  • 1. Data: 2009-01-26 15:29:46
    Temat: rower + chip GSM + GPS
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Witam,
    Zastanawiam, sie nad zbudowaniem takiego ukladu w celu latwego
    znalezienia roweru w przypadku kradziezy

    wyobrazam sobie to tak

    1) urzadzenie po wlaczeniu jest w trybie czuwania (nasluchuje sms)
    2) gdy urzadzenie odbierze sms sprawdza haslo, jesli haslo sie zgadza
    wysyla sms ze wspolrzednymi geograficznymi

    pytanie dodatkowe - a moze modul GPS jest zbedny bo mozna wykorzystac
    siec GSM?

    jak sie za takie cos zabrac? a moze jest juz gotowe rozwiazanie?

    pozdrawiam,
    R.M.

  • 2. Data: 2009-01-26 15:51:12
    Temat: Re: rower + chip GSM + GPS
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>

    > Witam,
    > Zastanawiam, sie nad zbudowaniem takiego ukladu w celu latwego
    > znalezienia roweru w przypadku kradziezy
    Kiedyś, ktoś podał ten link:
    http://www.ccc.de/hackabike/
    Można sie wiele nauczyć:-)
    A czy w Berlinie już mają takie urządzenie, bo te rowery tego nie miały.

    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    i projektowania PCB

  • 3. Data: 2009-01-26 17:52:38
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Mon, 26 Jan 2009 16:29:46 +0100, R.M. napisał(a):

> [...]
    > siec GSM?
    >
    > jak sie za takie cos zabrac? a moze jest juz gotowe rozwiazanie?

    http://www.plus.pl/oferta_indywidualna/mix/uslugi/us
    lugi_standardowe/wiem_gdzie_jestes/

    --
    GLaF

  • 4. Data: 2009-01-26 18:00:49
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "R.M." <f...@g...com> napisał w wiadomości

    > jak sie za takie cos zabrac?

    Przemyśleć, gdzie to schować (łącznie ze źródłem zasilania), żeby nie
    zostało natychmiast rozbrojone lub żeby rower nie zginął z powodu tego
    urządzenia.

    e.

  • 5. Data: 2009-01-26 18:17:36
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    GLaF wrote:

    > http://www.plus.pl/oferta_indywidualna/mix/uslugi/us
    lugi_standardowe/wiem_gdzie_jestes/

    czyli drogi GPS odpada, wystarczy chip GSM/SMS

  • 6. Data: 2009-01-26 18:18:57
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    entroper wrote:

    > Przemyśleć, gdzie to schować (łącznie ze źródłem zasilania), żeby nie
    > zostało natychmiast rozbrojone lub żeby rower nie zginął z powodu tego
    > urządzenia.

    mysle, ze w ramie (mam dosc gruba) ok 3cm

  • 7. Data: 2009-01-26 18:23:39
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    R.M. pisze:

    > mysle, ze w ramie (mam dosc gruba) ok 3cm

    i fajnie ekranuje.....

  • 8. Data: 2009-01-26 18:25:04
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    ToMasz wrote:

    > i fajnie ekranuje.....

    teoretycznie antene jakos moge wyprowadzic np pod siodelko ...

  • 9. Data: 2009-01-26 19:29:15
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    > mysle, ze w ramie (mam dosc gruba) ok 3cm

    Zmieścisz się ? W środku będziesz miał jakieś 25mm + zapas na jakąś osłonę
    izolacyjną - są odpowiednio małe moduły GSM i GPS ? GPS-y 31mm szerokości
    widziałem, Ty potrzebujesz ze 23 (albo i mniej, jeśli trafisz na wysoki
    element przy brzegu płytki, a może być tam np. złącze anteny).

    e.

  • 10. Data: 2009-01-28 10:11:34
    Od: "Rafal\(sxat\)" <g...@o...pl.usunto>

    > czyli drogi GPS odpada, wystarczy chip GSM/SMS

    nie wystarczy... bo bedziesz wiedzial z dokladoscia do 3 km gdzie jest rower
    ;)

    Rf