-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!peer01.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada
.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.
pl.POSTED!not-for-mail
From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <1...@m...org>
<a...@n...neostrada.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<nju176h847se$.dlg@myjk.org> <n3joj9$8oj$1@usenet.news.interia.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<565f3a88$0$22841$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<56602f20$0$22831$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<n3u0cn$jq4$1@node1.news.atman.pl>
<5662caee$0$703$65785112@news.neostrada.pl>
<n3upvq$3ob$1@node2.news.atman.pl>
<56636e43$0$699$65785112@news.neostrada.pl>
<n3vspn$ijd$1@node1.news.atman.pl>
Subject: Re: samoczynne przyspieszanie
Date: Sun, 6 Dec 2015 23:44:26 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Antivirus: avast! (VPS 151206-0, 06.12.2015), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 91
Message-ID: <5664b966$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-72-242-154.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1449441638 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 660 89.72.242.154:1073
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4850
X-Received-Body-CRC: 313172884
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2573519
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości
news:n3vspn$ijd$1@node1.news.atman.pl...
> On 06.12.2015 00:11, yabba wrote:
>
>>> Ale my nie dyskutujemy jaka ta droga hamowania będzie, a czy da się
>>> zdusić silnik. Jak się da, to potem zahamujesz. Chyba że ta usterka
>>> spowodowałaby ponowny zapłon, ale to już chyba za dużo pecha na jeden
>>> raz;)
>>>
>>
>> Jak chcesz zdusić silnik bez wyhamowania jadącego samochodu do prawie
>> zera?
>
> Normalnie. A czemu musiałbyś wyhamować do zera? Wystarczy, że poniej jakiś
> 500 obrotów.
Nasza rozmowa o zduszeniu silnika jest bezprzedmiotowa w przypadku skrzyni
automatycznej, a taką zapewne miał ten Lexus.
Silnik będzie ciągnął nawet przy zatrzymaniu samochodu.
>
>>>> Chociaż w Lexusie można liczyć na komponenty z wyższej półki.
>>>> Tu masz gorzej, bo:
>>>> - prawdopodobnie słabe działanie wspomagania przy otwartej przepustnicy
>>>
>>> A niby czemu?
>>
>> Mniejsze podciśnienie w kolektorze ssącym.
>
> Pytanie czy na tyle mniejsze, żeby miało to wpływ. Sprawdzałem, nawet na
> wyłączonym silniku masz wspomaganie.
Jeśli nie spanikujesz i nie będziesz naciskał hamulca kilka razy.
>
>>>> - hamujesz, a cały czas co najmniej 200 KM pcha Cię do przodu - o wiele
>>>> więcej energii do zamiany na ciepło niz przewidział konstruktor
>>>
>>> Ale tylko przez chwilę. I chyba nie 200KM, bo wtedy jechałby szybciej
>>> niż 120MPH.
>>
>> No dobrze, niech będzie 100 KM.
>> Ae dlaczego tylko przez chwilę?
>
> Bo albo zdusisz prawie od razu, albo nie. Raczej zdusisz.
Jak wyżej: ze skrzynią automatyczną nie zdusisz silnika.
>
>>> Skoro miał czas na telefon to i bez wspomagania się zatrzyma (na jeden
>>> czy dwa razy to nawet przy wyłaczonym silniku masz wspomaganie -
>>> sprawdziłem). Trochę zaskakujący może być fakt niedziałania
>>> wspomagania, ale to też jest do opanowania, bo przecież dosyć szybko
>>> jedziesz a nie parkujesz na placu - w sumie wspomaganie na
>>> autostradzie ci średnio potrzebne.
>>
>> Wspomaganie kierownicy, to najmniejszy pikuś przy jeździe na wprost.
>
> Dokładnie. Wspomaganie kierownicy to najmniejszy problem. Potrzebne jak
> stoisz przy parkowaniu.
>
>>> I tu widzę największy problem - lekko wciska, nie hamuje jak oczekiwał
>>> (prawie wcale), więc uznaje że hamulce nie działają. A trzeba cisnąć
>>> do oporu, bo jak cię sinkik ciągnie, to rzeczywiście wciśnięcie
>>> "standardowe" powoduje, ze nie zwalniasz w żaden odczuwalny sposób.
>>
>> Tak też sądzę. Hamował za slabo i za długo, czym spowodował zagotowanie
>> płynu i całkowite pozbawienie się hamulców.
>
> Tak sądzę.
>
> kowali - wcisnęli lekko hamulec nie zahamował i odpuścili?
>>>>
>>>> Nie dowiemy się przyczyny, bez przebadania dokładnie tej wersji Lexusa.
>>>
>>> A wtedy pewnie się okaże, że pedał się zablokował i kierownik
>>> spanikował.
>>
>> Dywanik się przesunął?
>
> Dywaniek, pedał się zablokował z jakiegoś powodu, kierownik pomylił
> pedały... W sumie nie wiemy.
No tak. Szukamy wydumanych problemów, a przyczyna mogła byc prozaiczna.
--
Pozdrawiam,
yabba
Następne wpisy z tego wątku
- 07.12.15 00:19 yabba
- 07.12.15 07:03 Shrek
- 07.12.15 12:03 yabba
- 07.12.15 13:37 yabba
- 07.12.15 15:26 Shrek
- 07.12.15 15:39 yabba
- 07.12.15 20:22 Shrek
- 07.12.15 23:06 Tomasz Pyra
- 08.12.15 01:31 yabba
- 08.12.15 07:54 Shrek
- 08.12.15 10:05 RadoslawF
Najnowsze wątki z tej grupy
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=