  • 251. Data: 2015-05-15 08:21:58
    Temat: Re: rondo
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 13 May 2015 18:28:02 +0200
    <3...@...182802.invalid> (Tom N) wrote:

    > "Na rondzie skręcamy tylko w prawo" -- cytat z policjanta na początku filmu,
    > następnie znak zakazu skrętu w lewo z tabliczką nie dotyczy ZTM.

    Powtórzę aż do znudzenia. Problem z Tobą i Tobie podobnymi np. Myjkiem jest taki, że
    widzicie tylko C12, który tak na prawdę niewiele wnosi do tematu. Zatem zapamiętaj
    moje słowa PATRZ NA WYMALOWANE PASY i naucz się odróżniać "rondo" czyli skrzyżowanie
    o faktycznym ruchu okrężnym, gdzie można jeździć do okoła i skręca się TYLKO W PRAWO
    zjeżdżając z niego, od skrzyżowania dróg dwujezdniowych, z wyspą po środku,
    oznaczonego C12, na którym może być własnie ustawiony B21.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 252. Data: 2015-05-15 08:26:03
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 13 May 2015 19:11:10 +0200
    LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:

    > Ależ daje.

    Ależ nie, po wjechaniu na "rondo" masz poruszać się wyznaooznymi pasami i stosować do
    odpowiednich przepisów dotyczących poruszania się nimi i ich zmiany. To że masz
    strzałkę "na wprost" na srodkowym pasie wjeżdząjąc na Babke, nie oznacza, że możesz
    go zmienić na skrzyżowaniu "jadąc prosto" nie ustępując pierwszeństwa temu co po
    Twojej lewej stronie.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 253. Data: 2015-05-15 08:26:47
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 13 May 2015 17:45:34 +0200
    "Stefik" <d...@t...pl> wrote:

    > Przepisy są identyczne, ale oznakowanie stosowane jest różne, więc pewne przepisy
    > będzie się stosować, a pewne nie będą stosowane.

    Jak masz wymalowane pasy, to stosujesz się do nich i już.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 254. Data: 2015-05-15 08:54:21
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 15 May 2015 08:21:58 +0200, szerszen

    > Powtórzę aż do znudzenia.

    Powtarzać sobie możesz, racji nie masz.

    > Problem z Tobą i Tobie podobnymi np. Myjkiem
    > jest taki, że widzicie tylko C12, który tak
    > na prawdę niewiele wnosi do tematu.

    Widzę znak, oraz widzę obowiązujące mnie znaki, tak poziome jak i pionowe.
    Ty masz klapy na oczach i po wjeździe na skrzyżowanie olewasz to co mówią
    znaki przed skrzyżowaniem, bo wazniejsze są te wymalowane na skrzyżowaniu
    -- choć ciebie nie dotyczą w danym momencie.

    > Zatem zapamiętaj moje słowa PATRZ NA WYMALOWANE PASY

    Już pokazałem jak mogłoby wyglądać jazda wg twojej genialnej teorii wg
    wymalowanych pasów na skrzyżowaniu, to jakoś dziwnym trafem nie dotarło, bo
    rzekomo na zwykłym skrzyżowaniu nagle twoja teoria przestaje obowiązywać.

    > i naucz się odróżniać "rondo" czyli skrzyżowanie
    > o faktycznym ruchu okrężnym, gdzie można jeździć
    > do okoła

    Naucz się w końcu, że ruch okrężny na skrzyżownaiu nie oznacza
    automatycznie, że można jeździć w kółko. Okrężny w tym wypadku oznacza, że
    trzeba coś ominąć (wyspę, plac), literalnie -- nie pojechać prosto (tylko
    po łuku). Tak, można coś okrążyć nie jeżdżąc w KÓŁKO.

    --
    Pozdor Myjk

  • 255. Data: 2015-05-15 09:07:45
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 15 May 2015 08:54:21 +0200
    Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > Powtarzać sobie możesz, racji nie masz.

    To jedynie Twoje, mało znaczące zdanie.

> [...]
    > znaki przed skrzyżowaniem, bo wazniejsze są te wymalowane na skrzyżowaniu
    > -- choć ciebie nie dotyczą w danym momencie.

    Jak najbardziej mnie dotyczą i nie uzależniam, jak Ty, stosowania lub nie przepisów
    od wielkości skrzyżowania.

> [...]
    > rzekomo na zwykłym skrzyżowaniu nagle twoja teoria przestaje obowiązywać.

    Nic nie pokazałeś, miotasz się tylko jak ryba bez wody, próbując coś udowodnić
    wymalownaymi pasami nie dla swojego kierunku ;)

> [...]
    > trzeba coś ominąć (wyspę, plac), literalnie -- nie pojechać prosto (tylko
    > po łuku). Tak, można coś okrążyć nie jeżdżąc w KÓŁKO.

    Widzisz jak bzdużysz, to właśnie pasy wymalowane na obwiedni świadczą o tym co na
    "rondzie" można, a czego nie i jak należy się poruszać. Dopóki tego nie pojmiesz,
    może jednak odpuść sobie jazdę.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 256. Data: 2015-05-15 09:34:05
    Temat: Re: rondo kolizja i insiura...
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2015-05-14 o 18:55, LordBluzg(R) pisze:

    > Właśnie odkryłeś, do czego są GRUPY DYSKUSYJNE :)
    >
    > BRAWO!!!jeden

    Do czego?

  • 257. Data: 2015-05-15 09:37:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 15 May 2015 09:07:45 +0200, szerszen

    > To jedynie Twoje, mało znaczące zdanie.

    Jak się okazuje, nie tylko moje -- więc się tak nie podniecaj.

    > Jak najbardziej mnie dotyczą i nie uzależniam, jak Ty, stosowania lub nie
    > przepisów od wielkości skrzyżowania.

    Nie dotyczą jak widać, bo jak wół jest przed skrzyżowaniem pokazane, że z
    lewego pasa można jechać prosto i w lewo, a ty twierdzisz radośnie, że po
    wjeździe na skrzyżowanie można o tym sobie "zapomnieć" i skręcić nagle w
    prawo, bo rzekomo ma się do tego pas wyznaczony.

    > Nic nie pokazałeś, miotasz się tylko jak ryba bez wody, próbując coś
    > udowodnić wymalownaymi pasami nie dla swojego kierunku ;)

    No brawo jasiu! To po kiego trujesz od paru dni żeby na rondzie trzymać się
    pasów dla *nie* *swojego* kierunku? Możesz już przestać robić ludziom wodę
    z mózgu.

    > Widzisz jak bzdużysz, to właśnie pasy wymalowane na obwiedni świadczą o
    > tym co na "rondzie" można, a czego nie i jak należy się poruszać. Dopóki
    > tego nie pojmiesz, może jednak odpuść sobie jazdę.

    Pasy na KAŻDYM skrzyżowaniu są wymalowane w zależności od wielkości tego
    skrzyżowania albo jego skomplikowania. Jak się te pasy dobiera jest opisane
    w przepisach szczegółowych -- weź i sobie przeczytaj. Dlatego raz ich nie
    ma wcale, innym razem jest oznaczone więcej kierunków, lub inny przebieg.

    Po to ma się głowę na karku, żeby tych pasów używać w zależności od
    kierunku z którego i w którym się kierowca porusza. Twój mózg jest w stanie
    to ogarnać dla "prostego" skrzyżowaia, ale nie jest już w stanie pojąć dla
    "krzywego". Pośrednio dlatego, że dla ciebie rondo to nie skrzyżowanie,
    oczywiście, i na rondzie jest oddzielna droga i oddzielny kierunek więc się
    skręca zawsze w prawo. Co neistety nie ma potwierdzenia w przepisach, ale
    portuć możesz. Zatem swoje "dobre" rady zachowaj lepiej dla siebie,
    ignorancie.

    --
    Pozdor Myjk

  • 258. Data: 2015-05-15 10:56:17
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 15 May 2015 09:37:59 +0200
    Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > Jak się okazuje, nie tylko moje -- więc się tak nie podniecaj.

    Wolę jak wersja przeze mnie preferowana, jest również preferowana przez policję, niż
    grupowego "speca".

> [...]
    > wjeździe na skrzyżowanie można o tym sobie "zapomnieć" i skręcić nagle w
    > prawo, bo rzekomo ma się do tego pas wyznaczony.

    Jak już kilkukrotnie wspominałem F10, czy inne strzałki poziome nie dają Ci
    magicznego pierwszeństwa przy zmianie pasów na skrzyżowaniu. W wątkowej sprawie jeden
    jest winny kolizji z powodu zmiany pasa bez ustąpienia pierwszeństwa, drugi może co
    najwyżej dostać mandat, za niezastosowanie się do F10.

    > No brawo jasiu! To po kiego trujesz od paru dni żeby na rondzie trzymać się
    > pasów dla *nie* *swojego* kierunku? Możesz już przestać robić ludziom wodę
    > z mózgu.

    Właśnie dla swojego kierunku i tego właśnie nie rozumiesz.

    > Po to ma się głowę na karku, żeby tych pasów używać w zależności od
    > kierunku z którego i w którym się kierowca porusza.

    Widzisz, po raz kolejny uzależniasz stosowanie przepisów i pierwszeńśtwa od tego
    skąd, dokąd, kto jedzie, kiedy wjechał i miliona czynników o których nie każdy musi
    wiedzieć.
    Ważne jest gdzie się uczestnicy drogi znajdują i jakie manewry wykonują w danym
    momencie i takie przepisy mają stosować, a nie się domyślać kto, skąd i dokąd i jak
    długo.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 259. Data: 2015-05-15 10:57:36
    Od: "Stefik" <d...@c...pl>

> [...]
    oznacza,
    > że możesz go zmienić na skrzyżowaniu "jadąc prosto" nie ustępując pierwszeństwa

    na rondzie Babka pasy wlotowe i na rondzie
    łączą się i dalej idą wspólnie jako wylotowe. Na części wspólnej
    każdy jest na oznaczonym pasie i przy zmianie pasa ma ustąpić.
    Na rondzie w Radomiu pasy wlotowe nie łączą sie z pasami na rondzie
    tylko pasy wylotowe przecinają pasy wlotowe, czyli jest to skrzyżowanie
    pasów dla różnych kierunków.

  • 260. Data: 2015-05-15 10:57:59
    Temat: Re: rondo Babka.
    Od: "Stefik" <d...@c...pl>

    "Stefik" <d...@t...pl> wrote:

    > Pojazdy jadą PO OBWODZIE ronda, na pewnym odcinku, swoimi pasami

    > Powiem Ci coś w tajemnicy, taka sytuacja występuje na KAŻDYM "rondzie", a że Twoja
    wyobraźnia tego nie ogarnia, bo "rondo"
    > za małe, to przepisów nie obchodzi.
    > szerszeń

    Powiem Ci coś w tajemnicy, taka sytuacja występuje nie na KAŻDYM "rondzie", a że
    Twoja wyobraźnia tego nie ogarnia, bo "rondo" za małe, to przepisów nie obchodzi.