  • 1. Data: 2011-03-31 17:46:13
    Temat: detektor dzwonienia linii telefonicznej
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    Witam.
    Zrobiłem prosty detektor dzwonienia linii telefonicznej.
    Na wejściu kondensator potem mostek prostowniczy potem rezystor
    ograniczający
    prąd potem tranzystor i w kolektorze cewka przekaźnika i dioda zwrotna.
    Przekaźnik działa jak jest dzwonek, ale działa też jak się podnosi lub
    odkłada słuchawkę
    gdy napięcie na linii spada lub rośnie. Wtedy kondensator na chwilkę
    przepuszcza prąd i jest
    krótkie załączenie przekaźnika.
    Jak to wyeliminować?

    Dzięki za pomoc
    Paweł

  • 2. Data: 2011-04-01 06:22:20
    Temat: Re: detektor dzwonienia linii telefonicznej
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pawel" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > słuchawkę
    > gdy napięcie na linii spada lub rośnie. Wtedy kondensator na chwilkę

    Zmniejszyć kondensator szeregowy lub dodać spory kondensator równoległe do
    przekaźnika.
    --
    Pozdr
    EM

  • 3. Data: 2011-04-01 07:16:18
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-04-01 08:22, EM pisze:

    > Użytkownik "pawel" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >>

    > Zmniejszyć kondensator szeregowy

    ok.

    > lub dodać spory kondensator równoległe

    Tranzystor może tego nie przetrzymać. Jak już to wypadałoby dać ten
    kondesator za mostkiem, a bazę tranzystora podłączyć przez dzielnik,
    zamiast pojedynczego rezystora, żeby podwyższyć próg załączenia. Można
    też zrobić próbę z zenerką w szeregu z bazą.

  • 4. Data: 2011-04-01 07:27:56
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbych" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rezystora, żeby podwyższyć próg załączenia. Można też zrobić próbę z zenerką w

    Nie doczytałem.
    Tam nie trzeba przeciez wcale tranzystora. A jeśli jest to ten kondensator
    większy gdzieś w obwodzie bazy, aby pierwszy większy impuls nie załączył.
    Dzwonienie to chyba 25Hz typowo i 1 sekunda czas trwania. Jak opóźnimy ze
    100-200ms będzie OK.

    Prosty układ to po prostu kondensator i rezystor szeregowo, mostek, większy
    kondensator, mały przekaźnik na odpowiednie napięcie, pewnie 48V będzie OK. Nie
    trzeba zasilania.
    Ja tego nie robiłem, ale powinno działać :)
    --
    Pozdr
    EM

  • 5. Data: 2011-04-02 14:28:34
    Od: a...@p...pl

    On Thu, 31 Mar 2011 19:46:13 +0200, "pawel" <p...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Witam.
    >Zrobiłem prosty detektor dzwonienia linii telefonicznej.

    a ja zadam pytanie pomocnicze:

    jak pozniej uklad ma zrobic detekcje, ze po drugiej stronie ktos
    zakonczyl polaczenie i nalezy "odlozyc" sluchawke?

    --
    ThinkXtra

  • 6. Data: 2011-04-03 14:19:56
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    > a ja zadam pytanie pomocnicze:
    >
    > jak pozniej uklad ma zrobic detekcje, ze po drugiej stronie ktos
    > zakonczyl polaczenie i nalezy "odlozyc" sluchawke?

    Sorry ale w ogóle nie rozumiem pytania.

    Paweł

  • 7. Data: 2011-04-05 15:38:25
    Od: a...@p...pl

    On Sun, 3 Apr 2011 16:19:56 +0200, "pawel" <p...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Sorry ale w ogóle nie rozumiem pytania.

    budujesz detektor dzwonienia linii telefonicznej i jak dzwoni to cos
    robisz np. "podnosisz sluchawke"....podniosles i moze np. robic
    detekcje kodow dtmf, przylaczyc audio....cokolwiek. Ale przeciez osoba
    dzwoniaca (czy tez urzadzenie po drugiej stronie) moglo takze
    zakonczyc polaczenie i na linii bedzie bip...bip....bip..... Wiec
    teraz nalezy wykryc takie bip i ze jest to spowodowane zakonczeniem
    polaczenia (ktos odlozyl sluchawke) i nalezy "odlozyc sluchawke na
    widelki" - czyli doprowadzic do sytuacji, ze twoje urzedzenie bedzie
    znowu oczekiwac na kolejne polaczenie!!!!

    A powiedz, jakie to urzadzenie budujesz???

    --
    ThinkXtra

  • 8. Data: 2011-04-05 17:13:38
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    > budujesz detektor dzwonienia linii telefonicznej i jak dzwoni to cos
    > robisz np. "podnosisz sluchawke"....podniosles i moze np. robic
    > detekcje kodow dtmf, przylaczyc audio....cokolwiek. Ale przeciez osoba

    Nie no bardziej proste. Muszę podłączyć lampkę na hali produkcyjnej bo nie
    słychać jak dzwoni telefon.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 9. Data: 2011-04-05 17:18:11
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 05.04.2011 19:13, pawel pisze:

    > Nie no bardziej proste. Muszę podłączyć lampkę na hali produkcyjnej bo nie
    > słychać jak dzwoni telefon.
    To mu się wepnij pod "wyście dzwoniące" - głośniczek, czy coś.

    Michoo

  • 10. Data: 2011-04-05 18:18:56
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik pawel napisał:
    > Nie no bardziej proste. Muszę podłączyć lampkę na hali produkcyjnej bo nie
    > słychać jak dzwoni telefon.

    To jak nie budujesz centralki telefonicznej, to może coś z tego:
    http://www.ee.washington.edu/circuit_archive/circuit
    s/F_ASCII_Schem_Tel.html