eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysamoczynne przyspieszanieRe: samoczynne przyspieszanie
  • Data: 2015-12-08 01:31:04
    Temat: Re: samoczynne przyspieszanie
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:n44m9e$tls$1@node2.news.atman.pl...
    > On 07.12.2015 15:39, yabba wrote:
    >
    >>>> W porównaniu ze skrzynią ręczną, wrażenie jest takie, że masz cały czas
    >>>> albo właczony bieg albo jedziesz na półsprzęgle. Silnik cały czas
    >>>> "ciagnie" kołami. Nawet na biegu jałowym. Jak mu za ciężko i samochód
    >>>> zwalnia, to redukuje biegi.
    >>>
    >>> Ja wiem jak się jeździ automatem.
    >>
    >> Pisałeś, że mało sie znasz na automatach.
    >
    > W sensie nie mam problemów z jazdą nimi (choć nie lubię, ale kilkanaście
    > tysi chyba nawinąłem), a nie bardzo analizowałem jak w środku wyglądają. Z
    > tym, ze dalej mi się nie wydaje, żeby silnik zapieradlał na maksymalnej
    > możliwej dawce paliwa (otwarta na oścież przepustnica), a samochód się
    > podtaczał jak to automat w korku. A nawet jeśli to problem rozwiązany;)

    Nasza dyskusja zaczęła się od tego, że prawdopodobnie trudniej zatrzymać
    samochód, który cały czas jest napędzany silnikiem z maksymalnie otwartą
    przepustnicą. Hamulce będą bardziej się grzały. Silnika się nie zdławić,
    ponieważ automat będzie redukował biegi. Teraz pytanie: co wystąpi pierwsze?
    Czy uda się najpierw zatrzymać samochód, czy najpierw zagotują się hamulce,
    czy jako pierwsza zagotuje się automatyczna skrzynia biegów?

    >
    >>> Przy zgaszonym to w sumie nic dziwnego;) My rozmawiamy o działającym:)
    >>
    >> Napisałem nieprecyzyjnie. Poprawiam się.
    >>
    >> Miałem Samarę z "ekonomizerem jazdy" - wskaźnikiem podciśnienia w
    >> kolektorze dolotowym. Przy zgaszonym silniku oraz na włączonym silniku
    >> przy pełnym otwarciu przepustnicy, wskaźnik opierał się na minimum skali.
    >
    > Dalej wydaj mi się to słaba teoria. W koncu hamowanie po bezpośrednim
    > bucie do rzadkości nie należy. A hamulce działają prawidłowo.

    W serwie hamulcowym masz zgromadzone podciśnienie na 2-3 hamowania. Kierowca
    Lexusa mógł przyhamować 2-3 razy, podciśnienie w serwie się skończyło, a
    nowe podciśnienie w serwie nie zostało wytworzone z powodu braku
    podciśnienia w kolektorze ssącym.

    Jak hamujesz po pełnym bucie, to masz w serwie zapas podciśnienia, a
    przepustnica jest już zamknięta. Podciśnienie w serwie może więc być
    uzupełniane
    na bieżąco z podciśnienia w kolektorze ssącym.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: