-
1. Data: 2012-12-06 08:11:18
Temat: Tesla S EC
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tak sobie oglądam "test" Tesli S -> http://youtu.be/INaV40Hy66Q i co nie
często sięzdarza, żałuję, że nie mieszkam w US w jakimś ciepłym stanie, bo
już bym to auto zamawiał. Głównie dlatego, że nienawidzę hałasu z silnika
(wiem, dziwny jestem). :P Ale te 400 km za 30 zł (w taryfie nocnej
oczywiście) ;) i 5.6s do setki robi fajne wrażenie.
Niestety w naszych warunkach klimatycznych raczej nie ma szans, aczkolwiek
mnie by spokojnie wystarczył zasięg 200km per dzień. Pytanie tylko jak
siarczyste mrozy (które u nas przecież jednak czasem się zdarzają),
wpłynęłyby na żywotność baterii.
Z drugiej strony możnaby chyba spróbować zamontować webasto... :D
--
Pozdor Myjk
-
2. Data: 2012-12-06 10:26:32
Temat: Re: Tesla S EC
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Myjk,
Thursday, December 6, 2012, 8:11:18 AM, you wrote:
> Tak sobie oglądam "test" Tesli S -> http://youtu.be/INaV40Hy66Q i co nie
> często sięzdarza, żałuję, że nie mieszkam w US w jakimś ciepłym stanie, bo
> już bym to auto zamawiał. Głównie dlatego, że nienawidzę hałasu z silnika
> (wiem, dziwny jestem). :P Ale te 400 km za 30 zł (w taryfie nocnej
> oczywiście) ;) i 5.6s do setki robi fajne wrażenie.
16 godzin ładowania też robi wrażenie? Szukanie hotelu z ładowarką to
sama przyjemność...
> Niestety w naszych warunkach klimatycznych raczej nie ma szans, aczkolwiek
> mnie by spokojnie wystarczył zasięg 200km per dzień. Pytanie tylko jak
> siarczyste mrozy (które u nas przecież jednak czasem się zdarzają),
> wpłynęłyby na żywotność baterii.
> Z drugiej strony możnaby chyba spróbować zamontować webasto... :D
Na LPG, oczywiście.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
3. Data: 2012-12-06 10:38:53
Temat: Re: Tesla S EC
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Thu, 6 Dec 2012 10:26:32 +0100, RoMan Mandziejewicz
> 16 godzin ładowania też robi wrażenie?
Mnie by wystarczyło na codzień 3-4h ze zwykłego gniazdka, bo przejeżdżam
dziennie nie więcej niż 100km. Dalsze wypady oczywiście odpadają -- ale w
ogóle nie brałem tego auta pod uwagę jako auta długodystansowego.
> Szukanie hotelu z ładowarką to sama przyjemność...
Póki co. Ładowanie ze stacji 90kV trwa godzinę.
> Na LPG, oczywiście.
W sumie... ;)
--
Pozdor Myjk
-
4. Data: 2012-12-06 10:57:32
Temat: Re: Tesla S EC
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Thu, 6 Dec 2012 10:38:53 +0100, Myjk
> Ładowanie ze stacji 90kV trwa godzinę.
kW :P
--
Pozdor Myjk
-
5. Data: 2012-12-06 11:34:13
Temat: Re: Tesla S EC
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Myjk,
Thursday, December 6, 2012, 10:38:53 AM, you wrote:
>> 16 godzin ładowania też robi wrażenie?
> Mnie by wystarczyło na codzień 3-4h ze zwykłego gniazdka, bo przejeżdżam
> dziennie nie więcej niż 100km. Dalsze wypady oczywiście odpadają -- ale w
> ogóle nie brałem tego auta pod uwagę jako auta długodystansowego.
>> Szukanie hotelu z ładowarką to sama przyjemność...
> Póki co. Ładowanie ze stacji 90kV trwa godzinę.
Chyba megawoltów...
Jeśli 90kVA i przez godzinę, to z tego wynika, że jazda ze stałą
predkością jakieś 80km/h, żeby te 400km dojechać.
>> Na LPG, oczywiście.
> W sumie... ;)
:)
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
6. Data: 2012-12-06 12:04:42
Temat: Re: Tesla S EC
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Thu, 6 Dec 2012 11:34:13 +0100, RoMan Mandziejewicz
>>> Szukanie hotelu z ładowarką to sama przyjemność...
>> Póki co. Ładowanie ze stacji 90kV trwa godzinę.
> Chyba megawoltów...
Moja skucha. 90 kW było na skrzyni tego "superczardżera". Czas określili na
45 minut.
>>> Na LPG, oczywiście.
>> W sumie... ;)
> :)
Ale tak serio :P to właśnie najbardziej mnie zastanawia skuteczność aku
przy naszych standardowych temperaturach zimowych na poziomie powiedzmy
-10. Nie doczytałem się także na jakiej zasadzie jest chłodzenie (w lato) i
ogrzewanie (w zimie) kabiny. Czy wszystko na sprężarce czy grzałki są na
zimę...
Tu więcej info, w tym ceny (dosyć kosmiczne jak na PL):
http://www.samochodyelektryczne.org/tesla_model_s.ht
m
--
Pozdor Myjk
-
7. Data: 2012-12-06 12:43:07
Temat: Re: Tesla S EC
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Myjk,
Thursday, December 6, 2012, 12:04:42 PM, you wrote:
> Thu, 6 Dec 2012 11:34:13 +0100, RoMan Mandziejewicz
>>>> Szukanie hotelu z ładowarką to sama przyjemność...
>>> Póki co. Ładowanie ze stacji 90kV trwa godzinę.
>> Chyba megawoltów...
> Moja skucha. 90 kW było na skrzyni tego "superczardżera". Czas określili na
> 45 minut.
Znowu megawolty - nie da się pakietu 85kWh naładowac ładowarka 90kW w
45 minut. Raczej w póltorej godziny prawie. Sprawnośc ładowania jest
ponizej 100%
Byle Lanos 1.6 ma bak o pojemności znamionowej 117kWh (w przeliczeniu
na moc silnika 78kW i zużycie paliwa przy mocy maksymalnej na poziomie
32l/h) a przy oszczędnej jeździe zasięg 700+km i czas ładowania jakieś
10 minut łacznie z zaplata i wystawieniem faktury :P
[...]
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
8. Data: 2012-12-06 12:59:06
Temat: Re: Tesla S EC
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 06.12.2012 12:43, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Znowu megawolty - nie da się pakietu 85kWh naładowac ładowarka 90kW w
> 45 minut. Raczej w póltorej godziny prawie. Sprawnośc ładowania jest
> ponizej 100%
Dodatkowo mało kto ma takie przyłącze plus tak szybkie ładowanie pewnie
też znacznie szybciej zużywa akumulatory.
Jeśli już to do codziennych dojazdów trzeba szukać jakąś pochodną Melexa
- mały, lekki i niezbyt szybki.
Co się przekłada na małe wymagania energetyczne, czyli potrzebę
niewielkiego zapasu energii.
-
9. Data: 2012-12-06 23:55:57
Temat: Re: Tesla S EC
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>
Dnia Thu, 6 Dec 2012 08:11:18 +0100, Myjk napisał(a):
> Tak sobie oglądam "test" Tesli S -> http://youtu.be/INaV40Hy66Q i co nie
> często sięzdarza, żałuję, że nie mieszkam w US w jakimś ciepłym stanie, bo
> już bym to auto zamawiał. Głównie dlatego, że nienawidzę hałasu z silnika
> (wiem, dziwny jestem). :P Ale te 400 km za 30 zł (w taryfie nocnej
> oczywiście) ;) i 5.6s do setki robi fajne wrażenie.
Kiedyś już liczyłem (pewnie nawet tu wkleiłem co policzyłem, ale nie mogę
teraz znaleźć) i to się kompletnie nie kalkuluje.
Wyszło że zdecydowanie lepiej kupić sobie spalinowy samochód co to też
będzie w 5.6s przyspieszał, bez upierdliwego ładowania. A po zakupie
zostanie Ci tyle pieniędzy, że te oszczędności z tańszego kilometra w życiu
się nie zwrócą.
Póki to jest to nadal ciekawostka dla tych co gotowi są sporo zapłacić za
fakt bycia "eko".
> Niestety w naszych warunkach klimatycznych raczej nie ma szans, aczkolwiek
> mnie by spokojnie wystarczył zasięg 200km per dzień. Pytanie tylko jak
> siarczyste mrozy (które u nas przecież jednak czasem się zdarzają),
> wpłynęłyby na żywotność baterii.
No tu jest Li-Ion, więc raz że spadek pojemności baterii, a dwa że
eksploatacja takich baterii (głównie chyba chodzi o ładowanie) w mroźnych
warunkach po prostu niszczy tego typu ogniwa.
Danych dotyczących eksploatacji w zimniejszych rejonach nigdzie nie ma
(producent nie podaje), w zimych krajach raczej tego nie sprzedają -
wygląda więc na to że musi być fatalnie...
> Z drugiej strony możnaby chyba spróbować zamontować webasto... :D
Najlepiej piec kaflowy :)
-
10. Data: 2012-12-07 07:12:00
Temat: Re: Tesla S EC
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 6 Dec 2012 08:11:18 +0100, Myjk napisał(a):
> Tak sobie oglądam "test" Tesli S -> http://youtu.be/INaV40Hy66Q i co nie
> często sięzdarza, żałuję, że nie mieszkam w US w jakimś ciepłym stanie, bo
> już bym to auto zamawiał. Głównie dlatego, że nienawidzę hałasu z silnika
> (wiem, dziwny jestem). :P
A jezdziles cichymi autami ?
Bo ja na odwrot - lubie jak silnik slysze. Halasowac nie musi, ale tak
kompletnie cichy ... czegos mi brakuje :-)
J.