eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysamoczynne przyspieszanieRe: samoczynne przyspieszanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !1.eu.feeder.erje.net!news.albasani.net!newsfeed.freenet.ag!ecngs!testfeeder.ec
    ngs.de!81.171.118.63.MISMATCH!peer03.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neos
    trada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neost
    rada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: samoczynne przyspieszanie
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <1...@m...org>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <nju176h847se$.dlg@myjk.org> <n3joj9$8oj$1@usenet.news.interia.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <565f3a88$0$22841$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <56602f20$0$22831$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <n3u0cn$jq4$1@node1.news.atman.pl>
    <14ix407vq734r$.10htax4gbgals.dlg@40tude.net>
    <n3v2pa$c7s$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Sat, 5 Dec 2015 18:10:22 +0100
    Message-ID: <47rh4u80t7r6.yb4qnhg0sc89$.dlg@40tude.net>
    Lines: 42
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1449335426 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 700 89.77.179.152:1109
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2841
    X-Received-Body-CRC: 2704355656
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2573451
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sat, 5 Dec 2015 17:18:54 +0100, Shrek napisał(a):

    > On 05.12.2015 15:22, Tomasz Pyra wrote:
    >
    >>> Raczej bez problemu. Coćby czas 0-100 jest znacznie dłuższy niż 100-0;)
    >>
    >> Ale samochód ma skrzynię biegów i na niskim biegu moment obrotowy na
    >> napędzanych kołach może być większy niż możliwości hamulca.
    >
    > Ale przecież w wyścigach na 1/4 mili jadą raczej na możliwie niskich
    > biegach i dalej chyba lepiej hamują niż przyspieszają;)

    Nie wiem czy to akurat dobre porównanie, bo akurat przyspieszają 1/4 mili
    (a najszybsze tylko 1000 stóp), a hamują ponad kilometr i z użyciem
    spadochronów.

    W sumie całkiem możliwe że jak ktoś raz i z całej siły wciśnie od razu
    hamulec to uda mu się zdusić silnik, ale jakiejś szczególnej pewności nie
    mam.
    Zablokować byłoby fajnie, ale z kolei ABS nie pozwoli.
    Hamulce bardzo szybko się zaczną rozgrzewać i tracić siłę tarcia, a silnik
    cały czas napędza.
    Jeżeli to silnik benzynowy to przy otwartej przepustnicy wspomaganie nie
    będzie się ładować.
    Może się uda, a może nie.




    > Zresztą jak już tak kombinować, że porywnywać moment obrotowy hamulców i
    > silnika... to w razie braku rozstrzygniecia szlag powinien trafić...
    > chyba sprzęgło;)

    Sprawne sprzęgło bez problemu zawsze przeniesie minimum 2x więcej niż
    maksymalny moment obrotowy silnika. Więc sprzęgło raczej się nie zacznie
    ślizgać.

    > Choć cholera wie jaki to automat był - nie znam się,
    > ale jakieś sprzęgła one w większości mają.

    Hydrokinetyczne.
    Też z łatwością przenoszące maksymalny moment obrotowy silnika.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: