  • 41. Data: 2013-12-18 21:25:25
    Temat: Re: rewolucja w smartfonach...
    Od: Freja <f...@p...fm>

    ToMasz pisze:

    > JA bym chciał mieć telefon który ma duży ekran, ale zasadniczo działa na
    > małej ilości barw, np 16 kolorach, w zamian za widoczność w słońcu i
    > energooszczędność.

    http://www.orange.pl/kid,4001237793,id,4002852807,ti
    tle,Smartfon-z-epapierem-w-produkcji,article.html

    --
    Freja

    Your battle for Dune begins... Now!

  • 42. Data: 2013-12-18 21:27:07
    Od: Freja <f...@p...fm>

    Arivald pisze:

    > Oj, oboje coś nie na czasie jesteście ;-)
    >
    > To się nazywa Project Ara Motoroli (czyli Google).
    > http://www.mgsm.pl/pl/aktualnosci/3114/

    Łał :)

    "Motorola ma współpracować ściśle z Phonebloks i skupioną wokół tego
    projektu społecznością. W ciągu kilku miesięcy do projektu zostaną
    zaproszeni deweloperzy i projektowanie poszczególnych modułów ruszy
    pełną parą. Module Developer's Kit (MDK) ma być gotowy już w zimie."

    Przy takim podejściu faktycznie może coś z tego być :)

  • 43. Data: 2013-12-18 21:29:14
    Od: Freja <f...@p...fm>

    rs pisze:

    > Project Ara.
    > osobiscie mam mieszane uczucia do takiego rozwiązania. moim zdaniem
    > czasy "mechanikow" grzebiacych w elektronice już minęły bezpowrotnie.

    Czemuż? W pecetach takie rozwiązanie nadal się świetnie trzyma.
    Wielu ludzi kocha móc "pogrzebać sobie w silniku" i stworzyć swój super,
    hiper, jedyny taki optymalny model czegoś na świecie :)

  • 44. Data: 2013-12-18 21:37:52
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 12/18/2013 3:29 PM, Freja wrote:

    > Czemuż? W pecetach takie rozwiązanie nadal się świetnie trzyma.

    temuż, ze PC to technologia, która wymiera.

    > Wielu ludzi kocha móc "pogrzebać sobie w silniku" i stworzyć swój super,
    > hiper, jedyny taki optymalny model czegoś na świecie :)

    to będzie sprzęt wyłącznie dla pasjonatów, właśnie dla takich, którzy
    lubią upiepszyć się po łokcie w smarze, a taki 'optymalny', jak to
    nazywasz, to i tak sprzęt tymczasowy. przestaje być tym optymalnym już
    pewnie w kilka minut po pierwszym uruchomieniu, ale nie zaprzecze,
    zawsze można np. piórko w obudowę wsadzić i mieć ten jeden, jedyny
    niepowtarzalny. <rs>

  • 45. Data: 2013-12-18 23:18:22
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 18/12/13 18:09, Michal Tyrala wrote:
    > Znaczy jak, 2bity/px?

    A Ty myślisz, że kolorów jest ile? A skróty RGB albo CMY coś Ci mówią?

    --
    Alf/red/

  • 46. Data: 2013-12-18 23:20:08
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 18/12/13 08:34, radek wrote:
    > jeszcze nie, ale jest blisko tego rozwiazania.

    Ehem, no czy ja wiem, "tiny robot aircraft could be landing on front
    porches as soon as 2015."

    --
    Alf/red/

  • 47. Data: 2013-12-19 00:19:08
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik rs napisał:

    > temuż, ze PC to technologia, która wymiera.

    Dobrze, ze tworcy SteamOS o tym nie wiedza...

  • 48. Data: 2013-12-19 00:47:40
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 18 Dec 2013 18:55:48 +0100, Mr. Misio napisał(a):

    > No ja bym chcial taki eekrany jak byly e e51, e52, e72 - widac wyraznie
    > w sloncu bylo.

    No to chyba miałeś jakąś specjalną wersję, bo one wcale dużo lepsze nie
    były od obecnych. Jesteś pewien, że to była NOKIA a nie NOKLA?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 49. Data: 2013-12-19 00:59:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek Godel" napisał w wiadomości
    >Nie, to jest problem użytej technologii LCD. Albo LED/OLED/AMOLED.
    >Wszystkie nowoczesne ekrany są transflective, żeby były widoczne w
    >słońcu
    >muszą być reflective.

    transflective= trans(mitive)+(re)flective.

    Niestety - wspolczesne sa tylko transmitive.

    >Nokia się chwaliła ostatnio że zwiększyła stopień
    >odbicia światła w najnowszych modelach i mają być lepiej widoczne w
    >słońcu,
    >ale generalnie walka jest z definicji stracona - albo reflective albo
    >jakość obrazu.

    jakosci koloru, bo jakosc obrazu niekoniecznie zla, szczegolnie
    czarnego.

    >A większość ludzi chce jakości obrazu.

    Hm ... sporo ludzi chce tez obslugiwac telefon w sloncu.

    Ale patrze na samsunga z oled ... ekran jest zajebiscie piekny (bo
    ciemno).
    To rzeczywiscie jest cos co moze klienta przyciagnac ... tylko trzeba
    mu najpierw pokazac.

    >Jest też droga omijająca problem, czyli dwa ekrany - LCD (IPS OIDP) i
    >drugi
    >e-ink do słońca - ale dla mnie do kompletnie bez sensu

    Czemu nie, w zasadzie super.
    Ewentualnie ... jakis kolorowy epaper. Do zdjec nie, ale tak zeby mapy
    i podstawowe kolorki dalo sie odroznic.

    J.

  • 50. Data: 2013-12-19 01:35:32
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    > No to chyba miałeś jakąś specjalną wersję, bo one wcale dużo lepsze nie
    > były od obecnych. Jesteś pewien, że to była NOKIA a nie NOKLA?

    Noo w porownaniu do telefonu co mam teraz i kilku innych co widzialem,
    to te telefony (e....) mialy przebojowa jakosc w sloncu.