eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysamochody - które lepsze do naprawy?Re: samochody - które lepsze do naprawy?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed0
    0.sul.t-online.de!t-online.de!border4.nntp.dca.giganews.com!border2.nntp.dca.gi
    ganews.com!nntp.giganews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfee
    d.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news
    .neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Wed, 27 Oct 2010 20:29:04 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.11) Gecko/20101013
    Thunderbird/3.1.5
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
    References: <2...@x...googlegroups.com>
    <ia6i4o$368$1@news.onet.pl> <ia6s6m$102$1@news.onet.pl>
    <p...@4...com> <ia7b29$cn4$1@news.onet.pl>
    <4cc7558f$0$22803$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...com>
    <4cc75994$0$20994$65785112@news.neostrada.pl> <ia8r70$rpu$2@news.onet.pl>
    In-Reply-To: <ia8r70$rpu$2@news.onet.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 37
    Message-ID: <4cc86f6e$0$21008$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.25.39.119
    X-Trace: 1288204142 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 21008 83.25.39.119:62509
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2321089
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-10-27 11:26, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam>
    >> W dniu 2010-10-27 00:31, J.F. pisze:
    >>> Tylko nie dostaniesz tego kawalka drutu. Dostaniesz cala dmuchawe.
    >>> W cenie .. nie wiem, ale "dmuchawa" - brzmi skomplikowanie, ze 400zl
    >>> powinna kosztowac, plus wymiana :-)
    >> Ale za to wykręcasz, wyjmujesz stare, wkładasz nowe, przykręcasz i
    >> jest ślicznie. I klient się cieszy po stare już coś tam brzęczało, a
    >> nowe cichutko.
    >> A tak to się okaże że już producent pomyślał i tak wszystko zmontował
    >> żeby było nierozbieralne.
    >> Się okaże że trzeba ciąć, rzeźbić i łamać zatrzaski, składać już na [...]
    >
    > Mniej wiecej tak to wlasnie wyglada i to we wszystkich samochodach.
    > Modularyzacja .. a klient placi.

    Taka modularyzacja jeszcze pozwala marketoidom lepiej dopasowywać ceny.

    Ekstremalny przykład to ostatnio chciałem wymienić piastę z łożyskiem w
    Cinquecento.
    Piasta kosztuje coś około 130zł, łożysko około 120zł.

    Ale można kupić całą zwrotnicę, z łożyskiem i piastą, wszystko już
    zmontowane za 120zł. Z dokładnie tą samą piastą i łożyskiem (ten sam
    producent i numer części).


    Rozwiązanie tej zagadki okazuje się takie, że zwrotnica jest tylko do
    Cinquecento, a więc samochodu budżetowego do którego części mają być tanie.

    Natomiast sama piasta jest droższa dlatego że przeznaczona jest też do
    większych i droższych modeli do których części mają być drogie.


    Dlatego może lepiej wymienić całą dmuchawę za 400zł, niż się dowiedzieć
    że sam opornik stosowany był też w jakiejś luksusowej limuzynie w której
    w dodatku często pada i nagle kosztuje 1000zł.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: