  • 111. Data: 2015-05-11 09:32:00
    Temat: Re: rondo kolizja
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Sun, 10 May 2015 12:20:58 +0200
    "Kolepoli" <f...@t...pl> wrote:

    > Co ty p.....sz. Jadący prawym pasem cały czas jechał prawym pasem.

    W takim razie chyba na inne rondo patrzymy ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 112. Data: 2015-05-11 09:32:33
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Sun, 10 May 2015 14:06:00 +0200
    "Kolepoli" <f...@t...pl> wrote:

    > Rondo Warszawska -Czarnieckiego - Żółkiewskiego.
    > Co ci nie pasuje ?

    Wymalowane pasy, które nijak nie przystają do Twojej teorii.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 113. Data: 2015-05-11 11:49:19
    Temat: Re: rondo
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 11 maja 2015 04:37:58 UTC+2 użytkownik Kolepoli napisał:
    > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    ps.com...
> [...]
    ps.com...
> [...]
    po zewnętrznym przywali zjeżdżającemu z

    wewnętrznym pasie ronda przywali objeżdżającemu rondo po pasie > zewnętrznym?

    próbował objechać po nim rondo.

    > Na rondzie turbinowym używanie określenia pas zewnętrzny/wewnętrzny utrudnia
    > opis sytuacji, bo te pasy są nieoznaczone i jednocześnie kojarzone są z rondem
    > zwykłym/nieturbinowym. Pierwszeństwo łatwiej jest ustalić używając pojęć pas
    prawy/lewy.

    Niech ci będzie że prawy i lewy. Szczegół bez znaczenia. Piszesz `rondo turbinowe i
    zwykłe. Czym różni się rondo zwykle od turbinowego? Chodzi o ronda mające więcej niż
    jeden pas ruchu.

  • 114. Data: 2015-05-11 12:06:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kolepoli" napisał w wiadomości grup

    >Na rondzie turbinowym używanie określenia pas zewnętrzny/wewnętrzny
    >utrudnia
    >opis sytuacji, bo te pasy są nieoznaczone i jednocześnie kojarzone są
    >z rondem

    jesli sa nieoznaczone, to jest to rondo zwykle.
    To wlasnie sposob wyznaczenia pasow robi nam z niego turbinowe :-)

    >zwykłym/nieturbinowym. Pierwszeństwo łatwiej jest ustalić używając
    >pojęć pas prawy/lewy.

    Ale w prawdziwym turbinowym pas lewy staje sie prawy :-)

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Rondo_turbinowe

    J.

  • 115. Data: 2015-05-11 12:15:34
    Od: "Kolepoli" <f...@t...pl>

    ps.com...
> [...]

    zwykłe. Czym różni się rondo zwykle od
    > turbinowego? Chodzi o ronda mające więcej niż jeden pas ruchu.

    Rondo zwykłe to takie gdzie oznaczone lub nieoznaczone pasy ruchu biegną wokół wyspy,
    czyli są pierścieniami wokół wyspy.
    Rondo turbinowe to takie na którym oznaczone pasy ruchu z ronda prowadzą w ulicę
    odchodzącą
    od ronda.

  • 116. Data: 2015-05-11 12:39:40
    Od: p...@g...com

    -- Toż piszę, że głupio wyszło, ale jednak nasz wątkotwórca winny spowodowania
    kolizji nie jest (przynajmniej nie w sensie prawnym).

    no wreszcie :-)

    --Od siebie dodam tylko, że niestety nie jest.

    nie podzielam Twojego zalu ... jesli zakladac ze na pms poziom znajomosci PORD jest o
    jakis (spory) % wyzszy niz dajmy to kierowcy Kowalskiego to po drogach krazy jakies
    kilkaset tysiecy ludzi ktorzy sa po prostu niebezpieczni :-) jesli choc jeden z nich
    sie ogarnie i pomysli nastepny razem zanim zmieni pas to juz efekt tej dyskusji
    bedzie wymierny ... niniejszym moje podziekowania pablo46 za naswietlenie tematu

    P.

  • 117. Data: 2015-05-11 12:41:01
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 11 maja 2015 12:15:54 UTC+2 użytkownik Kolepoli napisał:
> [...]
    > czyli są pierścieniami wokół wyspy.
    > Rondo turbinowe to takie na którym oznaczone pasy ruchu z ronda prowadzą w ulicę

    A jeśli na przykład wskutek opadów śniegu oznakowanie stanie się na chwilę
    niewidoczne to rondo turbinowe stanie się na ten czas rondem zwykłym?

  • 118. Data: 2015-05-11 12:44:45
    Od: masti <g...@t...hell>

    k...@g...com wrote:

> [...]
    >
    > A jeśli na przykład wskutek opadów śniegu oznakowanie stanie się na chwilę
    niewidoczne to rondo turbinowe stanie się na ten czas rondem zwykłym?

    nie. tak samo jak na drodze krzywe pasy ruchu nie staną się proste

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 119. Data: 2015-05-11 13:04:14
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 11 maja 2015 12:45:52 UTC+2 użytkownik masti napisał:

> [...]

    > mst <at> gazeta <.> pl
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    > -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

    To może nie ma innych rond o więcej niż jednym pasie ruchu niż turbinowe?

  • 120. Data: 2015-05-11 13:19:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    napisał:

    >A jeśli na przykład wskutek opadów śniegu oznakowanie stanie się na
    >chwilę niewidoczne to rondo turbinowe stanie się na ten czas rondem
    >zwykłym?

    Dla jednych sie staje, dla innych nie.

    A wtedy lepiej miec pod reka aparat, dla udokumentowania miejsca
    kolizji :-)

    J.