  • 351. Data: 2015-05-25 10:38:49
    Temat: Re: rondo
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 21 May 2015 01:00:50 +0200
    LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:

    > No nie, podawałem zapis że ZNAK ma jeden kierunek a tutaj nie ma bo na lewym pasie
    są DWA kierunki :)

    Ale jakie to ma znaczenie w kontekście tego, że P8 i tak zwalnia cię z tego przepisu?

    > Zwyczajnie proste. Jak zajmiesz pas LEWY, to obowiązują Ciebie znaki na lewym czyli
    możesz sobioe "zachcieć" jechać w lewo (jak ci na filmie). Pas PRAWY nakazuje Ci
    jazdę prosto a ty olewwasz znak i sobie skręcasz z WYZNACZONEGO PASA w lewo na lewy
    pas :)

    Nie skręcam, zmieniam pas. Pokaż mi paragraf zabraniający zmiany pasa przy P8?

    > Nagle włączasz kierunowskaz (bo MUSISZ) na prawym pasie, odbijasz w LEWO z
    wyznaczonego pasa a póżniej przekraczając linię "przerywaną",

    Wolno mi zmienić pas, bo nic mi tego nie zabrania, a już na pewno nie P8. A teraz
    udowodnij mi że linia przerywana nie jest dla mnie. W tej kwesti jednak jesteś duchem
    świętym i wiesz jaka idea przyświecała zarządcy drogi?

    > A to jest SKRZYŻOWANIE PASÓW RUCHU? Jeśli tak, to chyba jestem ślepy :>

    A jakie to ma zanczenie w kwestii P8. To ty starasz się na siłę udowodnić na
    podstawie definicji jego, że zabrania mi to zmianę pasa. Więc czekam na twarde
    dowody, że tak jest.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 352. Data: 2015-05-26 00:03:41
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    "szerszen" wydumał(a) w wiadomości ID
    > Ale jakie to ma znaczenie w kontekście tego, że P8 i tak zwalnia cię z tego
    > przepisu?

    F10 też? Może spójrz na taryfikator? 250zł :)

    Link: http://www.mmsilesia.pl/artykul/aktualny-taryfikator
    -mandatow-i-punktow-karnych-2014-cennik,3228617,art,
    t,id,tm.html

    "Niestosowanie się do znaku F-10 ,,kierunki na pasach ruchu" oraz ,,P-8a, P-8b lub
    P-8c" - 250 złotych, 5 pkt."

    > Nie skręcam, zmieniam pas. Pokaż mi paragraf zabraniający zmiany pasa przy P8?

    Paragrafu ci ne podam, bo go nie ma ale mogę zalinkować do nieprzestrzegania WARNINGU
    F-10, który się odnosi później do P-8 i ukarania przez policję.

> [...]
    > udowodnij mi że linia przerywana nie jest dla mnie. W tej kwesti jednak jesteś
    > duchem świętym i wiesz jaka idea przyświecała zarządcy drogi?

    Raczej zdrowemu rozsądkowi. Skoro masz OBOWIĄZEK zajęcia prawego pasa, to po jakiego
    grzyba chcesz na lewy, skoro masz OBOWIĄZEK?

    > A jakie to ma zanczenie w kwestii P8. To ty starasz się na siłę udowodnić na
    > podstawie definicji jego, że zabrania mi to zmianę pasa. Więc czekam na twarde
    > dowody, że tak jest.

    Od lat, przyjęło się że nie należy stwarzać sytuacji zagrożeń i na skrzyżowaniu nie
    zmienia się pasów WYZNACZONYCH najpierw F-10 o póżniej P-8. Masz taką gorącą potrzebę
    żeby mykać z prawa na lewo, na odcinku 5 metrów, stwarzając zagrożenie? Nie możesz
    sobie zmienić pasa 20 metrów dalej, zupełnie bezkolizyjnie? Podałem Ci podstawę
    ukarania, gdybyś się spierał. Jak jesteś mnądrzejszy od policjanta i sądu, który bez
    problemu wykaże Tobie że powodujesz zagrożenie, to się bij :)...Będziesz miał kilka
    odwołań i orzeczeń bezobsługowo, znaczy zaocznie, to się upieraj :)

    --
    LordBluzg(R)(TM)
    Get out of the road if you want to grow old.(EUR(TM))

  • 353. Data: 2015-05-26 09:50:59
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 26 May 2015 00:03:41 +0200
    LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:

    > "Niestosowanie się do znaku F-10 ,,kierunki na pasach ruchu"

    Kierunki, zarówno F10, jak i P8 nakazuje Ci jazdę w kierunku który pokazuje strzałka,
    jednak nie zabrania Ci zmiany pasa, jeśli pomiędzy pasami jest linia przerywana.
    Koniec i kropka.

    > Paragrafu ci ne podam, bo go nie ma ale mogę zalinkować do nieprzestrzegania
    WARNINGU F-10, który się odnosi później do P-8 i ukarania przez policję.

    Ukarania za zmianę pasa, czy za jazdę w kierunku niezgodnym ze znakiem?

    > Raczej zdrowemu rozsądkowi. Skoro masz OBOWIĄZEK zajęcia prawego pasa, to po
    jakiego grzyba chcesz na lewy, skoro masz OBOWIĄZEK?

    Zdrowy rozsądek a przepisy na podstawie których chcesz komuś czegoś zakazywać to dwie
    osobne sprawy. Obowiązek mam pojechać w okreśłonym kierunki z określonego pasa, ale
    zawsze mogę się pomylić i jeśłi "konstrukcja" drogi/skrzyżowania mi to umożliwia i
    swoim manewrem nie wprowadzam niebezpieczeństwa, czy utrudnień, to nie widzę powodu,
    dla którego miałbym kontynuować jazdę w niewłaściwy dla mnie sposób, jeśli przepisy
    mi tego nie zabraniają/nakazują.

> [...]
    żeby mykać z prawa na lewo, na odcinku 5 metrów, stwarzając zagrożenie?

    A kto mói o zagrożeniu? To ty sobie to dopowiadasz. Na C12 i zwykłych z ruchem
    kierowanym mogę nawet wyprzedzać. Nawet cofać mogę jeśli nie wprowadzam zagrożenia
    czy utrudnień. Więc i zmienić pas też mogę, bo nic mi tego nie zabrania, pod rygorem
    oczywiście nie wprowadzania zagrożenia czy utrudnień.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 354. Data: 2015-05-27 00:26:50
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    > Kierunki, zarówno F10, jak i P8 nakazuje Ci jazdę w kierunku który pokazuje
    > strzałka, jednak nie zabrania Ci zmiany pasa, jeśli pomiędzy pasami jest linia
    > przerywana. Koniec i kropka.

    Ale zmieniasz na pas, na którym obowiązuje P-8a,b a to już inny znak. (na naszym
    rondzie)

    > Ukarania za zmianę pasa, czy za jazdę w kierunku niezgodnym ze znakiem?

    Za zmianę pasa, na którym obowiązuje znak P-8 na pas na którym obowiązuję P-8a i b
    czyli możliwość zmiany kierunku. To że nie wybierasz zmiany kierunku, jest już
    nieistotne. Zmieniasz sobie znaki a co zatym idzie nie stosujesz się do F-10

    "Wskazuje dozwolone, zgodnie ze strzałkami umieszczonymi na znaku, kierunki jazdy z
    poszczególnych pasów ruchu.
    Umieszczona na znaku F-10 lub F-11 strzałka zezwalająca na skręcanie w lewo ze
    skrajnego lewego pasa ruchu oznacza także zezwolenie na zawracanie, chyba że jest to
    zabronione znakiem B-23 lub ruch jest kierowany sygnalizatorem S-3."
    http://moto.money.pl/znaki-drogowe/uzupelniajace/f-1
    0/

    Zmiana pasa jest NIEZGODNA z kierunkiem ruchu, skoro zjeżdzasz na równoległy pas,
    który ma inny kierunek niż obowazujący na opuszczanym pasie.

> [...]
    > czy utrudnień. Więc i zmienić pas też mogę, bo nic mi tego nie zabrania, pod
    > rygorem oczywiście nie wprowadzania zagrożenia czy utrudnień.

    "Znak drogowy F-10 oznaczający "kierunki na pasach ruchu" został uregulowany w
    przepisach prawnych, a szczególnie w Rozporządzeniu Ministrów Infrastruktury oraz
    Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i
    sygnałów drogowych. Znak ten należy do kategorii: znaki uzupełniające i ma na celu
    poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego."

    Rozumiesz chyba słowo "poprawa"?

  • 355. Data: 2015-05-27 15:31:10
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 27 May 2015 00:26:50 +0200
    LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:

    > Ale zmieniasz na pas, na którym obowiązuje P-8a,b a to już inny znak. (na naszym
    rondzie)

    Ale to nie ma znaczenia. Strzałka czy to pionowa czy pozioma dotyczy tylko JAZDY Z
    TEGO PASA, nie zabrania Ci go zmienić.

    > Za zmianę pasa,

    No to dawaj, czekam.

    > Rozumiesz chyba słowo "poprawa"?

    Rozumiem i nijak się to ma do zakazu zmiany pasa po minięciu F10, przykłąd już Ci
    podałem. To zacząłeś brnąć w to, że to nie skrzyżowania, czym sam udowodniłeś, że ani
    F10, ani P8 nie zabraniają zmiany pasa. Zatem nadal nie mogę się doczekać, z czego
    ten zakaz ma według Ciebie wynikać.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 356. Data: 2015-05-27 16:21:21
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-27 o 15:31, szerszen pisze:

    > Ale to nie ma znaczenia.

    Jak nie ma znaczenia? Czyli w dupę można sobie wsadzić przepisy, bo na
    sąsiednim pasie (jak już wjedziesz) to NIC ci nie zabrania zmiany
    kierunku. Znak P-8 a,b ma dwa kierunki i w ten sposób możesz sobie
    objechać rondo. Stosując Twoje rozumowanie wynika że strzałki i znaki
    można sobie wsadzić w dupę...bo znalazłeś "dziurę" :>

    --
    LordBluzg(R)
    Get out of the road if you want to grow old.

  • 357. Data: 2015-05-28 07:26:20
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 27 May 2015 16:21:21 +0200
    LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:

    > Jak nie ma znaczenia?

    No właśnie nie, zego nie pojmujesz.

    > Czyli w dupę można sobie wsadzić przepisy, bo na
    > sąsiednim pasie (jak już wjedziesz) to NIC ci nie zabrania zmiany
    > kierunku.

    A kiedy wreszcie do Ciebie dotrze, że F10 i P8 DOTYCZĄ TYLKO PASA DO KTÓREGO SĄ
    PRZYPISANE.
    Jadąc konkretnym pasem MUSISZ jechać w kierunku określonym strzałką i tyle, ale pas
    możesz zmienić. Strzałka z tych znaków nie przyszpila ciebie do pasa, tylko nakazuje
    poruszanie się Z NIEGO W KIERUNKU OKREŚLONYM STRZAŁKĄ.

    > Znak P-8 a,b ma dwa kierunki i w ten sposób możesz sobie
    > objechać rondo. Stosując Twoje rozumowanie wynika że strzałki i znaki
    > można sobie wsadzić w dupę...bo znalazłeś "dziurę" :>

    Ok, ponowię pytanie, bo najwyraźniej nie kumasz.

    Przykład http://tnij.org/m4qe6x7. Poruszam się dajmy na to prawym pasem, mijam
    widoczny F10. Czy jak go minę mogę zmienić pas na środkowy, czy nie mogę. Tak, czy
    nie?

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 358. Data: 2015-05-28 11:12:29
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-28 o 07:26, szerszen pisze:

> [...]
    możesz zmienić. Strzałka z tych znaków nie przyszpila ciebie do pasa, tylko nakazuje
    poruszanie się Z NIEGO W KIERUNKU OKREŚLONYM STRZAŁKĄ.

    Zgadzam się, do momentu jeśli jest to droga jednokierunkowa bez
    MOŻLIWOŚCI zmiany kierunku. Na skrzyżowaniu jest już inaczej. To co
    chcesz zrobić, czyli zmienić pas na inny, który ma mozliwość zmiany
    KIERUNKU (bo ma) jest niedozwolone. W przepisach ogólnych jest to
    wyraźnie opisane gdzie można zmieniac pasy a gdzie nie można.

> [...]
    widoczny F10. Czy jak go minę mogę zmienić pas na środkowy, czy nie mogę. Tak, czy

    Jeszcze raz. To nie jest skrzyżowanie. To jest droga jednokierunkowa i
    tutaj możesz zmienić pas.

    Wracając do naszego "ronda". Odwal taki numer na egzaminie i masz jak w
    banku że nie zdałeś. W przypadku obecnosci policji, dostaniesz 250zł i
    poleci jeszcze z art 97. Jest bardzo dużo miejsc, gdzie ściśle przepisy
    nie zabraniają czegoś ale wykonywanie manewru zakłóca porządek ruchu.
    Czy "palenie laczków" lub drift w obrębie JEDNEGO pasa może być ukarany
    mandatem? Przeciez nie ma jednoznacznie brzmiącego przepisu że tego
    robić nie wolno.
    --
    LordBluzg(R)
    Get out of the road if you want to grow old.

  • 359. Data: 2015-05-28 13:12:49
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 28 May 2015 11:12:29 +0200
    LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:

> [...]
    > KIERUNKU (bo ma) jest niedozwolone. W przepisach ogólnych jest to
    > wyraźnie opisane gdzie można zmieniac pasy a gdzie nie można.

    No to podaj wreszcie ten przepis, który zabrania mi zmienić pas na skrzyżowaniu.
    Czekam i doczekać się nie mogę.
    Najpierw czepiasz się F10 i P8 i bronisz jak zakonnica cnoty tezy, że one
    niepozwalają na zmianę pasa, teraz jednak wycofujesz się rakiem i okazuje, że nie
    one, a skrzyżowanie tego zabrania. Więc słucham, jaki przepis zabrania mi zmiany pasa
    na skrzyżowaniu?

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 360. Data: 2015-05-28 13:45:19
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-28 o 13:12, szerszen pisze:

> [...]
    one, a skrzyżowanie tego zabrania. Więc słucham, jaki przepis zabrania mi zmiany pasa

    http://prawo.money.pl/kodeks/drogowy/dzial-ii-ruch-d
    rogowy/rozdzial-5-porzadek-i-bezpieczenstwo-ruchu-na
    -drogach/art-45

    art 45.1 pkt 4

    --
    LordBluzg(R)
    Get out of the road if you want to grow old.