  • 31. Data: 2011-02-25 21:31:00
    Temat: Re: "rowerowa" nowelizacja PoRD - niebezpieczny bubel!
    Od: Bassteq <b...@o...pl>

    > Dasz linka do tych przegłosowanych dzisiaj materiałów? W którym miejscu

    Tak tylko na pl.rec.rowery w tym samym czasie jest sto postów o treści
    huraaaa i jadą nie patrzą. przepisy sobie a trupów szkoda bo tak jak ja
    sobie w pracy po mieście mykam śmieciarką DMC 16t vs rower to ja
    dziękuję takie spotkanie. Idiotę zabijesz a za człowieka odpowiadasz.

  • 32. Data: 2011-02-25 22:09:59
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    Bassteq pisze:

    > Tak tylko na pl.rec.rowery w tym samym czasie jest sto postów o treści
    > huraaaa i jadą nie patrzą.

    Daj linka do tych 100 postów ;-) Ja nie spotkałem, jedynie kilkanaście
    postów dyskusji.

    przepisy sobie a trupów szkoda bo tak jak ja
    > sobie w pracy po mieście mykam śmieciarką DMC 16t vs rower to ja
    > dziękuję takie spotkanie. Idiotę zabijesz a za człowieka odpowiadasz.

    Z tego co znam siebie i niektórych ludzi z pl.rec.rowery, to najbardziej
    dbamy o swoje zdrowie. Po pierwsze jazda zgodnie z przepisami
    (oczywiście zdarzają się niepoprawni debile) a po drugie, przynajmniej
    ja staram się traktować kierowców samochodów jak potencjalnych zabójców
    - ile to razy moje pierwszeństwo było złudne i musiałem hamować bo jakiś
    idiota w samochodzie nie umie jeździć.

    Oczywiście na drogę patrzę kierując samochodem i rowerując. I widzę
    czasem debili w samochodach i na rowerach.

    Ale bardziej mnie cieszy, ze coraz częściej spotykam kierowców, którzy
    wobec rowerzystów są niewymuszenie uprzejmi.

    Pozdrawiam

    Seco

  • 33. Data: 2011-02-25 23:18:57
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "mocniak" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Dla porównania powiedz mi kto ma pierwszeństwo w tej sytuacji:
    >
    > http://www.mocniak.pl/rowery2.png

    Ten z góry bo korzysta z "siły wyższej" :)
    Wojtek

    --
    sygnaturka oczekuje na natchnienie :)

  • 34. Data: 2011-02-26 10:14:28
    Temat: Re:
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 25 Feb 2011 16:41:37 +0100, mocniak wrote:
    >Aż sprawdziłem.
    >Article 12
    >1. Every driver approaching a fork, crossroads, road junction or
    >level-crossing shall take special precautions to avoid accidents.
    >
    >http://en.wikisource.org/wiki/Geneva_Convention_on_
    Road_Traffic

    Czy nie powinienes sprawdzac tego:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Vienna_Convention_on_Ro
    ad_Traffic

    J.

  • 35. Data: 2011-02-27 11:36:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.02.2011 21:31, Bassteq pisze:

> [...]
    > sobie w pracy po mieście mykam śmieciarką DMC 16t vs rower to ja
    > dziękuję takie spotkanie. Idiotę zabijesz a za człowieka odpowiadasz.

    Dla ciebie to taka wielka fatyga rozejrzeć się? Szyja sparaliżowana, czy
    mózg?

  • 36. Data: 2011-02-27 19:09:38
    Od: Lew2 <w...@h...com>

    On 25 Lut, 15:00, "Bolo" <b...@W...gazeta.pl> wrote:
    > Na pocz tek zagadka: na mocy dzisiejszej nowelizacji PoRD kto b dzie mia
    > pierwsze stwo w poni szej sytuacj? (rysunek nieco uproszczony, przejazd
    > rowerowy posiada jeszcze oznakowanie pionowe opr cz
    poziomego)http://img843.imageshack.us/img843/4064/ro
    wery.png

> [...]
    > nie mo e wjecha bezpo rednio przed pojazd na jezdni. Obecnie w ramach
    > "dostosowywania" PoRD do Konwencji Wiede skiej uchylono ten drugi przepis,
    > pozostawiaj c pierwszy - mimo e _oba_ przepisy nie mia y odpowiednia w
    > Konwencji. Pod naciskiem grupy rowerowych oszo om w uchwalono straszny bubel,
    > kt ry mo e by teraz miertelnym zagro eniem: rowerzysta b dzie mia prawo
    > wjecha "na pa " na ka dy przejazd (opr cz tych gdzie s wiat a). Zanim
    > kierowcy naucz si nowego (nieuj tego zreszt w Konwencji Wiede skiej)
    > znaczenia znaku "przejazd rowerowy", mo e doj do serii gro nych wypadk w.

    Obecne, ani znowelizowane prawo, a jeszcze bardziej praktyka jego
    przestrzegania (albo nie-egzekwowania) nie gwarantuje żandego
    bezpieczeństwa rowerzysty. Dlatego nie korzystam z roweru ani nie
    pozwalam dzieciom na jazdę rowerem po drogach utwardzonych. Żadne
    pseudo poprawki marketingowe, ani ekolodzy nie przekonają mnie do
    tego, bo nie jestem samobójcą. To tyle w temacie reszta debaty, która
    tu zaraz będzie się toczyć poniżej nie ma sensu. Bezpieczniej
    samochodem.

    Oczywiście z przyjemnością jeżdżę po lesie i polnych drogach.

  • 37. Data: 2011-02-27 22:11:24
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    mocniak <m...@t...pl> napisał(a):

    > Ty nadal nie rozumiesz tego co ci napisano na pl.rec.rowery. Przejazd
    > rowerowy powinien być tak samo oznakowany jak każde inne skrzyżowanie
    > jezdni (tak, ddr jest jezdnią).
    >
    > Dla porównania powiedz mi kto ma pierwszeństwo w tej sytuacji:
    >
    > http://www.mocniak.pl/rowery2.png

    Jak masz PJ i nie wiesz kto ma pierwszeństwo na skrzyżowani z rysunku to je
    oddaj. Jak jeździsz na rowerze to nie miej żalu że Cie jakiś kierowca do
    aniołków pośle nie ze swojej winy jak na takim skrzyżowaniu ot tak sobie
    wyjedziesz bo na rowerze jesteś. Dla rowerzystów nie zrobiono innego prawa o
    ruchu drogowym. Obowiązuje ich to samo co wszystkich kierujących z woźnicami
    włącznie. Jak są znaki należy jechać zgodnie z nimi jak ich nie ma zgodnie z
    przepisami regulującymi ruch w przypadku braku znaków. Samo wymalowanie
    czegokolwiek na jezdni bez powtórzenia tego w formie oznakowania pionowego ze
    względów oczywistych jest nieobowiązujące.

  • 38. Data: 2011-02-27 22:18:35
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 27 Feb 2011 21:11:24 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):

> [...]
    > włącznie. Jak są znaki należy jechać zgodnie z nimi jak ich nie ma zgodnie z
    > przepisami regulującymi ruch w przypadku braku znaków.

    No tak. Więc w tym przypadku jedzie najpierw czerwony z prawej, później
    rowerzysta. W rysunku Bola z resztą tak samo (chociaż kierowca
    ciężarówki o tym nie wie).

    > Samo wymalowanie
    > czegokolwiek na jezdni bez powtórzenia tego w formie oznakowania pionowego ze
    > względów oczywistych jest nieobowiązujące.

    Z jakich względów? Bo według mnie jak jest ciągła to nie trzeba jej
    znakiem pionowym powtarzać.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 39. Data: 2011-02-27 23:26:47
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    MadMan <m...@n...wp.pl> napisał(a):

> [...]
    > ciężarówki o tym nie wie).

    > Z jakich względów? Bo według mnie jak jest ciągła to nie trzeba jej

    Akurat linia ciągłą nie jest powtarzana znakiem tylko współpracuje ze znakiem,
    i to nie jednym. Teraz Ty przebiegle zapytasz z jakimi. A ja odpiszę że jak
    masz PJ i nie wiesz to powinieneś je zdać do urzędu. A jak nie masz to Cie to
    nie dotyczy jak kulawego co go pies gryzł w protezę.

  • 40. Data: 2011-02-28 00:52:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.02.2011 23:26, kogutek pisze:

    > Akurat linia ciągłą nie jest powtarzana znakiem tylko współpracuje ze znakiem,
    > i to nie jednym. Teraz Ty przebiegle zapytasz z jakimi. A ja odpiszę że jak

    Raczysz bredzić. Linia ciągła z niczym nie "współpracuje" - oznacza
    wyłącznie "wirtualny" mur. I nic więcej.