  • Data: 2021-01-02 18:07:04
    Temat: Re: samochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 2 Jan 2021 17:39:47 +0100, Shrek napisał(a):

    > To źle policzyłeś:
    >
    > Powiedzmy 10 milionów samochodów (cepik mówi 20 ale myślę, że 10 będzie
    > bliżej prawdy). 15kkm rocznie - 40 z hakiem dziennie. 20kWh na 100. 8kWh
    > dziennie. Ładujesz przez nockę powiedzmy 1kW na samochód. 1kW*10M=10GW.
    >
    > To trochę więcej niż typowa elektrowna zawodowa. To nieco mniej niż
    > wielkość połowy krajowego systemu energetycznego:P Mówiąc wprost to
    > mniej więcej trzy czarnobyle (jeden miał w teorii 4000kW).

    Ja liczyłem tak: 10 milionów samochodów, każdy robi 100 km na dobę. Przy
    zużyciu paliwa 10kg/100 km to jest 10 tys. ton na dobę. Elektrownia
    Bełchatów zużywa 20 tys. ton węgla na dobę a jest duuża. No więc mi
    wyszła połowa Bełchatowa. To jednak sporo mniej niż połowa systemu
    energetycznego :)
    Będziemy szukać kto zrobił więcej błędów? :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-