  • 1. Data: 2009-01-26 09:47:23
    Temat: Jaki UPS do kompa + kilka kamer?
    Od: "Sebo z Bogdanca" <s...@o...eu-uu>

    Witam!

    Jaki wybrac UPS aby obsluzyl system monitoringu tzn. kilka kamer
    podlaczonych do kompa z odpowiednim softem do nagrywania?

    Wazne aby mogl podtrzymac zasilanie na przynamniej 5 godzin.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-01-26 09:55:21
    Temat: Re: Jaki UPS do kompa + kilka kamer?
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    > Jaki wybrac UPS aby obsluzyl system monitoringu tzn. kilka kamer
    > podlaczonych do kompa z odpowiednim softem do nagrywania?
    >
    > Wazne aby mogl podtrzymac zasilanie na przynamniej 5 godzin.

    Zależy od komputera ile pobiera mocy.
    Zakładając tylko 250W wystarczy dowolny UPS, ale akumulatory to jakieś 150Ah
    Trzy samochodowe (one oczywiście się nie nadają). I koniecznie trzeba
    wyłączyć monitor bo doda ze 100W.
    To wersja raczej minimalna, po przeliczeniu pewnie wyjdzie dużo więcej.

    --
    Desoft

  • 3. Data: 2009-01-26 10:07:43
    Od: "Michał" <n...@...pl>

    \> Jaki wybrac UPS aby obsluzyl system monitoringu tzn. kilka kamer
    > podlaczonych do kompa z odpowiednim softem do nagrywania?
    >
    > Wazne aby mogl podtrzymac zasilanie na przynamniej 5 godzin.

    W skrocie : ogromny:)
    Swoja droga, zalezy jakie masz kamery - z podczerwienia, bez
    itp...podczerwien ciagnie wiecej niz kamera...
    Ogolnie, komputer ciagnie sporo, musialbys go troche odchudzic, napedy itp,
    podlaczyc pod upsa tylko kompa, bez monitora itp.
    pozdrawiam
    Michal

  • 4. Data: 2009-01-26 10:45:23
    Od: "bhk" <bkot@_USUN_polsoft.pl>

    Użytkownik "Desoft" <d...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wyłączyć monitor bo doda ze 100W.
    > To wersja raczej minimalna, po przeliczeniu pewnie wyjdzie dużo więcej.

    Tylko należało by wziąść pod uwagę, że taki zwyczajny UPS tych akumulatorów
    po prostu nie naładuje. A UPS współpracujący z takimi akumulatorami to już
    ceny raczej po kilkadziesiąt tysięcy PLN. Jak system monitoringu zbudowany
    na kompie i kilku kamerach to raczej wskazuje na low budget i coś mi sie
    wydaje
    ze może się nie opłacić.

    BHK

  • 5. Data: 2009-01-26 11:29:15
    Od: "Rafal\(sxat\)" <g...@o...pl.usunto>

> [...]
    > na kompie i kilku kamerach to raczej wskazuje na low budget i coś mi sie

    naladowac nie naladuje, ale dlaczego by tego nie przerobic? tylko czy sie
    ups nie stopi...;)

    Rf

    --
    www.sxar.pl

  • 6. Data: 2009-01-26 11:52:43
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > na kompie i kilku kamerach to raczej wskazuje na low budget i coś mi sie

    IMHO z tanich rozwiązań to zwykły UPS + 1kW agregat z Biedronki za 500zł

  • 7. Data: 2009-01-26 12:17:08
    Od: <k...@w...pl>

    Zaraz się nie nadają, oczywiście UPS ich nie naładuje ale można to zrobić
    ręcznie.

    Mam staruszka UPS i podpięte 2 akumulatory takie od BUSA i działa, podpięte
    PC monitor LCD drukarka HP najdłużej testowany około 3 godz.

  • 8. Data: 2009-01-26 12:18:33
    Od: <k...@w...pl>

    Użytkownik "William" <n...@m...mnie.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wydaje
    > ze może się nie opłacić.

    IMHO z tanich rozwiązań to zwykły UPS + 1kW agregat z Biedronki za 500zł

    Ten agregat nadaje się do...
    Podpięty PC i oki mikroline 321
    Wyłącz i włącz monitor i reset komputera.

  • 9. Data: 2009-01-26 12:20:27
    Od: "bhk" <bkot@_USUN_polsoft.pl>

    > IMHO z tanich rozwiązań to zwykły UPS + 1kW agregat z Biedronki za 500zł

    Swoją drogą to może jakiś falownik na 12 lub 24V i odpowiednio duży
    akumulator,
    np. z samochodu ciężarowego czy wózka widłowego. Sa takie o pojemności
    150Ah.
    Wszystko podłaczyć pod normalnego UPS'a, a na styczniku zasilanym z sieci
    zrobić przełanczanie
    zasilania upsa z sieci na napięcie z falownika, tylko chyba nie każdy ups
    będzie chciał wystartować
    z takim zasilaniem, falownik musiałby być dosyć przyzwoity żeby ładną
    sinusoide dawał na wyjsciu.
    Akumulator moglby być ładowany za pomocą standardowego prostownika.
    Nie wiem czy by to zadziałało, ale jakaś logika w tym jest.

    bhk

  • 10. Data: 2009-01-26 12:23:30
    Od: "bhk" <bkot@_USUN_polsoft.pl>

    Użytkownik <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Mam staruszka UPS i podpięte 2 akumulatory takie od BUSA i działa,
    > podpięte PC monitor LCD drukarka HP najdłużej testowany około 3 godz.

    Tak z ciekawości to jak masz rozwiązane ładowanie tego ustrojstwa?
    Bo normalnie to ups ma aku żelowe, a te sie troche inaczej ładuje poza tym
    to chyba nie te prądy, żeby takie dwa aku z busa w rozsądnym czasie sie
    naładowały.

    bhk