  • 21. Data: 2012-06-18 10:19:29
    Temat: Re: router athlon xp 2600+ vs. atom D2500 - wydajność?
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2012-06-17 14:48, BartekK pisze:

    > Jeśli nie użyjesz RAID "biosowego" (realnie to czipsetowo-softwarowy,
    > dla windows itp), tylko ustawisz dyski w trybie ahci, to _są_ _hotswap_
    > - bez problemu można dyski (poza systemowym) hotswapować, próbowałem na
    > win2008server i po wsadzeniu nowego wyskakuje tylko info o nowym
    > sprzęcie i po chwili dysk jest użyteczny. Czyli jest ok. Ale jeśli
    > liczysz że dostaniesz info "dysk w raid sie sypie, wymień" i hotswapowo
    > go podmienisz i się samo raid odbuduje... to niestety, chyba niezbyt, a
    > jak już to jak sobie sam zrobisz, dopiero na poziomie systemu
> [...]

    O taką informację mi chodziło. Dzięki. :)

  • 22. Data: 2012-06-18 10:56:56
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2012-06-18 10:15, RD pisze:

    > Dzięki za odpowiedź. Jeśli chodzi o routery typu WNR3500L z Tomato,
    > czy innym WRT, to niestety odpada. Za dużo miałbym z tym zabawy, w
    > dodatku ogranicza mnie w paru kwestiach.

    Jako router do małej sieci to Netgear WNR3500L z ostatnimi dystrybucjami
    Tomato np. od RAF to jest raczej wszystkomający.
    http://victek.is-a-geek.com/tomatoen.html
    Chyba że chcesz jakieś dodatkowe specjalne serwery/usługi/procesy
    uruchamiać(co też jest przeważnie możliwe ale rzeczywiście bywa kłopotliwe).

    miab

  • 23. Data: 2012-06-18 13:01:27
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2012-06-18 10:56, miab pisze:

> [...]
    > Chyba że chcesz jakieś dodatkowe specjalne serwery/usługi/procesy
    > uruchamiać(co też jest przeważnie możliwe ale rzeczywiście bywa

    Nie wiem, co dla piszących tutaj oznacza mała sieć - piszę o sieci do
    100, czy 200 hostów. Ruch zwykle (np. teraz) 44137,4 kbits/sec / 6354,0
    packets/sec, chociaż bywa więcej - do 100mbit/s. Z pudełkowymi
    rozwiązaniami raczej nie poszaleję (póki co). :)

    Oprócz routingu, faktycznie mam kilka usług uruchomionych.

  • 24. Data: 2012-06-18 13:41:16
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2012-06-18 13:01, RD pisze:

> [...]
    > rozwiązaniami raczej nie poszaleję (póki co). :)
    >
    > Oprócz routingu, faktycznie mam kilka usług uruchomionych.

    Mała to raczej tak z dobrych pare razy mniejsza.
    Dla twojej to rzeczywiście za słaby ten routerek.

    miab

  • 25. Data: 2012-06-18 16:24:42
    Od: AnonimGall <n...@p...com>

> [...]
    > rozwiązaniami raczej nie poszaleję (póki co). :)
    >
    > Oprócz routingu, faktycznie mam kilka usług uruchomionych.

    Pomysl o jakis Routerze np z serii mikrotikowych, ewentualnie jakis WRAP
    na x86.

  • 26. Data: 2012-06-19 11:36:16
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-06-18 10:18, RD pisze:

    > Informacji:-), czy nie ma problemów sprzęt=>dystrybucja, np. przy
    > jajku dystrybucyjnym. Plug-n-play?
    Z linuksami "prawdziwymi" nigdy nie miałem problemów.

    Problemy występują (u mnie! w sieci mało info o tym błędzie, jak już
    ktoś pyta to ludzie przeważnie piszą "u mnie działa") niestety z VMware
    ESXi, 4.x mało, 5.0/5.1 dużo... Niestabilny system, czasem nawet podczas
    wgrywania vmware z cd, "purpurowy ekran śmierci" itp. a czasem działa
    kilka tygodni, z kilkoma VM hostowanymi, i ani razu się nie wywali.
    Sprawdzone na 4szt tych serwerów, z różnymi pamięciami, ustawieniami. Aż
    w końcu znalazłem 5.0_U1_Mar_2012_ESXi_HD-USB-SDImgeInstlr_Z7550-00352
    image, i na tym działa stabilnie od jakichś 2 miesięcy ;)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173