    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: schizofrenia w nowych przepisach
    Date: Tue, 15 Dec 2020 23:08:52 +0100

    > Widzę że gadam z kimś dla którego żule piwne to dominanta gatunku homo.
    > Jakże wyobcowany musisz się czuć... Współczuję.

    to nie jest wyobcowanie. to efekt zastanowienia się czy dzisiaj jest
    lepiej niż było wczoraj. niestety odpowiedź jest negatywna. W moim
    Bytomiu rynek był podzielony na zielone sekcje normalnymi asfaltowymi
    ulicami. zamnkęli go całkiem. brzmiało dumnie i obiecująco. ale zniknął
    kilometr dróg. kilometr parkingu przy drodze. wiec ludzie zaczęli szukać
    zakupów dalej. więc sklepy zamykały się jeden po drugim. handel
    przeniósł się o 1.5 km dalej, bliżej dworca, tam gdzie parking. a potem
    wyrosły hipermarkety i mamy w Bytomiu zamiast rynku plac czerwony,
    lądowisko dla helikopterów, palc pod koncerty lub ślizgawkę.
    Jak Ty widzisz przywrócenie czegokolwiek na rynku? Rozmawiałem z
    prezydentem - powiedziałem mu - parking. wyśmiał mnie. panie Tomku
    powiedział - miasta zamykają sie na ruch samochodów. dobra, a gdzie w
    takim razie ludzie mają robić zakupy? w supermarketach. a co mają robić
    na rynku? wypoczywać, spędzać czas... postukałem się w czoło. A skąd
    mają się przenieść na rynek i jaki czynnik ma to spowodować? Rozumiem
    Kraków, Gdańsk, Wrocław.. ale tysiące innych miast? Co dzisiaj robimy?
    siedzimy w domu przed ekranem? nie. idziemy gdzieś? Jakiś ruch? No to
    park, basen, rower - ale nie na rynek!!!! TAk jak mówiłem - dziadek z
    wnukami które gonią gołębie. dzieci tak biedne ze jedyna kąpiel na jaką
    ich stać to fontanna. lody z salmonellą gratis. bo takie.. od sowy, z
    zielonej budki to w hipermarkecie dwie przecznice dalej. tanie - w
    biedronce dwie przecznice dalej. Piwo z kumplami? Wiosna labo jeślień,
    bo jak wspominałem usunęli zieleń - jest plac z czerwonej cegły, grzeje
    prawie jak patelnia, latem lepiej tam nie siedzieć, chyba ze w fontannie.
    Obok sa Piekary śląskie, tam rynek również wybetonowano, wstawiono
    granitowe bryły, miejscowi nazywają to stonehange. nic się tam nie
    dzieje. fajnie na wizualizacji wyglądało, bo wtedy na betonie rośnie
    zieleń przez cały rok i pełno wirtualnych dzieci ma jakieś zajęcia.
    Kto z kim i w jakim celu ma sie spotkać na rynku? To już lepiej w
    hipermarkecie w kawiarni w klimatyzowanym pomieszczeniu.
    ToMasz