  • 11. Data: 2009-05-27 04:08:57
    Temat: Re: rozdzielczość
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > troll ?

    Gdzie tam - cyfrowkowiec :)

  • 12. Data: 2009-05-27 05:49:17
    Od: "Krzysztof L" <l...@w...pl>

    > A tak BTW - po co
    > tak robić? Zmniejszasz do docelowej i tyle, albo kadrujesz sobie do
    > wybranego formatu plik o rozmiarach 10mpx, zostaje ci 9mpx i to
    > zanosisz do labu.

    No właśnie, że nie zmniejszam, kadruję jeśli jest potrzeba
    ( zwykle nie ma - za długo pracuję lustrzankami)

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2009-05-28 13:18:51
    Od: "Gemini" <g...@g...pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > ok. 300dpi. W takiej rozdzielczości jest mniej więcej naświetlane zdjęcie.
    > Teraz sobie przemnóż jakiej wielkości ma być zdjęcie. Jeśli standardowe
    > 10x15cm (4x6 cali), to rozdzielczość zdjęcia powinna wynosić 4X300 pikseli
    > na 6x300pikseli, czyli 1200x1800 pikseli.

    Moje fotki mają 2048 x 1536px, tak więc nie będzie problemu gdy dam 300dpi .
    Przeskalowywac w domu na 300 czy oni sami w fotolabie to zrobią . Ale może
    lepiej w domu , bo jak kolega napisał "mogą uciąć głowę" ;)
    Dziekuje wszystkim za odpowiedz

    --
    Pozdrówka
    Gemini

  • 14. Data: 2009-05-28 16:47:25
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Gemini pisze:
> [...]
    > Przeskalowywac w domu na 300 czy oni sami w fotolabie to zrobią . Ale może
    > lepiej w domu , bo jak kolega napisał "mogą uciąć głowę" ;)

    300dpi to tak na prawdę tylko i wyłącznie informacja dla kalkulatora
    wbudowanego w przeglądarkę, dzięki której przeglądarka może podać ci
    wymiary fizyczne wydruku przy danych rozmiarach pliku w pikselach. Ja
    ostatnio skanuję swoje negatywy i większość zdjęć ma po 4 albo 7 mpx i
    odpowiednio 1800dpi i 2400dpi, bo z taką rozdzielczością były skanowane.
    Ale jak zaniosę je do labu, to i tak wywołają w takiej rozdzielczości, w
    jakiej pracuje maszyna. Zresztą, jakby mi taki plik 4mpx wydrukowali w
    rozdzielczości 1800dpi, to ja dziękuję bardzo - otrzymałbym odbitkę
    wielkości negatywu :(

    Jeszcze raz - zapomnij o dpi, pamiętaj o proporcjach kadru i minimalnej
    rozdzielczości pliku w zależności od rozmiaru - zdjęcie 10x15cm - plik
    musi mieć proporcje 2:3 i minimum 2MPX rozdzielczości.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.