eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniarozlaczanie polaczeniaRe: rozlaczanie polaczenia
  • Reply-To: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>
    From: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    References: <c...@4...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <4ccc8be8$1@news.home.net.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <4cccb409$1@news.home.net.pl>
    <iajh34$t8t$1@news.onet.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <p...@4...com> <iam6a3$78k$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <iamen5$t2t$1@news.onet.pl>
    <k...@c...fuw.edu.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <k...@c...fuw.edu.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <k...@c...fuw.edu.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <k...@c...fuw.edu.pl> <iaplpr$o8e$1@inews.gazeta.pl>
    Subject: Re: rozlaczanie polaczenia
    Date: Tue, 2 Nov 2010 19:57:15 +0100
    Lines: 34
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
    NNTP-Posting-Host: 89.72.59.192
    Message-ID: <4cd05f2e$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1288724270 89.72.59.192 (2 Nov 2010 19:57:50 +0200)
    Organization: home.pl news server
    X-Authenticated-User: valhalla.hot
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
    .pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia:232646
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:iaplpr$o8e$1@inews.gazeta.pl...
    > Takie świstki były w 1974 roku:
    > http://img201.imageshack.us/img201/9774/kartkigutm.j
    pg
    >
    > :-)

    Super obrazek! (a nie było już wtedy kierunku automatycznego 816?) Bo w
    1974, Zakopane OIDP, weszło też od razu do ACMM, przez centralę
    Pentaconta-GCI w Krakowie. I przynajmniej z Wa-wy było osiagalne przez
    oba kierunki...
    Ale...
    Przypatrzyłem się kartce, rozgryzłem szyfr cyfrowy (coś mi po łbie
    chodzi, że u mnie nie kodowano odpowiednio parzystych, tylko brano
    najbliższą, chyba mniejszą cyfrę) i domyśliłem się, czemu te kartki były
    wysyłane do abonentów.
    Otóż, zawierają one pełne dane zamówienia, a także, cenę za połączenie
    (i usługi dodatkowe). Mogły więc być podpórką do ewentualnej reklamacji
    konkretnej rozmowy, bo pozycja w rachunku była raczej niewiele
    precyzująca, o ile w ogóle nie było tak, że podział na rozmowy według
    licznika i rozmowy liczone inaczej był widoczny na rachtelu.
    Albo też np. do rozliczeń, gdy ktoś skorzystał grzecznościowo z
    telefonu, np. sąsiad, który go nie ma, po prostu płaciłby tyle, ile na
    karcie. Wtedy cienkawo było z telefonami, więc jeśli chłop chciał
    zamówić pacze dzwoniąc u sołtysa mającego jedyny telefon we wsi, to
    jakoś musiał zapłacić... No, tak mniej-więcej czuję te kartki. Nie
    pamiętam, jak wyglądało to w przypadku rozmów międzynarodowych, pewnie
    podobnie.

    --
    ((o))
    ((+))

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: