  • 1. Data: 2010-02-19 13:32:58
    Temat: Drukarka atramentowa
    Od: "Nowy111" <n...@o...pl>

    Witam,
    zastanawiam się nad kupnem drukarki atramentowej do 400zł.Najciekawsza
    propozycja wydaje mi się HP OfficeJet Pro 6000. Czy ktoś z Was ma może taką i
    może coś o niej powiedzieć? Lub zaproponować inną w podobnym przedziale cenowym?
    pozdrawiam
    Nowy111

  • 2. Data: 2010-02-19 14:03:16
    Temat: Re: Drukarka atramentowa
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Fri, 19 Feb 2010 14:32:58 +0100, Nowy111 napisał(a):

    > HP OfficeJet Pro 6000.

    Moze Brother DCP-375CW, bardzo fajne urzadzenie :-)

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 3. Data: 2010-02-19 14:44:47
    Od: Kuba <q...@o...pl>

    Nowy111 pisze:
> [...]
    > może coś o niej powiedzieć? Lub zaproponować inną w podobnym przedziale cenowym?

    Witam,

    Osobiście polecam sprzęt Brothera, ale odpowiedz sobie na poniższe pytania:

    Po pierwsze - co będziesz drukować?

    Tylko tekst cz-b? Teksty cz-b + kolorowe wstawki? Całe strony w kolorze
    (wykresy itp)?

    Zakup drukarki zacznij od analizy kosztów mat. eksploatacyjnych,
    szczególnie uwzględniając ceny tuszy kolorowych i czarnych, z rozbiciem
    na oryginalne i zamienniki.
    Np. do Brotherów zamienniki są taniutkie
    http://www.allegro.pl/listing/search.php?category=91
    08&sg=0&order=p&string=brother+zamiennik
    i nie ma problemów z resetowaniem chipów utrudniających ich stosowania
    (bodaj właśnie HP).

    Po drugie - jak dużo będziesz drukował?

    Może warto zainwestować w system stałego zasilania (tzw. CISS)?
    http://www.allegro.pl/listing/search.php?category=45
    78&description=1&from_showcat=1&order=p&string=ciss+
    brother

    Po trzecie - jak często będziesz drukował?

    Brothery, jak długo podłączone do prądu, samoczynnie czyszczą dysze
    drukujące, nie zużywając przy tym zbyt wiele tuszu (jak np. Epson).

    Po czwarte - jak będzie podłączona drukarka?

    Bezpośrednio przez USB? Może warto kupić model z kartą sieciową,
    podłączany do routera dzięki czemu możesz w sieci lokalnej np. z
    notebooka przez Wi-Fi używać? Ja mam Brothera 5460CN i właśnie przez
    sieć lokalną używam, działa idealnie.

    Pzdr,
    Kuba

  • 4. Data: 2010-02-19 15:00:35
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Nowy111" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > taką i
    > może coś o niej powiedzieć? Lub zaproponować inną w podobnym przedziale

    Ja nie mam żadnej drukarki dlatego nie będę polecał tego co mam tylko Canona
    iP 4700. To najnowszy model ze znakomitej serii.

  • 5. Data: 2010-02-19 22:07:41
    Od: "Nowy111" <n...@o...pl>

    > Po pierwsze - co będziesz drukować?
    >
    > Tylko tekst cz-b? Teksty cz-b + kolorowe wstawki? Całe strony w kolorze
    > (wykresy itp)?
    W przewadze tekst cz-d ale oczywiście również jakieś kolorowe wstawki jak i całe
    strony ale stosunkowo rzadziej.

    > Zakup drukarki zacznij od analizy kosztów mat. eksploatacyjnych,
    > szczególnie uwzględniając ceny tuszy kolorowych i czarnych, z rozbiciem
    > na oryginalne i zamienniki.
    Przyznaje tonery do HP swoje kosztują, ale czy np te tanie do Brothera są równie
    wydajne?

    > Po drugie - jak dużo będziesz drukował?
    > Po trzecie - jak często będziesz drukował?

    Drukarka ma być do zastosowań domowych więc dzieżko odpowiedzieć jednoznacznie
    na te pytania.

    > Brothery, jak długo podłączone do prądu, samoczynnie czyszczą dysze
    > drukujące, nie zużywając przy tym zbyt wiele tuszu (jak np. Epson).
    Epsony odpadają ze względu na ilość zasłyszanych opinii na ich temat(tzw.
    stereotypy)

    > Po czwarte - jak będzie podłączona drukarka?
    Wymieniony wyżej model HP posiada możliwość połączenia LAN (Ethernet) co jest
    znaczną zaletą. Wi-Fi nie jest mi potrzebne i raczej w najbliższej przyszłości
    nie będzie.

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-02-20 15:39:44
    Od: Kuba <q...@o...pl>

    Nowy111 pisze:

    > W przewadze tekst cz-d ale oczywiście również jakieś kolorowe wstawki jak i całe
    > strony ale stosunkowo rzadziej.

    Jak długo nie drukujesz fotografii zamienniki będą idealne do w.w.
    zastosowań.

    > Przyznaje tonery do HP swoje kosztują, ale czy np te tanie do Brothera są równie
    > wydajne?

    Myślę że w typowych zastosowaniach "ogólnodrukujących" wydajność będzie
    mniej więcej na tym samym poziomie (w przeliczeniu na ml tuszu), a
    komplet zamienników do Brothera kupisz za 1/4 ceny oryginałów do HP.
    Na Allegro za 25-30 PLN kupujesz komplet CMYK, np.
    http://www.allegro.pl/item914651719_4_szt_tusze_brot
    her_lc1100_lc980_dcp_145c_gw24.html
    i wcale nie są to najtańsze zamienniki (te są na poziomie 3-4 PLN/szt.)

    Jeszcze taniej będzie ze stałym zasilaniem, gdy wyczerpię aktualne
    zamienniki zamierzam sobie kupić.
    :)
    Pół litra tuszu za około 40 PLN można kupić, gdzie normalnie np. czarny
    kardridż ma 30ml, a kolorowy 20ml.

    > Drukarka ma być do zastosowań domowych więc dzieżko odpowiedzieć jednoznacznie
    > na te pytania.

    Może tak zapytam - dzieci są?
    Jeśli tak to szacunki przemnóż przez 2 albo 3. Przynajmniej...
    ;)

    > Wymieniony wyżej model HP posiada możliwość połączenia LAN (Ethernet) co jest
    > znaczną zaletą. Wi-Fi nie jest mi potrzebne i raczej w najbliższej przyszłości
    > nie będzie.

    Ile masz komputerów w sieci? Jeśli tylko jeden, w dodatku stacjonarny to
    podłączenie do LANa jest troszkę przerostem formy nad treścią.
    Co innego jak masz w domu ze 2-3 stacjonarne plus laptopa albo dwa.

    Wi-Fi jest nie tyle "potrzebne" co bardzo, ale to bardzo wygodne -
    stawiasz drukarkę gdzie chcesz, byle do routera była podpięta, i nie
    zawracasz sobie głowy podłączaniem laptopa do niej.
    (Ja tak właśnie u siebie zrobiłem.)

    Pzdr,
    Kuba

  • 7. Data: 2010-02-20 20:25:14
    Od: "Nowy111" <n...@o...pl>

    > Może tak zapytam - dzieci są?
    > Jeśli tak to szacunki przemnóż przez 2 albo 3. Przynajmniej...
    > ;)
    Sprawa jest o tyle ciekawa, że dzieci są w szkole i to zazwyczaj dla nich się
    coś drukuje (z pozdrowieniami dla innych nauczycieli) :)

    > stawiasz drukarkę gdzie chcesz, byle do routera była podpięta, i nie
    > zawracasz sobie głowy podłączaniem laptopa do niej.
    > (Ja tak właśnie u siebie zrobiłem.)

    mam zamiar zrobić dokładnie tak samo tylko, że nie przez Wi-Fi ale po kabelku:)

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2010-02-20 20:59:45
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-02-20 21:25, Nowy111 pisze:

    > Sprawa jest o tyle ciekawa, że dzieci są w szkole i to zazwyczaj dla nich się
    > coś drukuje (z pozdrowieniami dla innych nauczycieli) :)

    Dobrze, że u nas szkoły nie dają uczniom darmowych komputerów :
    http://www.pcworld.pl/news/356178/7/USA.szkola.podgl
    adala.ucznia.w.domu.za.pomoca.laptopa.html

    --
    animka

  • 9. Data: 2010-02-20 22:55:54
    Temat: Re: [OT] Drukarka atramentowa
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Animka" napisała:

    > Dobrze, że u nas szkoły nie dają uczniom darmowych komputerów :

    Dają, a raczej mieli dawać:
    http://wyborcza.pl/1,85996,5255349,Rzad_obiecuje_pod
    arowac_gimnazjalistom_laptopy.html
    Tylko - wicie, rozumicie - akurat kolejny kryzys się rozpoczął, więc program
    został wstrzymany. Ale skoro okazało się, iż u nas żadnego kryzysu nie ma, a
    niedługo kolejne wybory, więc pewnie do projektu się wróci ;-)

    JoteR

  • 10. Data: 2010-02-21 00:47:10
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-02-20 23:55, JoteR pisze:

> [...]
    > został wstrzymany. Ale skoro okazało się, iż u nas żadnego kryzysu nie ma, a
    > niedługo kolejne wybory, więc pewnie do projektu się wróci ;-)

    Aż mi różne myśli przychodzą do głowy, gdzie tak naprawdę te laptopy czy
    forsa poszły/popłynęły.

    --
    animka