  • 1. Data: 2011-03-31 11:08:48
    Temat: Hamulec magnetyczny - driver
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    Mam rower treningowy z uszkodzonym komputerem sterującym hamulcem
    magnetycznym.

    Chciałbym zrobić prosty układ sterujący prądem/napięciem tego hamulca
    w zależności od prostego ustawienia potencjometru.

    Elektromagnes pracuje na napięciach poniżej 12V ale pobiera dość znaczny
    prąd.
    Skąd wiem? Rozpędziłem koło zamachowe i podłączyłem na krótko leżący
    "przypadkiem" obok aku 12V.
    Koło bardzo szybko się zatrzymało a w czasie rozłączania wyraźnie iskrzyło.
    Poza tym zasilacz rowerka też był na jakieś kilkanaście V (chyba 18).
    Oczywiście mogę zmierzyć rezystancję uzwojenia.

    Znajdę może jakiegoś gotowca?
    Myślałem o jakiś układach ściemniających do halogenów 12V
    ale ty chyba nie trzeba setek W.

  • 2. Data: 2011-04-01 08:18:44
    Temat: Re: Hamulec magnetyczny - driver
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Skąd wiem? Rozpędziłem koło zamachowe i podłączyłem na krótko
    > leżący "przypadkiem" obok aku 12V.
    > Koło bardzo szybko się zatrzymało a w czasie rozłączania wyraźnie
    > iskrzyło.

    Iskrzenie nie oznacza duzego pradu. Chyba ze masz doswiadczenie i
    potrafisz ocenic ze to byla iskra na 50J.

    > Poza tym zasilacz rowerka też był na jakieś kilkanaście V (chyba
    > 18).

    Zobacz jakiej wielkosci ten zasilacz - takie np 18W to juz nie jest
    malenstwo.

    > Znajdę może jakiegoś gotowca?

    A masz, ale chyba widzialem podobne tansze
    http://allegro.pl/regulator-dc-12-24v-25a-silnik-sku
    ter-pwm-i1539373858.html

    albo
    http://allegro.pl/zasilacz-serwisowy-15v3a-led-1503d
    -hit-i1515826862.html

    tu ostrzegam - on nie ma trybu regulacji pradu, tylko ogranicznik
    (idiotyzm)

    Ale ten komputer byc moze ciekawsze rzeczy robil - np dopasowywal
    obciazenie do predkosci, tak zeby zadana moca obciazac.

    J.