  • Data: 2011-08-05 09:52:19
    Temat: Re: rowery vs auta
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> szukaj wiadomości tego autora

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Za paliwo? Tego jeszcze nie słyszałem. Płacą akcyzę za alkohol, z
    > której nikła część idzie na pokrycie skutków rozpicia społeczeństwa.

    nie zebym sie jakos bardzo orientowal, ale z tego co wiem wszystkie
    podatki niecelowe typu vat, akcyza itd trafiaja do jednego wora

    i jakiekolwiek dzielenie na swoich i obcych ma sens tylko po
    podliczeniu calosci odprowadzanych przez kogos podatkow...

    > Te podatki wynikają wprost z ruchu samochodów. Nie jeżdżę - nie spalam
    > paliwa - nie ma podatku. Jeżdzę - spalam - płacę podatki.
    > Wpływu z podatku z paliw starczyłoby na tysiące kilometrów nowych
    > autostrad rocznie. Ale zawsze znajdą się darmozjady, które tych
    > pieniędzy chcą i równocześnie chcą mi utrudnić poruszanie się na
    > drogach.

    ja naprawde place znaczaco wiecej podatkow (min. vat i akcyzy za inne
    rzeczy niz paliwo) niz osoby zarabiajace minimalna

    mam ich dzieci wyrzucac ze szkoly z jednej lekcji rocznie, rzadac
    wysylania jednego policjanta\strazaka\sanitariusza na wezwanie mniej?

    zycie nie jest uczciwe, a juz zwlaszcza w demokracji parlamentarnej ;)

    > Opodatkujesz się dobrowolnie na 10cm wypasionej, dwupasmowej ścieżki
    > rowerowej rocznie? I zrobią to miliony Twoich kolegów? Jesli tak, to
    > będziecie z czego mieli budować swoje ścieżki i wtedy wara od nich
    > komukolwiek innemu.

    nie, bo uwazam ze place o wiele za duzo na rozne inne gowna, kampanie
    spoleczne, itd itp... na ten przyklad zeby daleko nie szukac - w zyciu
    nie bylem na stadionie. zadnym. i nie zamierzam, koncertow czy innych
    podobnych rzeczy ktre sie tam odbywaja ogladal nie bede bo nie posiadam
    nawet telewizora, za to zafundowano mi podobno jeden z najdrozyszch o
    tej pojemnosci obiektow w europie...

    mam blokowac wejscia czy jednak moge sie wybrac z rowerem na droge publiczna?