  • 41. Data: 2019-04-04 11:26:38
    Temat: Re: samochód . Wtargnięcie.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 4 Apr 2019 10:45:38 +0200, w <5ca5c454$0$485$65785112@news.neostrada.pl>,
    LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Nie ma żadnego przepisu, który to
    > definiuje tak jak Ty piszesz o ustępowaniu pierwszeństwa kierującemu
    > pojazdem, natomiast jest wyraźna wykładnia, ze obowiązkiem kierowcy jest
    > umożliwienie wejścia na pasy pieszemu. Już cytuję odpowiedni paragraf z
    > PoRD:
    > ,,zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszych
    > znajdujących się w tych miejscach lub na nie wchodzących"

    Ma zmniejszyć, a nie zatrzymać.
    Jak ogarniesz różnicę na lekcjach czytania ze zrozumieniem to daj znać :D

    "Pieszy nie ma pierwszeństwa, jeżeli stoi na chodniku przed wejściem na
    przejście. Nie ma także pierwszeństwa, jeżeli jego zachowanie sygnalizuje
    zamiar wejścia. To pieszy ma się upewnić, że może bezpiecznie przejść przez
    ulicę. Niestety, piesi traktują przejścia jako integralną część chodnika, na
    którą mogą wchodzić z zamkniętymi oczami (czasem dosłownie). Nie jest niczym
    dziwnym taki widok, jaki uwidocznił pewien kierowca:"

  • 42. Data: 2019-04-04 11:29:15
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

> [...]

    > definiuje tak jak Ty piszesz o ustępowaniu pierwszeństwa kierującemu
    > pojazdem, natomiast jest wyraźna wykładnia, ze obowiązkiem kierowcy jest

    Chyba nie ogarniasz, że projekt ustawy dającej takie prawo pieszemu upadł i nie
    wszedł życie.
    Stan obowiązujący jest taki:

    "Na zwykłej drodze pieszy ma pierwszeństwo tylko na zebrze. Ale od tej reguły
    są wyjątki. Kiedy musimy ustąpić pierwszeństwa pieszemu?
    Obowiązki kierowcy względem pieszego są jednoznacznie określone w przepisach. W
    art. 26 Prawa o ruchu drogowym czytamy:

    1) Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany
    zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu
    się na przejściu.
    2) Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany ustąpić
    pierwszeństwa pieszemu przechodzącemu na skrzyżowaniu przez jezdnię drogi, na
    którą wjeżdża.

    Mówiąc wprost - przed przejściem mamy obowiązek zatrzymać się tylko wtedy, gdy
    znajduje się na nim pieszy. Jeśli zbliża się do zebry lub czeka na
    przepuszczenie przez kierowców, wyłącznie od naszej dobrej woli zależy, czy się
    zatrzymamy. Wyjątkiem są oznaczone strefy zamieszkania - na nich pieszy ma
    zawsze pierwszeństwo.
    Więcej:
    http://moto.pl/MotoPL/7,88389,22869562,kiedy-pieszy-
    ma-pierwszenstwo-to-nie-takie-oczywiste-niegotowe.ht
    ml"

    Tutaj mogę dodać wyrok, gdy egzaminator uwalił kandydatkę za zatrzymania się
    przed przejściem. Sąd przyznał rację kursantce wyraźnie zaznaczając, że nie ma
    TAKIEGO OBOWIĄZKU, lecz tylko PRAWO.
    Idź teraz dyskutuj z sądem :D

  • 43. Data: 2019-04-04 11:36:46
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 4 Apr 2019 11:19:01 +0200, w <5ca5cc10$0$498$65785112@news.neostrada.pl>,
    LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > A przepis o zwolnieniu/nakazie dla kierowcy przed przejściem to co?
    > Fantastyka?

    To będzie mandat dla kierowcy za niezwolnienie i mandat dla pieszego za
    wtargnięcie i spowodowanie wypadku.

  • 44. Data: 2019-04-04 11:37:06
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-04 o 11:24, r...@k...pl pisze:

    > [...]
    >
    > Przejście dla pieszych - pierwszeństwo nie zawsze dla pieszego

    Bzdura.

    > Jak zatem kwestia przechodzenia przez przejście dla pieszych jest uregulowana
    > prawnie?

    ...i znakiem D-6 z którego definicją się cały czas mijasz.

    > Art. 13 prawo o ruchu drogowym
    > Pieszy znajdujący się na tym przejściu ma pierwszeństwo przed
    > pojazdem.
    >
    > Jasno wynika z niego, że pieszy ma pierwszeństwo tylko wtedy, kiedy już
    > znajduje się na przejściu.

    A gdzieś masz w PoRD że pojazd ma pierwszeństwo ZA znakiem D-6? Ten znak
    stoi PRZED przejściem i on decyduje kto przed przejściem ma
    pierwszeństwo i jak się ma zachować kierowca a nie pieszy, podobnie jak
    znak A-7, gdzie za znakiem nie masz pierwszeństwa.

    D-6
    Kierujący pojazdem zbliżający się do miejsca oznaczonego znakiem D-6,
    D-6a albo D-6b jest obowiązany zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić
    na niebezpieczeństwo pieszych lub rowerzystów znajdujących się w tych
    miejscach lub na nie wchodzących lub wjeżdżających.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 45. Data: 2019-04-04 11:39:58
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-04 o 11:26, r...@k...pl pisze:

    > Ma zmniejszyć, a nie zatrzymać.
    > Jak ogarniesz różnicę na lekcjach czytania ze zrozumieniem to daj znać :D

    Jak ogarniesz alfabet, to wskaż gdzie piszę o zatrzymaniu :]

  • 46. Data: 2019-04-04 11:48:46
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-04 o 11:36, r...@k...pl pisze:

    > To będzie mandat dla kierowcy za niezwolnienie i mandat dla pieszego za
    > wtargnięcie i spowodowanie wypadku.

    Raczej odwrotnie :)...ponieważ kierowca będąc uwzględniony w osi czasu
    nie zastosuje się jako pierwszy do przepisów. To on pierwszy dokona
    wykroczenia i doprowadzi do wypadku. Cała reszta to już skutek :]

  • 47. Data: 2019-04-04 11:52:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-04 o 11:09, LordBluzg(R) pisze:

    > Pod warunkiem

    Czyli może, cbdu.

    --
    Liwiusz

  • 48. Data: 2019-04-04 11:52:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-04 o 11:22, r...@k...pl pisze:

    > Tak, oczywiście. Samochody głównie jeżdżą po chodniku.

    Głównie nie jeżdżą, ale czasem jeżdżą. Wg ciebie mają pierwszeństwo
    przed pieszymi.

    --
    Liwiusz

  • 49. Data: 2019-04-04 12:13:22
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-04 o 11:22, J.F. pisze:

    > zatrzymac sie, widzac pieszego czekajacego na chodniku, jeszcze sie nie
    > wymaga.

    A wymaga się zatrzymania przed A-7?

  • 50. Data: 2019-04-04 12:25:21
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Niestety nie. Doczytaj przepisy zamiast się produkować.

    Wskaż mi ten przepis, w którym jest to napisane.

    > Hmmm, teraz wiem po co w szkole są lekcje czytania ze zrozumieniem...

    Pewnie wagarowałeś jak były te lekcje :]

    > "Przejście dla pieszych - pierwszeństwo nie zawsze dla pieszego

    Już Ci pisałem że bredzisz.

> [...]

    na niebezpieczeństwo pieszych lub rowerzystów znajdujących się w tych
    miejscach lub na nie wchodzących lub wjeżdżających.

    Skoro pieszy WCHODZI to znaczy że co? Jak ma nogę 5mm nad ziemią czy 5mm
    nad pasem a może dopiero jak postawi na jezdni? Chyba nie bo wtedy już
    jest na przejściu. Doczytaj może przepisy zgodne z konwencją wenecką
    oraz wykładnię sądu w tych sprawach i może przestań bredzić i zmuszać/
    straszyć pieszych, żeby czekali grzecznie aż sobie przejedziesz. Oni nie
    wchodzą właśnie ze strachu...co Ty bierzesz sobie za swoje
    "pierwszeństwo" wymuszając je bezczelnie :)

    Teraz wskaż mi przepis o zwolnieniu dla pieszego i umożliwienie
    pojazdowi WJAZDU na przejście. Nie ma? Atopeszek :]
    Oczywiście pomijasz cały czas obowiązek zachowania szczególnej
    ostrożności przez kierującego. Co najmniej dziwna filozofia :)