  • Data: 2011-02-21 15:31:37
    Temat: Re: sens "spawania" chlodnicy
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik ""Michał \"HoMMeR\" Paszek"" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>
    napisał w wiadomości news:ijtqg1$6bj$1@news.onet.pl...

    > Wręcz na odwrót. Naprawia się, bo znany jest proces technologiczny. Jeśli
    > tylko naprawiasz zgodnie ze sztuką - czyli lutujesz, a nie kleisz czy
    > "spawasz" to możesz mieć pewność, że naprawiona chłodnica będzie miała tą
    > samą wartość użytkową co nowa.
    Nieprawda, jest tak, jak napisałem. Znany jest także proces bieżnikowania
    opon, a mimo to ciągle można oglądać resztki urwanych bieżników na drogach.
    Co prawda ostatnimi czasy coraz mniej i głównie od ciężarowych, bo ogromna
    większość zrozumiała już to, czego ty jeszcze nie.

    > Tak samo jest z innymi elementami: rozruszniki, alternatory, głowice,
    > wtryskiwacze, etc.
    Widzę, że niewiele o tym wiesz. Tzw. regeneracja tych wymienionych i wielu
    innych podzespołów polega głównie na wymianie ich zużytych części na nowe.
    To jest OK. Ale słyszałeś, aby ktoś spawał pękniety korpus alternatora,
    turbiny? Regenerował łożyska, szczotki?
    Przemyśl sobie zanim coś napiszesz, poczytaj - to lepsza kolejność.
    BTW - są druciarnie "naprawiające" pękniete bloki silników, głowice itp.
    Kupiłbyś auto o którym wiesz, że tak jest "zregenerowane"?

    > Trzeba wiedzieć jak naprawiać. Jeśli uprawiasz "druciarstwo" (ostatnio
    > modne słowo na p.m.s.) to szybko się na tym przejedziesz, ale jeśli
    > powierzysz naprawę osobie kompetentnej to możesz dużo zaoszczędzić i
    > pieniędzy i czasu.
    Nikomu nie bronię druciarstwa - to jego rzecz. Ale je oceniam - i to jest
    moje prawo.

    --
    Jotte