-
Data: 2015-12-08 01:31:04
Temat: Re: samoczynne przyspieszanie
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości
news:n44m9e$tls$1@node2.news.atman.pl...
> On 07.12.2015 15:39, yabba wrote:
>
>>>> W porównaniu ze skrzynią ręczną, wrażenie jest takie, że masz cały czas
>>>> albo właczony bieg albo jedziesz na półsprzęgle. Silnik cały czas
>>>> "ciagnie" kołami. Nawet na biegu jałowym. Jak mu za ciężko i samochód
>>>> zwalnia, to redukuje biegi.
>>>
>>> Ja wiem jak się jeździ automatem.
>>
>> Pisałeś, że mało sie znasz na automatach.
>
> W sensie nie mam problemów z jazdą nimi (choć nie lubię, ale kilkanaście
> tysi chyba nawinąłem), a nie bardzo analizowałem jak w środku wyglądają. Z
> tym, ze dalej mi się nie wydaje, żeby silnik zapieradlał na maksymalnej
> możliwej dawce paliwa (otwarta na oścież przepustnica), a samochód się
> podtaczał jak to automat w korku. A nawet jeśli to problem rozwiązany;)
Nasza dyskusja zaczęła się od tego, że prawdopodobnie trudniej zatrzymać
samochód, który cały czas jest napędzany silnikiem z maksymalnie otwartą
przepustnicą. Hamulce będą bardziej się grzały. Silnika się nie zdławić,
ponieważ automat będzie redukował biegi. Teraz pytanie: co wystąpi pierwsze?
Czy uda się najpierw zatrzymać samochód, czy najpierw zagotują się hamulce,
czy jako pierwsza zagotuje się automatyczna skrzynia biegów?
>
>>> Przy zgaszonym to w sumie nic dziwnego;) My rozmawiamy o działającym:)
>>
>> Napisałem nieprecyzyjnie. Poprawiam się.
>>
>> Miałem Samarę z "ekonomizerem jazdy" - wskaźnikiem podciśnienia w
>> kolektorze dolotowym. Przy zgaszonym silniku oraz na włączonym silniku
>> przy pełnym otwarciu przepustnicy, wskaźnik opierał się na minimum skali.
>
> Dalej wydaj mi się to słaba teoria. W koncu hamowanie po bezpośrednim
> bucie do rzadkości nie należy. A hamulce działają prawidłowo.
W serwie hamulcowym masz zgromadzone podciśnienie na 2-3 hamowania. Kierowca
Lexusa mógł przyhamować 2-3 razy, podciśnienie w serwie się skończyło, a
nowe podciśnienie w serwie nie zostało wytworzone z powodu braku
podciśnienia w kolektorze ssącym.
Jak hamujesz po pełnym bucie, to masz w serwie zapas podciśnienia, a
przepustnica jest już zamknięta. Podciśnienie w serwie może więc być
uzupełniane
na bieżąco z podciśnienia w kolektorze ssącym.
--
Pozdrawiam,
yabba
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=