  • Data: 2019-04-04 19:53:19
    Temat: Re: samochód . Wtargnięcie.
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-04-04 o 16:45, nadir pisze:

    > No i zwalnia z 90 do na przykład 70km/h.

    > No to jaka jest ta bezpieczna?

    Przecież masz to wyraźnie opisane w definicji znaku D-6 który w tym
    wątku wiele razy cytowałem ale nie przyswoiłeś wiedzy :)

    > Zdarzają się oznakowane przejścia dla pieszych w środku lasu, czasem
    > przed takim przejściem jest ograniczenie prędkości do 70 czy 60km/h. Ale
    > w takich miejscach nie ma problemów z potrąceniami pieszych na
    > przejściach, natomiast w mieście przy niższych prędkościach zdarzają się
    > często. Jak myślisz dlaczego?

    Z różnych powodów. Przede wszystkim z tego, że pieszych jest tam więcej
    :) Łotsonie.

    > Podstawową sprawą jest pytanie czy w przypadku przejścia dla pieszych
    > pieszy przecina drogę kierującemu czy odwrotnie?

    Mnie zadajesz to pytanie? Pieszy ma pierwszeństwo i tyle. Kierowca musi
    ustąpić mu pierwszeństwa i nie może wpływać na to że pieszy ma zwolnić
    lub przyspieszyć. Kierujący musi się dostosować do warunków panujących
    na drodze i tyle.

    Skoro już drążysz. Taka zagadka/test:

    Teren zabudowany, droga dwukierunkowa, jednojezdniowa, zwykłe "pasy"
    dzień, sucho.

    Jesteś kierowcą i jedziesz sobie 50km/h czyli ok 14m/s w odległości ok
    150m widzisz znak D-6 ale na przejściu nikogo nie ma. Zauważasz nagle że
    do przejścia dochodzi pieszy (policjant w mundurze) i znajduje się w
    odległości 10m od tego przejścia idąc z prędkością 5km/h czyli 1,4m/s.
    Idzie równym krokiem prostopadle do Twojego kierunku jazdy po Twojej
    prawej, zmierzając prosto na przejście. Co robisz i jaka jest Twoja reakcja?

    Dodatkowe pytanie, zmniejsz teraz odległości obu o 50% czyli samochód ma
    do przejścia 75m a pieszy 5m i podaj jaka jest Twoja reakcja.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>