  • 11. Data: 2013-01-18 18:05:10
    Temat: Re: sata password
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "chwdp" <h...@i...yfd> napisał w wiadomości
    news:kdb62g$qom$1@node2.news.atman.pl...
    > skoro ta funkcjonalnosc jest w kazdym dysku sata to myslalem ze sa jakies
    > programy w ktorych mozna sobie haslo zalozyc. podejrzana sprawa ogolnie
    > jak dla mnie.

    W każdym SATA czy chyba każdym ATA (no nie wiem jak w tych staruszkach po
    200MB było).
    Funkcjonalność to nie wszystko, musi to umożliwić BIOS komputera.
    Laptopy mają standardowo taką funkcję - wiadomo, mobilny i można zajumać.
    Stacjonarki to raczej siakieś DELL, HP biurowe mają taką opcję.
    Zwykłe PC'ty "składaki" na 99% nie, bo po co.

    Założyć teraz hasło - jasne, założysz za pomocą MHDD ale co potem? Będziesz
    odpalał MHDD z dyskietki aby je wyłaczyć? Bo PC po prostu nie odpali dysku i
    system stanie na czarnym ekranie.

    Więc jak chcesz mieć taką funkcjonalność w stacjonarnym PC musisz szukać
    MOBO która to obsługuje.

    --
    Irokez