  • Data: 2019-04-04 19:38:50
    Temat: Re: samochód
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.04.2019 o 08:12, p...@g...com pisze:
    > https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/poznan/karetka
    -pogotowia-potracila-73-letnia-mieszkanke-kalisza/9r
    98t4z

    > kierowanie pojazdem uprzywilejowanym nie zezwala na rozjezdzanie pieszych na
    przejsciu ... jesli nie wtargnela to ma pozamiatane

    ja bym bardzo chciał wiedzieć co w tej sprawie powie sąd. Tyle że sąd
    oprze się o przedstawione dowody.... a z tym będzie różnie. Tak czy owak:

    ".... zabrania się pieszym:

    wchodzenia na jezdnię
    bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych;"

    a tu ciężko będzie pieszemu wykazać że nie zauważył karetki która wyje,
    mruga i zapierdziela co sił. Poprostu jak 90% pieszych w dupie mają
    prawa fizyki i zdrowy rozsądek - mają pierwszeństwo więc lezą jak krowy.

    Tak się zastanawiam. nie wolno im. ale jakby tak wyczaić taką ofermę,
    nagrać jak się pakuje pod koła, zatrzymać wezwać policję.... Sam sobie
    odpowiem, niema sensu. Ale jakby tak zrobić akcje ogólno naraodową i na
    youtuba, to byśmy uratowali wiele istnień....

    ToMasz

    "..... gwałtowne wejście na przejście pod nadjeżdżający samochód może
    być potraktowane jako wtargnięcie na jezdnię. Jak zauważył Sąd Najwyższy
    w wyroku z 15 maja 2002 r. (sygn. IV KKN 149/97)"