  • 121. Data: 2015-05-11 13:25:39
    Temat: Re: rondo
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:17dd1da0-8cd0-4b59-af42-1d8113ae9c5d@go
    oglegroups.com...

    A to jakie jest ?
    https://www.google.pl/maps/@51.0517027,16.9646038,25
    2m/data=!3m1!1e3

    fakt, ze sensu w tym malo ...

    J.

  • 122. Data: 2015-05-11 14:56:48
    Temat: Re: rondo kolizja
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-11 12:39, p...@g...com wrote:
    > -- Toż piszę, że głupio wyszło, ale jednak nasz wątkotwórca winny spowodowania
    kolizji nie jest (przynajmniej nie w sensie prawnym).

    > no wreszcie :-)

    Co no wreszcie - chyba mnie z kimś pomyliłeś:P

    > --Od siebie dodam tylko, że niestety nie jest.
    >
    > nie podzielam Twojego zalu ...

    Ja tam uważam, że jednak lepiej by było jakby winnym był ten, kto
    rzeczywiście do kolizji doprowadził - w tym przypadku masz kolesia,
    który jedzie jak najbardziej prawidłowo, a tu mu się ktoś nieprawidłowo
    wpieprza z sąsiedniego pasa. _Przypadkiem_, bo przecież nie w zamyśle
    twórców prawa ani projektanta ronda z przepisów wynika, że pirat jednak
    miał pierwszeństwo. A jednak moim zdaniem on powinien być uznany winnym,
    bo był _rzeczywistym_ sprawcą kolizji.

    Dotyczy to również wpyprzedzających na skrzyżowaniach i walących w
    skręcających w lewo z tego samego kierunku (jak słynni policjanci w
    Zambrowie) - BTW tam sąd uznał skręcającego kolesia za niewinnego, co
    pewnie nie kończy sprawy. itp.

    Innymi słowy IMHO prawo powinno chronić jadących prawidłowo, a winnymi
    uznawać tych, którzy rzeczywiście swoim zachowaniem spowodowali kolizję.

    Shrek.

  • 123. Data: 2015-05-11 15:33:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kolepoli" napisał w wiadomości grup
    >https://www.google.pl/maps/@51.4275733,21.1500434,1
    58m/data=!3m1!1e3
    >Piękne rondo turbinowe, dobrze zorganizowane, gwarantuje max
    >przepustowość
    >w każdym kierunku, no chyba że znajdzie się łamaga jeżdżący dookoła
    >po pasie zewnętrznym to wtedy będzie hamował ruch.

    No, ciekaw jestem jak to wyglada w praktyce, bo rownie dobrze mozna
    napisac ze gwarantuje korki z kazdego kierunku :)

    Przy wjezdzie z lewego pasa trzeba przeciac dwa pasy ruchu.
    Przy wjezdzie z prawego w zasadzie tez, chyba ze chce sie zjechac na
    najblizszym zjezdzie.

    Gwarantowane kolizje ... czy jednak przyklad z zycia pokazuje ze i
    tego mozna sie nauczyc ?
    No i gwarantowane korki przy wiekszym natezeniu ruchu.

    Inny przypadek kolizji mamy opisany w niniejszym watku ... i cos mi
    sie widzi, ze to moze dlugo w sadzie sie rozstrzygac :-)

    Zreszta jak na moj gust ronda wielopasowe nie maja sensu - one sie
    nadaja do malego ruchu, przy malym wystarczy jeden pas :-)

    No chyba ze dodatkowo swiatla postawic i sterowac.

    J.

  • 124. Data: 2015-05-11 15:37:01
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 11 maja 2015 13:25:42 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
> [...]

    Zjazdy mają jeden pas ruchu. Oznakowanie logiczne do takiej sytuacji. Nawet przy
    braku oznakowania inne przepisy nie zezwalają na bezpośredni zjazd ze środkowego
    pasa. Tak przy okazji. Pasy nie muszą być oznakowane. Jest tyle pasów ile zmieści się
    samochodów.

  • 125. Data: 2015-05-11 18:14:24
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Zreszta jak na moj gust ronda wielopasowe nie maja sensu - one sie
    > nadaja do malego ruchu, przy malym wystarczy jeden pas :-)

    zdecydowanie tak

    > No chyba ze dodatkowo swiatla postawic i sterowac.

    inż Galas w DC wymyślił osobne światła do skrętu w lewo na rondzie :)
    A gdzieniegdzie nawet zakaz skrętu w lewo

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 126. Data: 2015-05-11 20:36:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 09 May 2015 21:04:50 +0200, Shrek

    > Obstawiam, że jednak będzie nieskuteczna (niestety).

    Będzie skuteczna, tak samo jak jest skuteczna w innych przypadkach.

    "Zajęcie" na skrzyżowaniu pasa wyznaczonego dla innych kierunków niż te z
    których się poruszało i jazda z pasów przed skrzyżowaniem które do jazdy w
    tym kierunku NIE służyły, zaskutkuje orzeczeniem winy.

    Zachodzę nadal w głowę, dlaczego jest to oczywiste w przypadku skrzyżowań
    "klasycznych", jak tu: http://emide.pl/war-d.jpg (bo chyba nie będziesz
    mieć wątpliwości, kto w tej _analogicznej_ sytuacji zawinił) a na okrężnych
    ten prosty fakt urasta do zagadki stulecia.

    --
    Pozdor Myjk

  • 127. Data: 2015-05-12 00:39:03
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    "Stefik" wydumał(a) w wiadomości ID

    > C-12 oznacza, że ruch odbywa się dookoła wyspy i na tym skrzyżowaniu
    > kto chce to może jeździć dookoła wyspy.

    I kto ma pierwszeństwo w przypadku zmiany kierunku w/w czyli jazdy zgodnie z
    C-12? Ten który jeździ w kółko czy ten co zmienia kierunek jazdy, zjeżdżając z
    ronda?

    --
    LordBluzg(R)(TM)
    Get out of the road if you want to grow old.

  • 128. Data: 2015-05-12 00:54:09
    Temat: Re: rondo kolizja i insiura...
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    "Myjk" wydumał(a) w wiadomości ID news:1skldpwlwukjs.dlg@myjk.org
    > Fri, 08 May 2015 12:35:41 +0200, LordBluzg(R)
    > Standardowy problem jest taki, że trzeba dzielić jezdnię z takimi tępakami
    > jak ty i mieć oczy dookoła głowy nawet w oczywistych sytuacjach, bo nie zna
    > się dnia ani godziny jak taki jak ty postanowi wprowadzić swoje chore
    > zasady jazdy w życie i rozpieprzyć komuś auto albo pozbawić go zdrowia.

    Zgadzam się ale do momentu NIEROZUMIENIA prostych przepisów PORD przez ciebie,
    który nie mając pojęcia o tych przepisach, wjeżdża na rondo UNIKAJĄC kolizji
    tylko dlatego że przepisów nie rozumie :]

    > Oczywiście nie piję tutaj do autora, bo On rozumie swój błąd, przyznał się
    > do tego błędu, i to się ceni. Wyciagnie wnioski i następnym razem nawet
    > jeśli na szybko będzie chciał naprawić swój błąd ustawienia się do manewru,
    > zrobi to ostrożniej. Dla swojego dobra i innych. Taka to róznica między
    > człowiekiem myślącym a tępakiem takim jak ty, który w sytuacji oczywistej
    > będzie udowadniał swoją "niewinność" za wszelką cenę, robiąc problemy
    > człowiekowi który jechał jak przepisy przykazały.

    Jak wykazałem, przepisów nie rozumiesz ale dupę swoją i innych chronisz. Też
    dobrze :)ale do czasu...

    > Zatem, standardowo, EOT misielku.

    Zawsze spiedralasz jak ci się argumenty z dupy kończą :)

  • 129. Data: 2015-05-12 08:11:37
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 11 May 2015 20:36:58 +0200
    Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > a na okrężnych
    > ten prosty fakt urasta do zagadki stulecia.

    Ale to Ty robisz z tego problem. To Ty stosujesz inne zasady poruszania się po
    skrzyżowaniu oznaczonym C-12 jeśli jest małe, a inne jeśli jest duże, lub co gorsza
    jest placem. To ty starasz się uzależnić pierwszeńśtwo od tego kto pierwszy znalazł
    się na rondzie, a nie kto stoi na jakim pasie itd.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 130. Data: 2015-05-12 08:24:04
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 11 May 2015 16:14:24 +0000 (UTC)
    masti <g...@t...hell> wrote:

    > inż Galas w DC wymyślił osobne światła do skrętu w lewo na rondzie :)
    > A gdzieniegdzie nawet zakaz skrętu w lewo

    A wszystko przez to, że zgodnie z definicją C12 stawiają wszędzie gdzie jest wyspa,
    mimo iż faktycznym rondem, czyli skrzyżowaniem gdzie wszystkie pasy na obwiedni
    biegną po okręgu to nie jest. Może jakby na takich skrzyżowaniach C12 zastąpić jakąś
    formą F7, lub załatwić innymi znakami, to niektórzy wreszcie zaczeli by kumać, że
    najważniejsze na takim skrzyżowaniu są pasy i to te pasy które się zajmuje po
    wjechaniu na obwiednię i na takim skrzyżowanniu nalezy stosować się właśnie do tych
    pasów i podstawowych przepisów dotyczących ich zmiany.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń