-
Data: 2015-12-08 01:31:04
Temat: Re: samoczynne przyspieszanie
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości
news:n44m9e$tls$1@node2.news.atman.pl...
> On 07.12.2015 15:39, yabba wrote:
>
>>>> W porównaniu ze skrzynią ręczną, wrażenie jest takie, że masz cały czas
>>>> albo właczony bieg albo jedziesz na półsprzęgle. Silnik cały czas
>>>> "ciagnie" kołami. Nawet na biegu jałowym. Jak mu za ciężko i samochód
>>>> zwalnia, to redukuje biegi.
>>>
>>> Ja wiem jak się jeździ automatem.
>>
>> Pisałeś, że mało sie znasz na automatach.
>
> W sensie nie mam problemów z jazdą nimi (choć nie lubię, ale kilkanaście
> tysi chyba nawinąłem), a nie bardzo analizowałem jak w środku wyglądają. Z
> tym, ze dalej mi się nie wydaje, żeby silnik zapieradlał na maksymalnej
> możliwej dawce paliwa (otwarta na oścież przepustnica), a samochód się
> podtaczał jak to automat w korku. A nawet jeśli to problem rozwiązany;)
Nasza dyskusja zaczęła się od tego, że prawdopodobnie trudniej zatrzymać
samochód, który cały czas jest napędzany silnikiem z maksymalnie otwartą
przepustnicą. Hamulce będą bardziej się grzały. Silnika się nie zdławić,
ponieważ automat będzie redukował biegi. Teraz pytanie: co wystąpi pierwsze?
Czy uda się najpierw zatrzymać samochód, czy najpierw zagotują się hamulce,
czy jako pierwsza zagotuje się automatyczna skrzynia biegów?
>
>>> Przy zgaszonym to w sumie nic dziwnego;) My rozmawiamy o działającym:)
>>
>> Napisałem nieprecyzyjnie. Poprawiam się.
>>
>> Miałem Samarę z "ekonomizerem jazdy" - wskaźnikiem podciśnienia w
>> kolektorze dolotowym. Przy zgaszonym silniku oraz na włączonym silniku
>> przy pełnym otwarciu przepustnicy, wskaźnik opierał się na minimum skali.
>
> Dalej wydaj mi się to słaba teoria. W koncu hamowanie po bezpośrednim
> bucie do rzadkości nie należy. A hamulce działają prawidłowo.
W serwie hamulcowym masz zgromadzone podciśnienie na 2-3 hamowania. Kierowca
Lexusa mógł przyhamować 2-3 razy, podciśnienie w serwie się skończyło, a
nowe podciśnienie w serwie nie zostało wytworzone z powodu braku
podciśnienia w kolektorze ssącym.
Jak hamujesz po pełnym bucie, to masz w serwie zapas podciśnienia, a
przepustnica jest już zamknięta. Podciśnienie w serwie może więc być
uzupełniane
na bieżąco z podciśnienia w kolektorze ssącym.
--
Pozdrawiam,
yabba
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-14 Gliwice => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-14 Gliwice => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=