n.

  • 7. Data: 2011-09-06 10:19:33
    Od: " " <h...@g...SKASUJ-TO.pl>

    X-Man <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > Asusa rt-n16 jest pierwszy w kolejce z tym że on daleko przekracza założony

    Prawie 3x taniej masz funkcjonalnie odpowiadającego mu TPlinka 1043ND.
    Teraz trochę podrożał, swojego kupiłem za 155 zł w sklepie na miejscu.
    http://www.skapiec.pl/site/cat/45/comp/860794

> [...]
    > Myślałem nad Linksysem WRT54G ale to już wiekowa konstrukcja i może nie dac

    jw - mam w domu WRT54GL na Tomato i tego TPLinka 1043ND z OpenWRT na 18 mbps
    łączu DSL i paru komputerach po LAN i wifi. WiFi N z 3x TX/3xRX działa nieźle,
    ale jeszcze bardziej przydaje się gigabitowy switch i QoS z OpenWRT, bo soft
    firmowy traci 2-3 na funkcjonalności urządzenia.

    BTW:
    Macie jakieś gotowe (już prekompilowane i przeestowane z miesiąc dwa) obrazy
    OpenWRT lub pochodnych dla 1043ND z obsługą DLNA/CIFS/FTP na podłączonym HDD z
    NTFS. Firmware tplinka robi to źle, a sam nie chcę dodawać modułów do obrazu
    OpenWRT - boję się zbrickować router.

    --
    HD

  • 8. Data: 2011-09-06 10:19:37
    Od: " " <h...@g...SKASUJ-TO.pl>

  • 9. Data: 2011-09-06 13:52:55
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
> [...]
    > NTFS. Firmware tplinka robi to źle, a sam nie chcę dodawać modułów do obrazu

    Co za problem? Wgrywasz backfire i potem:
    opkg update
    opkg install minidlna minidlna-cvs
    Potem modyfikujesz zawartość /etc/minidlna.conf na
    inotify=yes (pod warunkiem, że włączona jest opcja inotify w jądrze systemu)
    a następnie uruchamiasz
    /etc/init.d/minidlna enable
    /etc/init.d/minidlna start
    i dlna działa.