  • 1. Data: 2013-01-14 07:10:24
    Temat: Pytanie o dysk SSD i płyte głowna
    Od: Gobzo <b...@g...com>

    Mam pytanko, czy ten dysk:

    SSD KINGSTON V+200 120GB SATA3

    bedzie sie dobrze spisywal na tej płycie? :

    ASUS P8B75-V

    Może macie jakieś doświadczenia z tym dyskiem? czy może dać sobie spokoj
    z nim i ogolnie z tymi ssd

    *
    *

  • 2. Data: 2013-01-14 10:53:02
    Temat: Re: Pytanie o dysk SSD i płyte głowna
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Mon, 14 Jan 2013 07:10:24 +0100, Gobzo napisał(a):

    > SSD KINGSTON V+200 120GB SATA3

    Dysk na SandForce SF-2281, ja bym unikal, zeby potem nie bylo placzu,
    ale...tani. Imho lepiej dolozyc i kupic sprawdzony i pewny nosnik lub nie
    kupowac wcale.

    > bedzie sie dobrze spisywal na tej płycie? :
    >
    > ASUS P8B75-V

    Wg specyfikacji plyta ma jedno intelowskie zlacze SATA 6Gbps, wiec powinno
    byc ok.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 3. Data: 2013-01-14 11:11:30
    Od: Gobzo <b...@g...com>

    To chyba odpuszcze SSD, a dołoże do lepszej grafiki itp

  • 4. Data: 2013-01-14 12:35:49
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Mon, 14 Jan 2013 10:53:02 +0100, R.e.m.e.K wyszeptal:

    > Dysk na SandForce SF-2281, ja bym unikal, zeby potem nie bylo placzu,
    > ale...tani. Imho lepiej dolozyc i kupic sprawdzony i pewny nosnik lub
    > nie kupowac wcale.

    Ten chip jest używany na wiele sposobów, z różnymi pamięciami,
    do róznych danych, np. jedne dyski lepiej działają z kompresowalnymi
    a inne z zaszyfrowanymi, krótko mówiąc mają różne konfiguracje
    i odpowiedni do tego firmware. Nie wiń modelu i5-2500K za błędy
    w Win8, SF-2281 to tylko hardware - część hardware - który
    ma sporo elementów i z nich firmware buduje zachowanie dysku.

    Tak się przysłuchuję tej dyskusji na temat ssd i mam wrażenie,
    że po prostu wiedza na ich temat zahacza o voodoo. Są
    modele, nawet modele bardzo popularnych producentów, które
    są zarówno bardzo awaryjne i z dużym procentem DOA, ale są też takie,
    które są nie do zdarcia, chociażby 320tki - kto się zaopatrzył,
    w tym sporo dużych datacenter, ten ich będzie używał przez
    lata.

    O samych Kingstonach niewiele wiem.

    --
    Edek

  • 5. Data: 2013-01-14 12:41:32
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Mon, 14 Jan 2013 11:35:49 +0000 (UTC), Edek Pienkowski napisał(a):

> [...]
    > w Win8, SF-2281 to tylko hardware - część hardware - który
    > ma sporo elementów i z nich firmware buduje zachowanie dysku.

    To jest na zasadzie "dmuchania na zimne". Dyski z tymi chipami w zbyt wielu
    przypadkach byly wadliwe, juz mniejsza o to czy winny byl firmware (byc moze
    sa one tak zaprojektowane, ze trudno napisac stabilny firmware).

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 6. Data: 2013-01-15 20:40:24
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 14 Jan 2013 07:10:24 +0100, Gobzo <b...@g...com>
    wrote:

    >SSD KINGSTON V+200 120GB SATA3

    Ja mam taki, tylko o połowę mniejszy. W stacjonarce, jako systemowy.
    Ale za krótko, żeby cokolwiek wyrokować. Transfer zmierzony u mnie
    poniżej tego, co pokazują w róznych testach. Z tym że ja mam na płycie
    złącza sata2.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280