  • 1. Data: 2011-04-01 09:29:52
    Temat: rs232-siec-rs232
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    potrzebuje zrobic tunel rs232 via siec (LAN/WAN) ale nie na bazie PC,
    tylko niezaleznych modulow. Wiem, ze sa konwertery serial to ethernet,
    ale to 150 zl/za sztuke (a potrzebne sa 2 szt.).

    Czy sa moze jakies tansze rozwiazania. Jakies zestawy do polutowania,
    moduly OEM. Wystarczy mi sama plytka, bez zasilacza, nawet poziomy
    TTL. Predkosci max 9600 lub mniej nawet, bo nie bedzie tego wiele
    szlo. Macie pomysly? Powiedzmy max 50 zl/sztuke.

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2011-04-01 09:44:04
    Temat: Re: rs232-siec-rs232
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 01.04.2011 11:29, a...@p...pl pisze:
> [...]
    > TTL. Predkosci max 9600 lub mniej nawet, bo nie bedzie tego wiele
    > szlo. Macie pomysly? Powiedzmy max 50 zl/sztuke.

    O WAN raczej zapomnij, chyba, że trafią Ci się tanio jakieś stare routery.

    LAN - Gniazdko + ENC28J60 + mały uC - razem jakieś 25zł + płytka +
    drobiazgi (kondensatory, rezystory, kwarce).

    Michoo

  • 3. Data: 2011-04-01 09:50:04
    Od: "GR" <grafik(usuntosobie)@mbpress.pl>

    jak duża odległość?
    daje rade słać sygnał bezpośrednio od jednego rs232 do drugiego rs232.
    Musisz mieć kabel "odwrócony", jak dawno temu dawałem radę na 10 metrów i
    nie było
    problemu... tylko właśnie prędkość... 9600 max..
    Ale wszystko chodziło super... chyba nawet gdzieś taki kabel miałem
    niedawno..
    pozdr.
    gr

  • 4. Data: 2011-04-01 09:52:10
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 01.04.2011 11:29, a...@p...pl pisze:
    > Czesc,
    >
    > potrzebuje zrobic tunel rs232 via siec (LAN/WAN)
    ewentualnie może starczy RFM70?

    Michoo

  • 5. Data: 2011-04-01 10:36:01
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-04-01 11:29, a...@p...pl pisze:
> [...]
    > TTL. Predkosci max 9600 lub mniej nawet, bo nie bedzie tego wiele
    > szlo. Macie pomysly? Powiedzmy max 50 zl/sztuke.

    Cenę, którą podałeś to można osiągnąć przy kilkudziesięciu sztukach, a
    nie przy dwóch (pomijając całkowicie koszt opracowania układu).

    PIC18F66J60 + 20F001NG + MAX3232 + obudowa.

  • 6. Data: 2011-04-01 10:59:38
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-01 11:44, Michoo pisze:

    > O WAN raczej zapomnij, chyba, że trafią Ci się tanio jakieś stare routery.
    >
    > LAN - Gniazdko + ENC28J60 + mały uC - razem jakieś 25zł + płytka +
    > drobiazgi (kondensatory, rezystory, kwarce).

    Gniazdko z transformatorkami z 11 zł, phy podobnie, procek powiedzmy z
    8. Najmniej 30 zl netto. Duperele i płytka plus obudowa, zasilanie i
    montaż. Projekt, oprogramowanie. Przy kilkudziesięciu sztukach nie da
    się robić za cenę 50 zł. No chyba że sam sobie zaprojektuje i
    oprogramuje więc nie policzy tych kosztów. Brać za 150 zł i nie marudzić.

    MD

  • 7. Data: 2011-04-01 11:37:28
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 1 Apr 2011 11:50:04 +0200, "GR"
    <grafik(usuntosobie)@mbpress.pl> wrote:

    >jak duża odległość?

    100 km

    zapomnialem dopisac, ze stos tcp musi obsluzyc wyjscie przez gatewaya,
    bo adres IP po drugiej stronie to bedzie inna siec!!

    ale generalnie, to byloby

    rs-232----lan----router------internet---router---lan
    ----rs232

    na routerach albo vpn, albo przekierowane porty z publicznego ip na
    wew (rs232).

    --
    ThinkXtra

  • 8. Data: 2011-04-01 11:39:17
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 01.04.2011 12:59, Mario pisze:
> [...]
    s/25zł/35zł/

    > No chyba że sam sobie zaprojektuje i
    > oprogramuje więc nie policzy tych kosztów.
    Tylko wtedy.

    Michoo

  • 9. Data: 2011-04-01 11:57:53
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-01 13:39, Michoo pisze:
    > s/25zł/35zł/

    > Tylko wtedy.

    No za 200zł nie chciałoby mi się robić czegoś takiego. Ani żeby
    zaoszczędzić 200 zł - bo w pracy zarobkowej na jedno wychodzi. No chyba,
    że chciałby to robić hobbystycznie.

    MD

  • 10. Data: 2011-04-01 13:01:22
    Od: kris_gor <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > TTL. Predkosci max 9600 lub mniej nawet, bo nie bedzie tego wiele
    > szlo. Macie pomysly? Powiedzmy max 50 zl/sztuke.

    Kupić np takie router:
    http://www.linuxdevices.pl/adm5120/edimax-br6104kp/

    postawić na nim linuxa, doinstalować ser2net i może tak się uda.