  • Data: 2009-11-27 23:22:01
    Temat: Re: różnica w kolorach na monitorze i wydruku z labu
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-11-27 21:27:41 +0100, "JackDeJack" <J...@w...pl> said:

    > Więc jeśli mamy monitor który ma gamut sRGB

    Których jest mniej niż się powszechnie sądzi...

    > , lub o zgrozo aRGB

    A takie to wogóle można na palcach jednej ręki policzyć i to w
    większości nie z przedziału finansowego, jaki kupują choćby ambitni
    amatorzy...

    > to powinniśmy zobaczyć co da nam lab.

    No więc zobaczymy że przestrzeń labu jest znacznie mniejsza i moża
    warto by zrobić z tym coś więcej niż tylko pogodzić się zaistniałym
    stanem rzeczy?

    > Jakoś sobie radziliśmy przez lata fotografi, ale to nie znaczy że mamy się
    > cofać.

    A coś takiego właśnie proponujesz. Choć obiektywnie patrząc droga jest
    to wyboista.

    > To idź do jakiejkowiek drukarni (nie druku cyfrowego) i poproś o profil
    > naświetlarki CtP

    W skrócie - nie ma czegoś takiego.

    > i maszyny drukującej, bo chciałbyś wydrukować zdjęcia na
    > plakat (wystawę) analogicznie jak w labie, ale nie chcesz papieru foto tylko
    > kredę mat - stawiam flaszkę jak dostaniesz.

    Znam parę drukarni, w których dostanę bez problemu. Chociaż nie chcę.
    Bo dzięki cioci ECI i wujkowi ISO przestrzenie druku są ustandaryzowane
    i w 99% przypadków owe standardy są znacznie lepsze niż własnoręcznie
    przez drukarnię kręcone profile. W tej chwili nie jest żadnym wyczynem
    zgodność toru monitor-proof-wydruk z prasy i kosztuje to tyle, co nic
    (relatywnie). Niestety z labami jest znacznie większy burdel.

    > Uważasz że obróbka pliku pod fotkę z labu jest ok ?

    Owszem.

    > Niech tak będzie i życzę powodzenia jak ten lab będzie zamknięty i oddasz do
    > innego, lub kolega na skalibrowanej drukarce strzeli ci odbitkę.

    Nie kumasz i wysnuwasz zupełnie błedne pomysły. Najpierw obróbka w
    przestrzeni "idealnej", później konwersja do przestrzenie docelowej i
    poprawki tego, czego nie dały rady zrobić automaty. Oczywiście nikt
    nikogo do tego nie zmusza.

    de Fresz