  • 61. Data: 2015-05-08 14:07:45
    Temat: Re: rondo kolizja
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Stefik,

    Friday, May 8, 2015, 1:09:37 PM, you wrote:

> [...]
    dostal strzala w bok od kolesia ktory zmienial pas
    > Oznakowanie poziome nie daje pierwszenstwa,

    Oznakowanie poziome nakazuje ustąpienie temu, kto już znajduje się na
    pasie, na który zamierzasz wjechać.

    > a znak pionowy

    Błędny znak.

    > i ogólny przepis nakazuje skret w prawo wykonywac z

    Nie ma skrętu - jest jazda zgodnie z oznakowaniem poziomym.

    > pasa jak najblizej prawej krawedzi jezdni. Winni obydwaj.

    Bzdura.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 62. Data: 2015-05-08 14:21:47
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 8 May 2015 14:05:45 +0200
    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Nie skręcał. Jechał zgodnie z przebiegiem pasa. Oznakowanie przed
    > rondem jest niezgodne z oznakowaniem poziomym i jest po prostu błędne.

    Bzdura.
    F-10 nie nadaje Ci pierwszeństwa, tylko informuje Cię o dozwolonych kierunkach
    poruszania się. W trakcie tego poruszania musisz stosować się do innych znaków i
    sygnalizacji, w tym również, a może i przedewszystkim, do znaków poziomych.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 63. Data: 2015-05-08 14:21:51
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 8 May 2015 14:05:45 +0200

  • 64. Data: 2015-05-08 14:27:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello szerszen,

    Friday, May 8, 2015, 2:21:47 PM, you wrote:

    > Bzdura.
    > F-10 nie nadaje Ci pierwszeństwa,

    A czy ja twierdzę, że daje pierwszeństwo? Twierdzę, że jest błędny i
    tyle.

    Gdzie twierdzę coś innego?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 65. Data: 2015-05-08 14:39:17
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 8 May 2015 14:27:28 +0200
    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > A czy ja twierdzę, że daje pierwszeństwo? Twierdzę, że jest błędny i
    > tyle.

    Twierdzić możesz, racji nie masz.

    > Gdzie twierdzę coś innego?

    No więc gdzie jego "błędność"?
    Moszesz na skrzyżowaniu poruszać się zgodnie z tym co prezentuje?
    Możesz.

    Musisz za nim stosować sie do innych znaków, w tym poziomych?
    Musisz.

    Więc w czym problem?

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 66. Data: 2015-05-08 14:46:52
    Temat: Re: rondo ...
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Winni są obydwaj. Gdyby chociaż jeden z nich przestrzegał przepisów
    > to wypadku by nie było.

    Większość sędziów i policjantów cię popiera - z tym że jeden jest winny
    spowodowania kolizji/wypadku, a drugi wyprzedzania w miejscu niedozwolonym.

    Choć rzeczywiście powoli się podobno w sądach zmienia i rozpatrują
    szerzej niż "kto miał pierwszeństwo".

    Shrek.

  • 67. Data: 2015-05-08 14:50:18
    Temat: Re: rondo kolizja i insiura...
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-08 13:15, J.F. wrote:

    > No to teraz mala zagadka - jak sie ma samochod na prawym pasie
    > warszawskiej, ktory chce pojechac prosto, na prawy pas ronda, w stosunku
    > do samochodu na lewym pasie warszawskiej, ktory nie chce pojechac na
    > lewy, wewnetrzny pas ronda, tylko zbacza w prawo ...

    Szczerze mówiąc nie wiem - ale obstawiam, że zależy od prawnika... i
    pozycji samochodów w monencie kolizji z dokładnością do kilkunastu
    centymetrów.

    Shrek.

  • 68. Data: 2015-05-08 14:55:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-08 12:12, Myjk wrote:

    > Nie jest niczemu winien.

    No właśnie taka głupia sprawa, że jest...

    > Jechał jak należy w tej sytuacji.

    Dlatego właśnie głupia sprawa - tak, koleś jechał prawidłowo, tak
    przedpisca poczynił fuckup i pojechał nieprawidłowo. Problem w tym, ze
    to nie zwalnia prawidłowo jadącego kolesia od ustąpienia pierwszeństwa
    naszemu koledze, który chwilowo robi za pirata drogowego.

    Dlatego głupia sprawa - koleś niczemu nie winien, przedpiśca uważa się
    za winnego (i moralnie jest). A wyjdzie na to, że właśnie ten jadący
    prawidłowo jest winien. Bez sensu, ale tak to jest z wymiarem
    sprawiedliwości (który nawet oficjalnie się przyznaje, że jest od
    przestrzegania prawa, a nie żadnej sprawiedliwości).

    Shrek.

  • 69. Data: 2015-05-08 15:21:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 8 May 2015 13:58:14 +0200, szerszen

    > oczywiście, nie jestem wróżką

    Jeśli już, to nie umiesz czytać ze zrozumieniem, bo wszystko zostało
    napisane kto jak jechał i jakie znaki widział i jakie go obowiązywały. Ale
    widać to nie wystarczy.

    --
    Pozdor Myjk

  • 70. Data: 2015-05-08 15:31:56
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 8 May 2015 13:58:36 +0200, szerszen

    > A na co to ma byc dowód?

    Żeby nie słuchać się "mądrych" rad nakazujących trzymać się sztywno
    oznakowania poziomego na skrzyżowaniach, bo to rzekomo gwarantuje
    prawidłową i bezpieczeną jazdę. Otóż jak widać na powyższym załączniku, nie
    gwaranuje, i powstają do tego jakieś dziwne teorie odnośnie winy osób,
    które winne nie są.

    Pasy na skrzyżowaniu nie są obowiązujące dla WSZYSTKICH. Należy się nimi
    kierować w zależności od kierunków z jakich się porusza i ew. w jakim
    kierunku się jedzie w nieodłącznym powiązaniu z tym co mówią znaki pionowe
    i poziome przed tym skrzyżowaniem.

    --
    Pozdor Myjk