  • 71. Data: 2012-12-07 13:57:52
    Temat: Re: roczny akumulator
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 06 Dec 2012 10:12:00 -0800 osobnik zwany Imiglikos
    napisał:

    > Czy to możliwe że aku kupione rok temu we wrześniu - Centra CC440 nadaje
    > się już na śmietnik?

    tak, mozliwe. Aku jak każde inne urządzenie moze się zepsuć, być źle
    wykonane, źle eksploatowane itd. Gdyby ak nie było nie potrzebowałbys
    gwarancji, nie zastanawiałbyś się ile czasu pożyje i kiedy musisz kupić
    nowy.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 72. Data: 2012-12-07 14:59:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości grup
    >No patrz, uzytkuje w miescie jakis akumulator Bottari z Carrefoura
    >czy jakiegos Auchan, czesto na odcinku paru kilometrow odpalam 2-3-4
    >razy.
    >No i jakos nigdy nie mialem problemu z rozruchem,

    Bo to wszystko zalezy. 4 razy odpalane, ale z tego raz na mrozie, a 3
    razy juz na cieplym silniku. Benzynowym.
    I 4 km, ale w korkach i 30 minut pracy.

    Jak kto ma diesla, grzeje swiece 15 sekund, odpala 6x dziennie, ale z
    przerwami wystarczajacymi na wychlodzenie, a silnik pracuje po 3
    minutki ...

    >Wystarczy zadbac o alternator

    Jak zadbac, poki dobry to dobry, oddawac profilaktycznie na przeglad
    co roku ?

    >i czyste posmarowane klemy.

    no ... w maluchu bym przyznal racje, innym autom jakos to nie dolegalo
    ..

    J.

  • 73. Data: 2012-12-07 18:25:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Ukaniu" <l...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Mój peżot jakoś sobie radzi przy 5-6 min jazdy do i z PKP.

    A Twój peżot to z jakich lat?

  • 74. Data: 2012-12-07 22:18:17
    Od: "ukaniu" <l...@g...pl>

    > A Twój peżot to z jakich lat?

    306 1,6 benzyna rok 2000 z powoli coraz mocniej skrzypiącą belką ;-).
    Na jesień zaczął coś bełkotliwie kręcić więc myślałem, że aku dokonał życia
    ale okazało się, że padły szczotki w rozruszniku (z planetarną przekładnią -
    silniczek z magnesami stałymi jak do wycieraczek), po wymianie znów jest
    git. Fakt że odpala prawie za jednym obrotem więc sporo prądu z aku nie
    zjada.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 75. Data: 2012-12-07 22:56:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "ukaniu" <l...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > 306 1,6 benzyna rok 2000

    Czyli przełożenie na obecną rzeczywistość podobne jak aut z lat 70-tych.

  • 76. Data: 2012-12-07 23:12:17
    Od: Iglo <i...@o...pl>

    Dnia Thu, 6 Dec 2012 22:31:33 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Wiadomo - warszawski bełkot.

    Kompleks Warszawy?

  • 77. Data: 2012-12-08 00:39:03
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-12-06 19:40:58 +0000, "Aleksander" <f...@f...fake> said:

    > "Bydlę" <p...@g...com> wrote in message

    > Hehe - ok, doczytałem, że to nasze "warszawskie" określenie...
    > ... ale "na dworze" to kojarzy mi się ewidentnie "na dworze króla Artura" ;)...
    > ... a "na dworzu", to wiadomo o co chodzi ... :P hehe, ale przyjmuje,
    > tę połajankę ;)

    Pracuję z człowiekiem z Krakowa.
    Wcześniej tylko odnotowywałem, że "dworzu" brzmi dziwnie.
    Zaś ten człowiek sprawił, że teraz muszę to poprawiać u innych.
    :-)))

    --
    Bydlę

  • 78. Data: 2012-12-08 01:21:31
    Od: "ukaniu" <l...@g...pl>

    > Czyli przełożenie na obecną rzeczywistość podobne jak aut z lat 70-tych.

    Czy ja wiem, jeśli alternator podczas mojej podróży starym pugiem i kolegi
    nowym autem jest właściwie zwymiarowny i trzyma napięcie ładowania na
    właściwym poziomie to nie ma znaczenia ile wynoszą potrzeby własne. Stąd
    jedne auta miały alternatory 50A inne 70 a jeszcze inne 100. Zakładam, że
    podczas tej krótkiej podróży silnik ma obroty wyższe niż jałowe i alternator
    może dawać już maksymalny prąd.
    Wtedy w grę wchodziło by tylko zużycie na sam rozruch i możliwości
    wchłonięcia energii przez akumulator przez czas jazdy.
    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 79. Data: 2012-12-08 07:57:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Iglo" <i...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    net...

    > Kompleks Warszawy?

    Coś takiego jest w głowach warsiafiaków, to jedyna nacja, która tak bardzo
    nadużywa tego typu sformułowań.
    Syndrom przeniesienia zapewne.

  • 80. Data: 2012-12-08 07:58:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "ukaniu" <l...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Czy ja wiem, jeśli alternator podczas mojej podróży starym pugiem i kolegi
    > nowym autem jest właściwie zwymiarowny i trzyma napięcie ładowania na
    > właściwym poziomie to nie ma znaczenia ile wynoszą potrzeby własne.

    Za dużo tych "jeśli".