  • Data: 2020-12-16 09:06:17
    Temat: Re: schizofrenia w nowych przepisach
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 15 Dec 2020 22:58:05 +0100, ii napisał(a):

    > Gdzie pieszo?! Może w średniowieczu na koniach, ale w 20 wieku to się
    > wjeżdżało na rynek samochodem. Znam to i mi bajek nie opowiadaj.

    Widzę że 20 w. zaczyna ci się w latach 70-80 :) W latach 40-50 mój
    gródek liczył 40 tys. ludzi, cała trakcja była konna. Samochody też
    były, jakieś 5 góra 10. Wszyscy chodzili pieszo. W ścisłym centrum co
    piątek był targ na który chłopi z okolicznych wiosek przywozili furami
    swoje produkty. Jeśli chciałeś zjeść rosół w niedzielę, w piątek
    kupowałeś żywego kurczaka :) Z drugiej strony rynku była kuźnia gdzie
    kuto te wszystkie konie. Cały handel sklepowy mieścił się w centrum.
    Życie towarzyskie też. Ale w latach 70 centrum się zakorkowało i
    zaśmierdło od spalin, coś trzeba było zrobić.
    Teraz gródek ma 150 tys., ścisłe centrum jest wyłączone z ruchu, część
    handlu co bardziej egzotycznego została, lecz rozrosły się kafejki,
    lodziarnie, bary i ogródki piwne, restauracje i spora część życia
    towarzyskiego tam się dzieje. Młodzież się tam spotyka i umawia,
    wieczorami krzeseł i stolików braknie. Dzieją się eventy, grajkowie
    uliczni rzępolą, odbywają się festyny i okazyjne jarmarki. Rodziny z
    dzieciakami spacerują. Nikt nawt się nie zająknie że mu brakuje wjazdu
    do centrum. Wpadnij kiedyś na Winobranie, zobaczysz jaki tłum na
    deptaku. I praktycznie się nie zdarzają ekscesy pijaków, żulia nie
    istnieje.
    --
    Jacek
    -I hate haters-