  • 1. Data: 2011-02-25 15:00:09
    Temat: "rowerowa" nowelizacja PoRD - niebezpieczny bubel!
    Od: "Bolo" <b...@W...gazeta.pl>

    Na początek zagadka: na mocy dzisiejszej nowelizacji PoRD kto będzie miał
    pierwszeństwo w poniższej sytuacj? (rysunek nieco uproszczony, przejazd
    rowerowy posiada jeszcze oznakowanie pionowe oprócz poziomego)
    http://img843.imageshack.us/img843/4064/rowery.png

    Jakże by inaczej... rower! Tak! od dziś znak "przejazd rowerowy" de facto
    oznacza też "ustąp pierwszeństwa".
    Od dawna w PoRD istniał art. 27 ust 1, mówiący że rower _na_ przejeździe ma
    pierwszeństwo, ale był on równoważony przez art. 33 ust 4, mówiący że rower
    nie może wjechać bezpośrednio przed pojazd na jezdni. Obecnie w ramach
    "dostosowywania" PoRD do Konwencji Wiedeńskiej uchylono ten drugi przepis,
    pozostawiając pierwszy - mimo że _oba_ przepisy nie miały odpowiednia w
    Konwencji. Pod naciskiem grupy rowerowych oszołomów uchwalono straszny bubel,
    który może być teraz śmiertelnym zagrożeniem: rowerzysta będzie miał prawo
    wjechać "na pałę" na każdy przejazd (oprócz tych gdzie są światła). Zanim
    kierowcy nauczą się nowego (nieujętego zresztą w Konwencji Wiedeńskiej)
    znaczenia znaku "przejazd rowerowy", może dojść do serii groźnych wypadków.

  • 2. Data: 2011-02-25 15:19:58
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 25.02.2011 15:00, Bolo pisze:
> [...]
    > http://img843.imageshack.us/img843/4064/rowery.png
    > Jakże by inaczej... rower! Tak! od dziś znak "przejazd rowerowy" de facto

    Dasz linka do tych przegłosowanych dzisiaj materiałów? W którym miejscu
    jest zapis, że rower może wyjechać z podporządkowanej pod samochód i nie
    obowiązuje go odwrócony trójkąt?

    S.

  • 3. Data: 2011-02-25 15:33:25
    Temat: Re:
    Od: "Bolo" <b...@N...gazeta.pl>

    > Dasz linka do tych przegłosowanych dzisiaj materiałów?
    http://orka.sejm.gov.pl/Druki6ka.nsf/0/F0C6D059EFC6A
    21CC1257838004D37BA/$file/3849.pdf

    http://orka.sejm.gov.pl/Druki6ka.nsf/0/24BD55591107B
    7F0C1257842002448A1/$file/3849-A.pdf
    - uchylono art 33 ust 4, musisz prześledzić oba druki.

    > W którym miejscu
    > jest zapis, że rower może wyjechać z podporządkowanej pod samochód i nie
    > obowiązuje go odwrócony trójkąt?
    To działa analogicznie jak z przejściem dla pieszych. Gdyby równolegle do
    przejazdu rowerowego było przejście dla pieszych, to pieszych też nie
    obowiązuje "odwrócony trójkąt", tylko znaki i przepisy odnoszące się do
    przejść dla pieszych.

  • 4. Data: 2011-02-25 15:47:10
    Temat: Re: Re:
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bolo" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > przejazdu rowerowego było przejście dla pieszych, to pieszych też nie
    > obowiązuje "odwrócony trójkąt", tylko znaki i przepisy odnoszące się do

    Z tą różnicą, że pieszemu bezpośrednio pod jadący samochód wejść nie wolno.

  • 5. Data: 2011-02-25 15:56:47
    Od: mocniak <m...@t...pl>

    W dniu 2011-02-25 15:00, Bolo pisze:
> [...]
    > pierwszeństwo w poniższej sytuacj? (rysunek nieco uproszczony, przejazd
    > rowerowy posiada jeszcze oznakowanie pionowe oprócz poziomego)

    Ty nadal nie rozumiesz tego co ci napisano na pl.rec.rowery. Przejazd
    rowerowy powinien być tak samo oznakowany jak każde inne skrzyżowanie
    jezdni (tak, ddr jest jezdnią).

    Dla porównania powiedz mi kto ma pierwszeństwo w tej sytuacji:

    http://www.mocniak.pl/rowery2.png

    --
    Mocniak

  • 6. Data: 2011-02-25 16:00:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "mocniak" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Ty nadal nie rozumiesz tego co ci napisano na pl.rec.rowery. Przejazd
    > rowerowy powinien być tak samo oznakowany jak każde inne skrzyżowanie
    > jezdni (tak, ddr jest jezdnią).

    No i jest.
    Brak znaków, czyli skrzyżowanie równorzędne.
    Kto ma pierwszeństwo?
    Ten z prawej, czy jednak rower?

  • 7. Data: 2011-02-25 16:08:18
    Od: mocniak <m...@t...pl>

    W dniu 2011-02-25 16:00, Cavallino pisze:
    > No i jest.
    > Brak znaków, czyli skrzyżowanie równorzędne.
    > Kto ma pierwszeństwo?
    > Ten z prawej, czy jednak rower?

    Ten przejazd nie jest oznakowany.

    http://www.fietsberaad.nl/library/repository/ontwerp
    voorbeelden/rs_1%20kampen%20cellesbroeksweg.jpg

    Tu masz oznakowany przejazd z A7 na ddr.

    --
    Mocniak

  • 8. Data: 2011-02-25 16:16:48
    Od: "Bolo" <b...@N...gazeta.pl>

    > Ty nadal nie rozumiesz tego co ci napisano na pl.rec.rowery. Przejazd
    > rowerowy powinien być tak samo oznakowany jak każde inne skrzyżowanie
    > jezdni (tak, ddr jest jezdnią).
    Ale qrna nie jest oznakowany! Bo w Polsce przejazd rowerowy nadal jest
    szczególnym bytem, a nie "zwykłym" skrzyżowaniem 2 jezdni. Te przepisy
    szczególne są NIEZGODNE z Konwencją, ale nie zostały zniesione, zniesiono
    tylko wybiórczo 1 przepis.

  • 9. Data: 2011-02-25 16:22:55
    Od: mocniak <m...@t...pl>

    W dniu 2011-02-25 16:16, Bolo pisze:
> [...]
    > szczególnym bytem, a nie "zwykłym" skrzyżowaniem 2 jezdni. Te przepisy
    > szczególne są NIEZGODNE z Konwencją, ale nie zostały zniesione, zniesiono

    A w którym miejscu jest tak szczególnie nietypowy? Pierwszeństwo
    rowerzysty na przejeździe nie różni się niczym od zakazu wjeżdżania na
    skrzyżowanie, jeżeli nie ma możliwości jego opuszczenia.

    --
    Mocniak

  • 10. Data: 2011-02-25 16:24:27
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Użytkownik "Bolo" <b...@W...gazeta.pl> napisał

> [...]
    > pierwszeństwo w poniższej sytuacj? (rysunek nieco uproszczony, przejazd
    > rowerowy posiada jeszcze oznakowanie pionowe oprócz poziomego)

    Izba jednogłośnie poparła poprawkę wykreślającą zapis nakazujący rowerzyście
    jadącemu prosto ścieżką rowerową ustąpienie pierwszeństwa samochodowi, który
    skręca z drogi poprzeczne

    Wyraznie czegos nie zrozumiales.
    Pozdr

    --