  • 1. Data: 2010-02-20 08:31:43
    Temat: Jaki router wifi ?
    Od: "LeP" <l...@o...pl>

    Dla dwóch studentek mieszkających w małej kawalerce (2 laptopy) chcących
    podłaczyć do niego jeszcze bezprzedodowo drukarkę HP F4500. Łącze o
    przepustowości 8M. Coś niedrogiego, łatwego w konfiguracji, niekoniecznie o
    dużym zasięgu.
    Co polecicie?
    --
    LeP

  • 2. Data: 2010-02-20 08:43:35
    Temat: Re: Jaki router wifi ?
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "LeP" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Co polecicie?

    A to jest łącze ADSL (poprzez linię telefoniczną) czy DSL (doprowadzone
    skrętką albo po WiFi)?
    Z tanich i dobrych to coś z Tplinka polecam, zainstalowałem tego z kilka
    sztuk i nikt się nie skarży. :-)

  • 3. Data: 2010-02-20 09:02:58
    Od: "LeP" <l...@o...pl>

    Użytkownik "nom"

> [...]
    > skrętką albo po WiFi)?
    > Z tanich i dobrych to coś z Tplinka polecam, zainstalowałem tego z kilka

    Sygnał jest z UPC, więc skętka. Jakiś konkretny model możesz polecić?

    --
    LeP

  • 4. Data: 2010-02-20 12:58:46
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > Sygnał jest z UPC, więc skętka. Jakiś konkretny model możesz polecić?

    Najtańszy za 60zł:
    http://www.dipol.com.pl/punkt_dostepowy_tp-link_tl-w
    r340g_z_wbudowanym_routerem_oraz_4_portowym_switchem
    _N2952.htm
    Trochę droższy:
    http://www.dipol.com.pl/punkt_dostepowy_tp-link_w_te
    ch_extended_range_tl-wr543g_z_routerem_oraz_4_port_s
    witchem_funkcja_wisp_N2955.htm
    taki mam w pracy, działa już ponad 2 lata nonstop i jeszcze nidgy się nie
    zawiesił.
    Nowszy model ma już QoS, a więc można kształtować pasmo w zależności od
    portu LAN lub WiFi.
    Ten jest za 80zł:
    http://www.dipol.com.pl/punkt_dostepowy_tp-link_tl-w
    r740n_z_wbudowanym_routerem_150mb-s_802_11n_N3252.ht
    ale ma WiFi pracujące w standardzie N, a więc teoretycznie 150Mb/s, nie
    wykorzystasz tego do internetu, ale przesyłanie plików między dwoma
    komputerami w sieci lokalnej po wifi może być dużo szybsze niż w standardzie
    G (54Mb/s).
    Każdy z nich ma clonowanie MAC, nie wiem czy Twój operator nie ma
    przypadkiem ustawionego TTL=1, wtedy router może nie przepuścić pakietu,
    wtedy trzeba szukać routera, który zmienia TTL (czas życia pakietu).
    Można to sprawdzić "puszczając" pinga do routera (serwera) operatora.

  • 5. Data: 2010-02-20 14:20:08
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "nom" <n...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości grup
    > http://www.dipol.com.pl/punkt_dostepowy_tp-link_tl-w
    r740n_z_wbudowanym_routerem_150mb-s_802_11n_N3252.ht
    > ale ma WiFi pracujące w standardzie N, a więc teoretycznie 150Mb/s,

    Jak może być n skoro ma jedną antenę? Przecież wykorzystywane w n kilka kanałów
    na raz.

  • 6. Data: 2010-02-20 14:39:02
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > Jak może być n skoro ma jedną antenę? Przecież wykorzystywane w n kilka
    > kanałów na raz.

    A co ma ilość wykorzystywanych kanałów do ilości anten?
    Przecież przez jedną antenkę możesz puścić tyle kanałów ile Ci się podoba.
    :-)
    Np. taka antena nadawcza na PKiN transmituje conajmniej kilka kanałów
    telewizyjnych i radiowych i nie ma z tym najmniejszych problemów. :-)

  • 7. Data: 2010-02-20 14:57:51
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "nom" <n...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości grup
    > Np. taka antena nadawcza na PKiN transmituje conajmniej kilka kanałów
    > telewizyjnych i radiowych i nie ma z tym najmniejszych problemów. :-)

    Jesteś tego pewien, że z PKiN nadają z jednej anteny?

  • 8. Data: 2010-02-20 20:34:39
    Od: "MC" <m...@o...pl>

> [...]
    r740n_z_wbudowanym_routerem_150mb-s_802_11n_N3252.ht

    > Jak może być n skoro ma jedną antenę? Przecież wykorzystywane w n kilka

    To jest ubogie n. Dlatego ma tylko 150.

  • 9. Data: 2010-02-20 23:00:55
    Od: "LeP" <l...@o...pl>

    Użytkownik "nom"

    > Użytkownik "LeP"

    > Najtańszy za 60zł:
    > Trochę droższy:
    > Ten jest za 80zł:

    Polecę im ten ostatni, bo róznica w cenach żadna. Mam nadzieję, że
    dziewczyny poradzą sobie z podłaczeniem i konfiguracją;)
    Dzięki wielkie.

    Pozdr.

    --
    LeP

  • 10. Data: 2010-02-21 08:08:04
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > Polecę im ten ostatni, bo róznica w cenach żadna. Mam nadzieję, że
    > dziewczyny poradzą sobie z podłaczeniem i konfiguracją;)

    W Tplinku jest kreator, więc bez problemu sobie poradzą. Ponadto jest
    instrukcja w języku polskim.