  • Data: 2010-09-22 09:53:08
    Temat: Re: rybie oko Samyang/Falcon - moje wrażenia
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Michal Tyrala" <w...@b...com.pl> napisał:

    >[...]
    > OK, do Tv jest potrzebne, ale chyba nikt nie wlacza Tv majac manualna
    > przyslone :-)
    > Do Av czy M jest zbedna informacja o aktualnej przyslonie.
    >[...]

    O bezwzglednej wartości przysłony jest niepotrzebna. Potrzebna jest
    natomiast informacja, o ile działek przymknie się przysłona w momencie
    ekspozycji - aby pomiar światła działał poprawnie przy otwartej przysłonie.
    Jakiekolwiek informacje sa zbędne w przypadku przysłony przymykanej ręcznie
    lub stosowanym w niektórych starych korpusach analogowych pomiarze TTL-OTF
    (Pentax LX, niektóre Olympusy z serii OM) - w takich konstrukcjach pomiar
    odbywa się już po przymknięciu przysłony (w TTL-OTF nawet już po otwarciu
    migawki i zmiany oświetlenia zachodzące podczas ekspozycji sa uwzględniane -
    genialne przy fotografowaniu błyskawic lub fajerwerków).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)