    From: ii <i...@o...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: schizofrenia w nowych przepisach
    Date: Tue, 15 Dec 2020 23:08:19 +0100

    W dniu 15.12.2020 o 13:28, t-1 pisze:

    > Niestety takie czasy nastały, że z przyczyn samozachowawczych należy
    > zwalniać przed każdym przejściem gdzie sytuacja jest niejasna.
    > A w tym przypadku już z daleka było widać, że samochód z przeciwka
    > staje. Należy wyrobić w sobie odruch, że mimo braku widocznego powodu
    > też trzeba się wtedy zatrzymać.  A można było jeszcze nie awaryjnie.
    > Staram tak się zachowywać, choć to frustrujące i nie zawsze potrzebne.
    > Mamy wtedy szansę, że prawidłowych instynktów pieszych nauczą inni.
    > Niestety, taki mamy klimat.

    Dobra, za TRZECIM razem oglądając dopiero zauważyłem pieszego jak
    doczytałem, że na to mam zwrócić uwagę. I zdarzyła mi się taka dokładnie
    sytuacja, że nie zajarzyłem, że ten z naprzeciwka przepuszcza pieszego.
    Nic tu nie pomoże staranie się przy dużej ilości przejść. To musi być
    jakoś systemowo rozwiązane by nie trzeba było pieszego wypatrywać. Np.
    by te znaki przejść były świetlne. I w ogóle oznakowanie w mieście nie
    ma sensu bo jest tego za dużo by wszystko przyjąć. Można sobie tylko
    robić złudzenia, że się jest dobrym kierowcą i wszytko widzi. Aż się nie
    zobaczy i nie zrobi komuś krzywdy. Wtedy można ewentualnie zmienić
    zdanie. Niektórzy nie zmieniają. Samobiczują się bez sensu.