  • 1. Data: 2009-08-31 13:16:27
    Temat: roaming
    Od: k <...@i...pl>

    hej,
    jak wyglada kwestia oplat gdy jestem za granica i dzwonie na numer
    kumpla, ktory jest rowniez za granica?
    ja jestem kasowany za polaczenie wychodzace? czy on jest kasowany za
    odebrane polaczenie ?
    jak to jest?

    --
    pozdr.

  • 2. Data: 2009-08-31 13:22:52
    Temat: Re: roaming
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    k pisze:
> [...]
    > kumpla, ktory jest rowniez za granica?
    > ja jestem kasowany za polaczenie wychodzace? czy on jest kasowany za

    Razem za roaming płacicie. Każdy za swój oczywiście.
    Twoje połączenie leci w roamingu do PL i tu jest kierowane w roamingu do
    kumpla.

    --
    Florian Marzejewski
    http://bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 3. Data: 2009-08-31 13:23:47
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 31 Aug 2009 15:16:27 +0200, k napisał(a):

    > jak wyglada kwestia oplat gdy jestem za granica i dzwonie na numer
    > kumpla, ktory jest rowniez za granica?
    > ja jestem kasowany za polaczenie wychodzace? czy on jest kasowany za
    > odebrane polaczenie ?

    Obaj jesteście kasowani.
    Ty za połączenie w roamingu do Polski, on za odebranie w roamingu
    połączenia z Polski.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 4. Data: 2009-08-31 13:43:40
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 31 Aug 2009 15:23:47 +0200, Chris napisał(a):

    > Obaj jesteście kasowani.
    > Ty za połączenie w roamingu do Polski, on za odebranie w roamingu
    > połączenia z Polski.

    Choć technicznie nic nie stoi na przeszkodzie, żeby kasować jak za
    połączenie lokalne w danym kraju. Co więcej - były już takie momenty, że
    tak kasowano klientów.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 5. Data: 2009-08-31 16:45:44
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2009-08-31 15:16, k napisał/a:
> [...]
    > kumpla, ktory jest rowniez za granica?
    > ja jestem kasowany za polaczenie wychodzace? czy on jest kasowany za

    Czyli obaj jesteście w roamingu międzynarodowym.
    Połączenie jest rozliczane za drogę: Państwo X -> Polska -> Państwo Y
    Czyli Ty jesteś kasowany za połączenie międzynarodowe do Polski i z
    Polski na telefon do polskiego operatora telekomunikacyjnego a Twój
    kumpel za połaczenie przychodzące z zagranicy (tak jakby ktoś dzwonił do
    niego z Polski) No i chyba dochodzą jeszcze jakieś prowizje operatorów.
    Ta sama droga obowiązuje jeżeli obaj będąc za granicą, stoicie obok
    siebie i dzwoni jeden do drugiego.

    --
    Cz.

  • 6. Data: 2009-08-31 19:35:01
    Od: "Ben" <i...@g...pl>

    Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości

    > Obaj jesteście kasowani.
    > Ty za połączenie w roamingu do Polski, on za odebranie w roamingu
    > połączenia z Polski.
    >
    > --
    > Pozdrowienia,
    > Krzysztof

    To jest najwłaściwsza odpowiedź na pytanie.

  • 7. Data: 2009-09-01 12:16:20
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Waldek Godel napisał:

    > Choć technicznie nic nie stoi na przeszkodzie, żeby kasować jak za
    > połączenie lokalne w danym kraju.

    Nawet gdy połączenie roamingowe jest realizowane callbackiem przez kraj
    macierzysty ;-)?

    Przemek

  • 8. Data: 2009-09-01 15:42:05
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 01 Sep 2009 14:16:20 +0200, Przemysław Kowalik napisał(a):

    > Nawet gdy połączenie roamingowe jest realizowane callbackiem przez kraj
    > macierzysty ;-)?

    Owszem, nie, wtedy nie było jeszcze takich chorych wynalazków. Co więcej -
    wtedy zdarzało się, że połaczenie do Polski bylo tańsze niż połaczenie do
    tego kraju z Polski

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 9. Data: 2009-09-01 19:31:29
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Owszem, nie, wtedy nie było jeszcze takich chorych wynalazków. Co więcej -
    > wtedy zdarzało się, że połaczenie do Polski bylo tańsze niż połaczenie do
    > tego kraju z Polski

    Pamietam, jak w 1999 roku wysylalem ze slowackiej sieci Globtel (obecnie
    Orange SK), do ktorego zalogowala mi sie arta abonamentowej Ery, MS-y za 24
    grosze, podczas, gdy z sieci macierzystej SMS kosztowal 61 gr :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2009-09-01 19:40:43
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 01 Sep 2009 21:31:29 +0200, SDD napisał(a):

    > Pamietam, jak w 1999 roku wysylalem ze slowackiej sieci Globtel (obecnie
    > Orange SK), do ktorego zalogowala mi sie arta abonamentowej Ery, MS-y za
    > 24 grosze, podczas, gdy z sieci macierzystej SMS kosztowal 61 gr

    W ogóle przed Eurotaryfą trafiały się smaczki w roamingu. Kole 2002 r. w
    abonent Idei po zalogowaniu się się w czeskim Eurotelu rozmawiał z
    numerami tego operatora taniej, niż w Polsce z innym użytkownikiem Idei.
    I to z taktem 30/30, który w Polsce miał tylko Polkomtel.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl