-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neost
rada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <1...@m...org>
<a...@n...neostrada.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<nju176h847se$.dlg@myjk.org> <n3joj9$8oj$1@usenet.news.interia.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<565f3a88$0$22841$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<56602f20$0$22831$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<n3u0cn$jq4$1@node1.news.atman.pl>
<5662caee$0$703$65785112@news.neostrada.pl>
<n3upvq$3ob$1@node2.news.atman.pl>
<56636e43$0$699$65785112@news.neostrada.pl>
<n3vspn$ijd$1@node1.news.atman.pl>
<5664b966$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
<n437g9$ter$1@node1.news.atman.pl>
<5665669d$0$688$65785112@news.neostrada.pl>
<n444u3$alt$1@node2.news.atman.pl>
<5665994d$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
<n44m9e$tls$1@node2.news.atman.pl>
Subject: Re: samoczynne przyspieszanie
Date: Tue, 8 Dec 2015 01:31:04 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Antivirus: avast! (VPS 151207-2, 07.12.2015), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 53
Message-ID: <566623e3$0$22828$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-72-242-154.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1449534436 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 22828 89.72.242.154:2766
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2573560
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości
news:n44m9e$tls$1@node2.news.atman.pl...
> On 07.12.2015 15:39, yabba wrote:
>
>>>> W porównaniu ze skrzynią ręczną, wrażenie jest takie, że masz cały czas
>>>> albo właczony bieg albo jedziesz na półsprzęgle. Silnik cały czas
>>>> "ciagnie" kołami. Nawet na biegu jałowym. Jak mu za ciężko i samochód
>>>> zwalnia, to redukuje biegi.
>>>
>>> Ja wiem jak się jeździ automatem.
>>
>> Pisałeś, że mało sie znasz na automatach.
>
> W sensie nie mam problemów z jazdą nimi (choć nie lubię, ale kilkanaście
> tysi chyba nawinąłem), a nie bardzo analizowałem jak w środku wyglądają. Z
> tym, ze dalej mi się nie wydaje, żeby silnik zapieradlał na maksymalnej
> możliwej dawce paliwa (otwarta na oścież przepustnica), a samochód się
> podtaczał jak to automat w korku. A nawet jeśli to problem rozwiązany;)
Nasza dyskusja zaczęła się od tego, że prawdopodobnie trudniej zatrzymać
samochód, który cały czas jest napędzany silnikiem z maksymalnie otwartą
przepustnicą. Hamulce będą bardziej się grzały. Silnika się nie zdławić,
ponieważ automat będzie redukował biegi. Teraz pytanie: co wystąpi pierwsze?
Czy uda się najpierw zatrzymać samochód, czy najpierw zagotują się hamulce,
czy jako pierwsza zagotuje się automatyczna skrzynia biegów?
>
>>> Przy zgaszonym to w sumie nic dziwnego;) My rozmawiamy o działającym:)
>>
>> Napisałem nieprecyzyjnie. Poprawiam się.
>>
>> Miałem Samarę z "ekonomizerem jazdy" - wskaźnikiem podciśnienia w
>> kolektorze dolotowym. Przy zgaszonym silniku oraz na włączonym silniku
>> przy pełnym otwarciu przepustnicy, wskaźnik opierał się na minimum skali.
>
> Dalej wydaj mi się to słaba teoria. W koncu hamowanie po bezpośrednim
> bucie do rzadkości nie należy. A hamulce działają prawidłowo.
W serwie hamulcowym masz zgromadzone podciśnienie na 2-3 hamowania. Kierowca
Lexusa mógł przyhamować 2-3 razy, podciśnienie w serwie się skończyło, a
nowe podciśnienie w serwie nie zostało wytworzone z powodu braku
podciśnienia w kolektorze ssącym.
Jak hamujesz po pełnym bucie, to masz w serwie zapas podciśnienia, a
przepustnica jest już zamknięta. Podciśnienie w serwie może więc być
uzupełniane
na bieżąco z podciśnienia w kolektorze ssącym.
--
Pozdrawiam,
yabba
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa