  • 1. Data: 2010-02-20 00:22:57
    Temat: serwer do zadań wszelakich
    Od: Ra <a...@a...com>

    Może ktoś rozpoznawał temat wszystkorobiących serwerków, wymagania są takie

    - mały rozmiar, płyta mini-itx
    - bezgłośny/cichy
    - energooszczędny
    - pełne wsparcie dla linuksa

    Funkcje
    - media center odtwarzającym mkv w 1080p
    - firewall, poczta
    - access point
    - jak da radę to powinien działać virtualbox z windows xp wówczas nie
    musi być bardzo energooszczędny

    Myślałem o zakupie płyty np zotac ion 330 o ile znajdę 100%
    potwierdzenie że może działać w trybie AP ale może lepszych rozwiązaniem
    będzie jakiś celeron tylko wtedy chyba nie uciągnie filmów w hd

  • 2. Data: 2010-02-20 00:48:10
    Temat: Re: serwer do zadań wszelakich
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** In pl.comp.os.linux.sprzet Ra <a...@a...com> wrote:

> [...]

    > - pełne wsparcie dla linuksa

    > Funkcje
    > - media center odtwarzającym mkv w 1080p

    No tutaj się ograniczyłeś do platform na ION i to co ma Via (cośtam mają).

    > - firewall, poczta

    To zrobi cokolwiek, pytanie ile klientów. No i raczej pocztę się umieszcza w
    DMZ.

    > - access point

    No to musisz zamontować dobrą kartę na PCI - czyli płyta/obudowa musi mieć PCI
    i reiser dla PCI.

    > - jak da radę to powinien działać virtualbox z windows xp wówczas nie musi
    > być bardzo energooszczędny

    Ale działać w ogóle jako tako czy DZIAŁAĆ? Jeżeli chcesz prawdziwą
    wirtualizację to Atom odpada, nie wiem jak Via ale do wirtualizacji najlepiej
    się nadają procki Intela z linii ULV. Tyle, że też nie wiem jak z konstrukcjami
    pod to.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 3. Data: 2010-02-20 05:47:12
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Ra napisał(a):

    > Może ktoś rozpoznawał temat wszystkorobiących serwerków, wymagania są takie

    Np tu: http://www.tranquilpc-shop.co.uk/ gdzie szczególnie podoba mi sie
    Harmony T7 z przystawką do montażu na ścianie i drugą z dodatkowymi
    dyskami ;)

    A tu przykład z naszego Polskiego podwórka:
    http://www.eukasa.pl/komputery/sklep/413041/nas-stor
    age/fujitsu-siemens-fsc-scaleo-home-server-celeron-5
    12mb-2x500-win-hs-en/

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 4. Data: 2010-02-20 11:18:16
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    Ra napisał(a) w <hln9pr$2k1$1@node1.news.atman.pl> :

> [...]
    > - firewall, poczta
    > - access point
    > - jak da radę to powinien działać virtualbox z windows xp wówczas nie
    To sprawia wrażenie, jak byś szukał samochodu, który z zewnątrz będzie miał
    rozmiar Tico, ale w środku rozmiar i wyposażenie Mercedesa.
    Nie jestem specjalistą od sprzętu, ale wg mnie wirtualizacja i odtwarzanie
    hdmi wymaga odpowiedniej i porządnej karty graficznej oraz porządnego
    procesora. Zatem wszelkie energooszczędne płyty odpadają.
    Musisz zatem szukać płyty z pci-e na kartę graficzną i pci na kartę radiową.
    Funkcję access pointa bez problemu uzyska się przy pomocy hostapd i kart na
    chipsetach atheros.

    --
    Maciek
    I spend my time wasting yours.

  • 5. Data: 2010-02-20 11:35:02
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-02-20 01:22, Ra pisze:
> [...]
    > potwierdzenie że może działać w trybie AP ale może lepszych rozwiązaniem
    > będzie jakiś celeron tylko wtedy chyba nie uciągnie filmów w hd

    Na prawdę nie możesz wziąść kilku urządzeń osobno?
    AP - dobrych Accespointów pod dostatkiem, np ovislink na linuksie, cena
    na poziomie ceny (dobrej sieciówki wifi na pci + pare godzin pracy by
    zrobic z niej ap)

    mkv i hdmi - np extreamer hd, proste w obsludze jak magnetowid, male,
    zgrabne, jedynie fabryczne chlodzenie wypada mu poprawic, bedzie bezglosny

    nas, firewall poczta - zrobisz juz na osobnym kompie, ale to juz bedzie
    mogl byc dowolny biedny, na celeronie atomie co tam ci pasuje.

    virtualbox z xp zeby sensownie dzialal - to na pewno nie na mini-itx z
    1GB ramu, ktory rownoczesnie robi za soft-AP, odtwarza mkv, sciaga
    torenty, obslugje firewall i ma jednordzeniowy procesor z 128k cache ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 6. Data: 2010-02-20 13:41:58
    Od: Ra <a...@a...com>

    Maciek pisze:

> [...]
    > Funkcję access pointa bez problemu uzyska się przy pomocy hostapd i kart na

    Tak wymagania są spore ale prócz wirtualizacji chyba wszyskie założenia
    spełniają płyty na ion-ie
    Jako media center musi być w szafce rtv i jedyne miejsce u mnie to z
    tyłu za dekoderem hd ew w szafeczce po zdjęciu tyłu. Myślałem nawet na
    kupnem laptopa albo są też gotowe fajne małe skrzyneczki np
    http://www.in4.pl/komentarze_Twintech_Giada_ION_Mult
    imedia_PC,19308.htm
    ale nie podoba mi się wymóg na dyski 2.5''
    Dzięki wszytkim za wskazówki jeszcze muszę pomyśleć nad wyborem

  • 7. Data: 2010-02-20 18:34:07
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Sat, 20 Feb 2010 12:18:16 +0100, Maciek
    <f...@e...one.nospam.pl> wrote:

> [...]
    >hdmi wymaga odpowiedniej i porządnej karty graficznej oraz porządnego
    >procesora. Zatem wszelkie energooszczędne płyty odpadają.

    Właśnei że nai masz racji - zerknij na Atom 330 i chpset ION do tego.
    FullHD spokojnie to odtwarza bo chipset jest do tego specjalizowany.
    Problmem jest wydajność.

    >Musisz zatem szukać płyty z pci-e na kartę graficzną i pci na kartę radiową.

    Po co? Wiel płyt ma wyjście HDMI - nei trezba wstawiać dodatkowej
    grafiki. WiFi na USB też spokojnie pójdzie.

    >Funkcję access pointa bez problemu uzyska się przy pomocy hostapd i kart na
    >chipsetach atheros.

    Ja wolałem energooszczędny serwer i oddzielny AP/router - wolę bo
    firmware oparty na Linuxie pozowala zrobić wszytko co potrezbuję a
    chodzi nawet na tanich Ap.

    Zdrówko

  • 8. Data: 2010-02-20 19:42:54
    Od: MarcinCz <t...@g...pl_wytnij_to>

    Dnia Sat, 20 Feb 2010 19:34:07 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):

    > Właśnei że nai masz racji - zerknij na Atom 330 i chpset ION do tego.
    > FullHD spokojnie to odtwarza bo chipset jest do tego specjalizowany.
    > Problmem jest wydajność.

    http://www.in4.pl/komentarze_Asus_AT3IonT-I_Deluxe_-
    _pe%B3nowarto%B6ciowy_komputer_na_289cm%5E2,20437.ht
    Marcin

  • 9. Data: 2010-02-20 23:11:57
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a) w

    > Właśnei że nai masz racji - zerknij na Atom 330 i chpset ION do tego.
    > FullHD spokojnie to odtwarza bo chipset jest do tego specjalizowany.
    > Problmem jest wydajność.
    I o to właśnie chodzi. Spójrz sobie na oczekiwania przedpiścy i wyobraź
    sobie, że właśnie leci film full-hd, virtualbox ma uruchomionego xp, a w
    tle przychodzi 5 maili o wielkości 20M każdy.